درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 15:03   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14411صفحه نخست » گفتگودوشنبه، 3 آذر 1393 - 23:07
پایان متن، آغاز عکس
دیده شده که در پیج استار‌ها مردم بعضا واکنش‌های قهری نسبت به عکس‌ها نشان می‌دهند و نسبت به تصاویر و مطالبی که می‌گذارند، گارد می‌گیرند. مثلا الناز شاکر دوست در ونیز عکسی از میز صبحانه‌اش در یک رستوران انداخته و با واکنش تند کاربران روبه‌رو شده است و عکس‌العمل‌های خوبی نشان ندادند و با جملات و الفاظ نادرست عکس گذاشته شده را زیر سوال برده‌اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تعریف جهانی اینستاگرام ارائه جهان از دیدگاه کاربران است، اما این تعریف بین چهره‌ها، هنرمندان و ستاره‌ها تغییر کاربری داده و اینستاگرام بیشتر برای ارائه اطلاعات و اخبار و نظرات به کار می‌رود.

همین اتفاق موجب شده با پدیده‌های جدیدی روبه‌رو شویم که شاید در کمتر جایی از جهان شاهد آن باشیم. به خصوص صفحات ستاره‌ها و هنرمندان که بیشتر جایی است برای ارائه اخبار و اطلاعات و از طرف دیگر هواداران تصور می‌کنند از طریق این شبکه اجتماعی می‌توانند با آن فرد ارتباط برقرار کنند.

اما بعد از مدتی که می‌بینند این ارتباط یک طرفه است یا تصاویری گذاشته می‌شود که با مزاج آنها سازگار نیست، شروع به رفتارهایی می‌کنند که چندان خوشایند به نظر نمی‌رسد. در همین زمینه با دکتر یونس شکرخواه، استاد ارتباطات که خود در این شبکه‌های اجتماعی فعال است و مطالعات و تحقیقاتی هم در این‌باره داشته، گفت‌وگو کردیم.

جایی برای روایت‌های دیداری
به نظر دکتر شکرخواه تعریف اینستاگرام بین هنرمندان و ستاره‌ها تا حدودی تغییر کرده: اینستاگرام در واقع شبکه‌ای اجتماعی برای روایت‌های دیداری است ولی بعضی‌ها از آن استفاده متنی می‌کنند؛ بالاخره در شبکه‌ای با ۲۰۰ میلیون کاربر می‌شود هر نوع رفتاری را دید. از جنبه ارتباطی باید بگویم این شبکه اساسا زیرساخت خوبی برای خبر‌ رسانی سیستماتیک نیست. شبکه‌های دیگری می‌توانند برای این منظور بهتر جواب دهند. از توئیت‌های کوتاه تا متون بلند فیس‌بوکی.

اکثریت آماتور، اقلیت حرفه‌ای
آن‌طور که به نظر می‌رسد، این شبکه اجتماعی برای طرفداران ستاره‌ها بیشتر شبیه جایی است که تصور می‌کنند با آن می‌توانند با هنرمند موردعلاقه خود ارتباط بگیرند. در صورتی که این ارتباط یک‌طرفه است و همین ارتباط یک‌طرفه باعث دلزدگی مردم می‌شود.

یونس شکرخواه در پاسخ به این سوال که مردم چگونه باید با این شبکه اجتماعی ارتباط برقرار کرده تا بتوانند درست از آن استفاده کنند، می‌گوید: یک‌طرفه که البته نیست؛ ولی چون کلا موبایل پایه چنین شبکه‌ای است، چندان ظرفیت متنی ندارد و به همین دلیل هم هست که حتی پیش‌فرض برنامه، طوری طراحی شده که کامنت‌های طولانی به صورت مختصر به نمایش درآیند و حتی در صفحه کامنت‌ها هم پنهان شوند و شما اگر تمایل به خواندن همه کامنت‌های یک عکس دارید، ناچارید دوباره دستور لود سایر کامنت‌ها را بدهید. مردم هم باید به مرور زمان با خواندن ادبیات مرتبط با این بحث، به این نکته برسند که اینستاگرام جای حرف نیست، بلکه فرصتی است برای اینکه گالری اکثریت آماتور در کنار اقلیت حرفه‌ای‌ قرار گیرد. اصلا کجای جهان شما آرشیوی سراغ دارید که 20 میلیارد عکس داشته باشد. میزان متن در این شبکه بسیار ناچیز است و قابل‌اعتنا نیست.

عدم آشنایی باماهیت رسانه‌ها
اینستاگرام مسیر بین آدم‌ها را کوتاه کرده؛ چه برای مردم عادی، چه برای هنرمندان. اما به درستی از این اتفاق استفاده نمی‌شود.

سوال اینجاست که چطور باید مردم را به این موضوع متوجه کرد و اصلا این اتفاق به خاطر عملکرد مردم است یا ستاره‌ها؟ یا به دلیل ندانستن کارکرد این شبکه اجتماعی؟

دکتر شکرخواه پاسخ می‌دهد: ببینید ستاره‌ها همه جای جهان دنبال ارائه خود هستند. پس از این جهت نمی‌شود از آنها ایراد گرفت که چرا این کار را می‌کنند. از طرف دیگر فراموش نکنید که پدیده استاردام (stardom) یا‌‌ همان امپراتوری ستاره‌ای هم که اطراف ستاره‌ها پدید می‌آید، از طریق همین هواخواهان شکل می‌گیرد. اما واقعیت مساله این است که این بازی در اینستاگرام قابل تعقیب نیست و فروکش خواهد کرد. هر رسانه‌ای ظرفیت تعریف‌شده‌ای برای اتفاقی که به آن دامن می‌زند، دارد. نه تلویزیون را می‌شود به رادیو تبدیل کرد و نه رادیو را به تلویزیون. مساله اصلی به نظر من عدم‌آشنایی با ماهیت رسانه‌هاست. ببینید یک نوع تبلیغات در جهان وجود دارد که به آن «فراخوان به عمل» می‌گوییم و در دنیا به CTA معروف است. اینستاگرام دنیای امروز و فردای این نوع تبلیغات است؛ اما بعید می‌دانم اینجا حتی کسی با گوشه‌هایی از آن آشنا باشد. همین الان شرکت‌های بزرگ بین‌المللی، اینستاگرام را به ابزار پرقدرت بازاریابی تبدیل کرده‌اند و خوب هم جواب گرفته‌اند. پس اینستا صرفا رفتار‌ها و رویه‌های موجود و حتی ظاهرا غالب نیست.»

اینستاگرام شبکه این ارتباط نیست
دیده شده که در پیج استار‌ها مردم بعضا واکنش‌های قهری نسبت به عکس‌ها نشان می‌دهند و نسبت به تصاویر و مطالبی که می‌گذارند، گارد می‌گیرند. مثلا الناز شاکر دوست در ونیز عکسی از میز صبحانه‌اش در یک رستوران انداخته و با واکنش تند کاربران روبه‌رو شده است و عکس‌العمل‌های خوبی نشان ندادند و با جملات و الفاظ نادرست عکس گذاشته شده را زیر سوال برده‌اند.

این استاد ارتباطات در این خصوص که همین مساله نمودی از تغییر کاربری اینستاگرام نیست، می‌گوید: نه نیست. رفتار ناهنجار همه‌جا هست اما مشت نمونه خروار که نیست. من هم آن عکس را دیدم، البته نه در اکانت پرایوت این بازیگر، چون اساسا اکانت‌های پرایوت را فالو نمی‌کنم، بلکه آن را در صفحه روزنامه‌ای در اینستا دیدم و جز برخی از واکنش‌ها، بیشتر آنها متمرکز بر مقوله بازیگری بود. ببینید مهم نیست که این متون تکریم هستند یا تندگویی و پرخاشگری، چون اساسا اینستاگرام شبکه این رفتار و ارتباط نیست. موضوع بسیار بسیار روشن است. اینستاگرام از آغاز یک فریاد بلند داشته است: پایان متن؛ آغاز عکس.

منبع: همشهری جوان
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  اخبار ممنوعه


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد