درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 01:14   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15548صفحه نخست » آموزش روابط عمومیجمعه، 10 بهمن 1393 - 13:25
هفت راهی که می توانید متن سخنرانی ارزشمند بنویسید
با توجه به این مورد، در اینجا هفت نکته برای کسب اطمینان از اینکه زمانی نوبت شما می رسد بتوانید یک سخنرانی بسیار مهم ایراد کنید، این در شرایطی است که شما یک متن خوب در دستتان دارید، تواضع آنلیا واریلا را دارید، مشاور مدیر زبان در نگارش ایالات متحده امریکا هستید. با این سه شرط می توانید با توجه به این نکات سخنرانی ایده آلی ارائه کنید:
  

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، برایان گرین- امشب رئیس جمهور اوباما ششمین سخنرانی خود را در کنگره ایراد می کند. با میلیون ها نفری که این سخنرانی را تماشا می کنند، این یکی از فرصت های بی بدیل برای روابط عمومی رئیس جمهوری است.


سخنرانی امسال در مجمع، آخرین گام های تحول سالانه را می بینیم. از سال 2011، کاخ سفید اعلام کرده است که نسخه ای «ارتقاء یافته» از سخنرانی در سایت WhiteHouse.gov موجود است، که شامل نمودارها و گرافیک هایی برای ایده های طرح شده ای از رئیس جمهور اوباما می باشد.


به گزارش شارا به نقل از نیویورک تایمز، امسال کاخ سفید تیمی را از پیمایش گران وب تشکیل داده است که متشکل از کارکنانی هستند که در ازای استفاده از ویدئوها، یادداشت های رسانه اجتماعی، یادداشت های دیجیتالی و عکس های گیف انیمیشن برای پخش پیام رئیس جمهوری در اینترنت در طول سخنرانی و بعد از آن حقوق دریافت می کنند.


گذشته از سیاست های حزبی، تعداد کمی از مردم با این نظر مخالف هستند که رئیس جمهوری اوباما استعداد سخنوری دارد. هنوز، ارائه سخنرانی در مجمع، بزرگترین چالش بیانی او در این سال است. هر کسی که حتی یک بار سخنرانی کرده باشد می تواند به شما بگوید که همیشه فضا برای بهبود وجود دارد.


با توجه به این مورد، در اینجا هفت نکته برای کسب اطمینان از اینکه زمانی نوبت شما می رسد بتوانید یک سخنرانی بسیار مهم ایراد کنید، این در شرایطی است که شما یک متن خوب در دستتان دارید، تواضع آنلیا واریلا را دارید، مشاور مدیر زبان در نگارش ایالات متحده امریکا هستید. با این سه شرط می توانید با توجه به این نکات سخنرانی ایده آلی ارائه کنید:


1. برای آنها داستان بگویید: ایده های خوبی وجود دارند، اما والدین ایده های زمان خواب فرزندان خود را نمی خوانند. داستان هایی هستند که ما بیاد می آوریم. در این زمینه استانداردهایی در هر جایگاهی که می خواهید سخنرانی خود را ایراد کنید وجود دارد.


2. جادوی آینده. خواست معمولی انسان ها این نیست که فقط توانایی تصور آینده را داشته باشند. این در واقع یک نیاز است. سخنرانان بزرگ از آن امتیاز می گیرند، مانند مارتین لوتر کینگ جونیور. که این را در سخنرانی مشهور «من رویایی دارم» به خوبی استفاده کرده است.


3. به آنها نقشه راه بدهید و به آن ارجاع دهید. وقتی ما به یک سخنرانی گوش می دهیم، ممکن است یک یا دو سطر از آن را فراموش کنیم. بنابراین سخنرانان موثر به مخاطبان خود اجازه می دهند که بدانند در کجای متن هستند. این سطر را از سخنرانی فرانکلین روزولت را در نظر بگیرید: «می خواهم به شما بگویم که در روزهای اخیر کارهای زیادی انجام شده است، و چرا انجام شده است و در گام بعدی می خواهیم چه کارهایی را انجام دهیم.»


4. به کلام خود ریتم بدهید. به میزانی در کلام خودتان از جناس استفاده کنید. یک مقدار تکرار. برخی جملات کوتاه در میان جملات طولانی. این ها به سخنرانی شما انرژی می دهد. مانند این خط در سخنرانی جان اف کندی که در سخنرانی «ماه» خود گفت: «چرا، برخی می گویند، ماه؟ چرا این را به عنوان هدف انتخاب می کنند؟»


5. به آنها چیزی بگویید که قدری بخندند. غیر ممکن است که بی خیال کسی بشوید که شما را خندانده است، یا حداقل باعث شده است که لبانتان قدری به سمت بالا کج شود. کمی سرزنش خود می تواند شرطی برای اطمینان باشد. توجه داشته باشید که چگونه ژنرال داگلاس مک آرتور، در جهان عصر خودش شهره شد، وی سخنرانی «وظیفه، افتخار و کشور» خود را با یک لطیفه در مورد اینکه دربان هتل زمانی که وارد شده او را نشناخته است، آغاز کرد.


6. به داستان در اتاق اذعان کنید. اگر شما برای مخاطبانی صحبت می کنید که در شک و تردید هستند، پیرامون نگرانی های آنها سخن نگویید. نگرانی هایی را بیان کنید که در آنها سربلند هستید، مثل نیکسون که در سخنرانی «چکرز» گفت: «من امشب پیش از شما به عنوان نماینده برای معاون رئیس جمهوری آمدم، به عنوان کسی که صادقانه و درستکارانه مورد سوال قرار گرفت.»


7. از اینکه کوتاه و نکته نکته سخن بگویید نترسید. در سخنرانی ها، کیفیت با طول سخنرانی هیچ نسبتی ندارد. گتیسبرگ سخنرانی را بیان کرد که فقط 272 کلمه داشت و به واسطه همین 272 کلمه توانست جمعی را متحول کند.


و آخرین نکته اینکه: چه شما در یک جلسه مشترک کنگره ایالات متحده امریکا سخنرانی کنید، یا در یک جلسه مشتریان بالقوه در اسکایپ، از هیچ کدام از متون سخنرانی که برای شما نوشته شده است، کورکورانه استفاده نکنید. تنها یکی از آنها را که دقیقا متناسب با مکانی که سخنرانی می کنید است را انتخاب کنید و سعی کنید تا حد امکان طبیعی به نظر برسید. مهم نیست که چقدر متن سخنرانی خوب باشد، اگر شما مثل یک روبات آن را بدون هیچ احساسی بخوانید، هرگز نمی توانید موفق شوید.

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا


 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد