درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 10:55   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16157صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 5 فروردین 1394 - 14:49
گردهمایی و نمایشگاه عکس
امروزه استفاده از عکس به عنوان رسانه تصویری در بخش های مختلف بسیار متداول شده است. اما این استفاده در بخش هایی مانند روابط عمومی باید با یک سری ملاحظات همراه باشد تا ضمن اثربخشی بر مخاطبان از شرایط احتمالی پیشگیری شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برگزاری گردهمایی ها در حوزه های مختلف یکی از عمده فعالیت های واحد روابط عمومی است که یک فعالیت روتین است اما استرس بالایی دارد.


یک گردهمایی فرصتی بی بدیل برای استفاده از تمام پتانسیل های موجود جهت اثربخشی بر مخاطبان است. اینجا جایی است که می توانید تمام تکنیک های روابط عمومی را برای اقناع و ترغیب مخاطبان استفاده کنید و یکی از مهمترین ابزارهایی که در دست دارید عکس است.


امروزه استفاده از عکس به عنوان رسانه تصویری در بخش های مختلف بسیار متداول شده است. اما این استفاده در بخش هایی مانند روابط عمومی باید با یک سری ملاحظات همراه باشد تا ضمن اثربخشی بر مخاطبان از شرایط احتمالی پیشگیری شود.


عکس رسانه ای بصری است و بنابراین کیفیت عکاسی و کیفیت کاغذ و چاپ در آن اهمیت ویژه ای دارد. فراتر از آن قابی که عکس در آن قرار می گیرد و جایگاهی که برای آن در نظر گرفته شده نیز اهمیت دارد. در ادامه به برخی از ملاحظات در این خصوص می پردازیم.


1. اندازه عکس: عکس ها در اندازه های مختلفی چاپ می شوند و اندازه عکس بیشتر تابعی است از جزئیات و مکان نمایش. به عنوان مثال اگر شما بخواهید برای میهمانان خود در خانه تان عکسی را نشان دهید، از آلبوم عکس و عکس هایی در همان قطع استفاده می کنید. اما اگر بخواهید عکس را در معرض عموم بگذارید شاید لازم باشد که عکسی بزرگتر چاپ کنید. چاپ عکس در هر قطعی نمی تواند برای نمایش مناسب باشد بنابراین باید در این زمینه از الگویی پیروی کنید. در زیر اندازه های مناسب برای عکس در تصویر مشاهده می شود. برای عکس های بزرگتر نیز این نسبت را در نظر بگیرید و به همین نسبت عکس را بزرگتر سفارش دهید.
 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199



2. قاب عکس: هر عکسی در قاب خود معنا پیدا می کند و بنابراین مساله قاب از اهمیت بسزایی برخوردار است. شما می توانید این اهمیت را در کاخ موزه ها بیشتر دریابید. اینکه هرچه شخصیت عکس مهمتر است قابی که عکس در آن قرار می گیرد دارای پیچیدگی ها و زیبایی بیشتری در طراحی می باشد. در نمایشگاه های عکس بهتر است از شاسی به جای قاب عکس استفاده کنید. همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت قاب عکس الزاما به معنای مناسب بودن آن نیست. استفاده از قاب های هنری در همایش ها مرسوم نیست و بهتر است از مدل های ساده تر استفاده شود.


3. مکان قرار گرفتن عکس: در گردهمایی ها لازم نیست که بخشی را به عنوان نمایشگاه عکس اختصاص دهید، بلکه همین اندازه که بتوانید عکس ها را در معرض تماشای مخاطبان و شرکت کنندگان در گردهمایی قرار دهید کافی است. به این منظور مسیرهای رفت و آمد را شناسایی کنید و سپس بر همین مبنا عکس ها را در مسیر بچینید.


4. پایه عکس: در صورتی که سالن شما امکان نصب قاب ها را بر روی دیوار می دهد بهتر است که مسیری را در روی دیوار طراحی کرده و عکس ها را با ابزارهای مختلفی که برای این امر وجود دارد بر روی دیوار نصب کنید. در غیر این صورت می توانید از سه پایه ها استفاده نمایید. به خاطر داشته باشید که استفاده از سه پایه معمولا هزینه بر است و این هزینه نیز جزو هزینه های اضافی به شمار می آید، مگر اینکه سالنی در اختیار داشته باشید که به طور مرتب برنامه هایی در آن برگزار کنید.


5. نظم منطقی چینش عکس ها: عکس ها را طبقه بندی کنید. صرف قرار دادن عکس بسنده نکنید. علاوه بر آن شما نیاز دارید که عکس ها را بر اساس نظمی منطقی بچینید. یعنی کسی که از ابتدا وارد می شود با عبور از گالری شما بتواند به یک درک از موضوع برسد. هر عکس بخشی از یک حقیقت واحد را نمایش دهد و سعی کنید که آن حقیقت با موضوع همایش در ارتباط باشد. نقطه آغازین شما می تواند یک موضوع نامشهود باشد و کم کم حس کنجکاوی مخاطب تحریک می شود و هرچه مخاطب در گالری جلوتر می رود به سوالات بیشتری در ذهن او پاسخ داده می شود.


6. نور افکن روی قاب عکس: عکس در نور معنا پیدا می کند و وضوح و زیبایی هر عکسی در زیر نور می تواند چند برابر شود. لذا اگر از نورافکن واحد استفاده نمی کنید می توانید از لامپ های هالوژن برای نورپردازی استفاده کنید. رنگ های مختلف نیز می تواند به شما کمک کند. با این حال توصیه می شود که بهتر است از نور سفید برای عکس ها استفاده شود.


7. کپشن یا توضیحات عکس: اگرچه عکس رسانه ای گویا است. اما در بسیاری از موارد بهتر است برای عکس توضیحاتی نوشته شود و در ذیل آن نصب گردد. با این کار شما درکی را که دوست دارید مخاطب از تصویرتان بگیرد به او می دهید. کپشن ها توالی و پیوستگی عکس ها را نشان می دهند و مشخص می کنند که عکس ها دارای موضوع خاصی هستند.


8. هماهنگی عکس ها: سعی کنید عکس ها را چه از نظر موضوع، سایز و ابعاد هماهنگ انتخاب کنید. هرچه این هارمونی بین آنها بیشتر باشد به مخاطب حس یگانگی می دهد و در واقع با این کار شما قاب را حذف می کنید و محتوا را بیشتر نشان می دهید. اما در غیر این صورت بخشی از فکر مخاطب شما درگیر قالب می شود و از محتوا می ماند.


رعایت این موارد در نمایشگاه عکس گردهمایی ها با توجه به زمان محدود بازدید مخاطبان به شما کمک می کند که تاثیر مضاعفی بر مخاطبان خود داشته باشید.


نویسنده: عادل میرشاهی (مدرس روابط عمومی اینترنتی)
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد