درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 21 خرداد 1403 - 02:49   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است
  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی
  ۸ نشانه زبان بدن که نشان می‌دهد کسی همیشه نیاز به کنترل دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15353صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 28 دی 1393 - 16:49
وابستگی متفابل رسانه‌ها و روابط عمومی ها
ارتباط میان روابط عمومی و رسانه‌ها بر پایه همکاری متقابل، اعتماد و احترام استوار است. متاسفانه فعالیت‌هایی سبب اختلاف نظر و کدورت روابط شده‌اند. در بخش روابط عمومی؛ این اعمال بزرگ‌نمایی، مغلطه‌کاری و فریب‌کاری را باعث می‌شود.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  واقعیت ارتباطات جمعی دنیای امروزی این است که گزارشگران و مدیران روزنامه‌ها به جای جمع‌آوری اطلاعات، تمام وقت خود را صرف تحلیل دانسته‌ها می‌کنند. هرچند، بسیاری از گزارشگران این ادعا را رد می‌کنند، بسیاری از اطلاعاتی که در رسانه‌های همگانی پخش می‌شوند از روابط عمومی منشاء گرفته‌اند. طوفان عظیمی از اخبار، مقالات، وقایع برنامه‌ریزی شده و پیام‌ها از این بخش به سوی رسانه‌ها در حرکت است.


«ا.اچ.گندی» این وضعیت را کمک دولتی اطلاعات به مطبوعات نامیده است. وی در کتاب خود با عنوان کمک دولتی اطلاعات و سیاست عمومی توضیح می‌دهد که مطالبی مانند بیانیه‌های خبری یک حمایت دولتی هستند زیرا منبع خبر باعث می‌شود که با بهای کم‌تری به دست آید.


به عبارتی دیگر؛ عناصر روابط عمومی برای رسانه‌ها، زمان، پول و شرایط گردآوری اخبار را فراهم می‌کنند. به علاوه، هیچ رسانه‌ای از تعدا خبرنگار و گزارشگر کافی برای پوشش کلیه اخبار موجود برخوردار نیست. آن‌چنان‌که روزی یکی از مسئولان روزنامه «اخبار سان جوز» گفت: روابط عمومی‌ها، گزارشگران بدون حقوق روزنامه‌ها هستند.

وابستگی روابط عمومی به رسانه‌ها
هدف روابط عمومی، خبررسانی، شکل‌دهی به افکار، عقاید و جریان آن‌ها است. این هدف تنها در صورتی به دست می‌آید که مردم به طور مداوم و مستمر پیام‌ها را دریافت کنند.


رسانه‌ها، در تمام انواع آن‌ها، کانال‌های باارزشی در ارتباطات و جامعه خبری هستند. آن‌ها به طور افزاینده‌ای دریافت همزمان یک پیام را توسط میلیون‌ها نفر میسر می‌سازند. از طریق معجزه ارتباطات ماهواره‌ای و اینترنتی، جهان یک دهکده است که تمام افراد آن در اطلاعات هم شریک هستند.


قدرت و اثربخشی رسانه‌ها در یک جامعه دموکراتیک ناشی از مستقل بودن آن‌ها خارج از کنترل بخش دولتی است. گزارشگران و مسئولان جراید قضاوت کاملاً جداگانه‌ای نسبت به خبرهای باارزش و قابل ثبت و نیز خبرهای بی‌اهمیت انجام می‌دهند. آن‌ها مانند یک فیلتر اطلاعاتی عمل می‌کنند. البته همه نسبت به تصمیم اتخاذ شده توسط آنان احساس شادمانی نمی‌کنند. حقیقت آن است که دروازه‌بانان خبری رسانه‌ اختصاصی‌تر از ماموران روابط عمومی‌ها هستند. این افراد ممکن است یک گروه یا سازمان ویژه باشد.


نقاط اختلاف
ارتباط میان روابط عمومی و رسانه‌ها بر پایه همکاری متقابل، اعتماد و احترام استوار است. متاسفانه فعالیت‌هایی سبب اختلاف نظر و کدورت روابط شده‌اند. در بخش روابط عمومی؛ این اعمال بزرگ‌نمایی، مغلطه‌کاری و فریب‌کاری را باعث می‌شود. در سمت مطبوعاتی قضییه: اعمال شامل گزارشات درهم و برهم و مقالات جنجال برانگیز می‌شوند. هر دو گروه با تاثیر تبلیغاتی نامتعارفی مواجه می‌شوند که منتهی به کاهش باورپذیری اخبار و اطلاعات خواهدگشت.


گزارشات سست و نادرست
کیفیت گزارشگری موجود آن چنان که پیدا است، باعث اعتماد و اطمینان میان مسئولان روابط عمومی و سازمان‌های اجرایی نمی‌شود.

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

هیات تحریریه شارا

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


  متاورس مک دونالد در سنگاپور به نمایش درآمد


  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»


  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی


  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد