درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 00:22   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15351صفحه نخست » پژوهشنامه روابط عمومی یکشنبه، 28 دی 1393 - 17:19
طرح بهبود کمیت و کیفیت پژوهش های روابط عمومی و ارتباطات
با توجه به اینکه رشته روابط عمومی در دوران طفولیت خود به سر می برد ما را به این واقعیت نه چندان خوشایند رهنمون می سازد که ما در حوزه روابط عمومی برنامه ای معقول و نظام مند برای پژوهش های دانشجویی و غیر دانشجویی طراحی و ارائه نکرده ایم و یا اصولا" بدنه و ساختاری نظام مند برای پژوهش های روابط عمومی تهیه و ارائه نشده است.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  بخش عمده ای از تحقیقات در زمینه روابط عمومی و ارتباطات توسط دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا صورت می گیرد.


این روند از گذشته تاکنون صادق بوده و در آینده نیز ادامه خواهد یافت و ممکن است بعضی از محققان و دست اندر کاران حوزه روابط عمومی از این واقعیت چندان خشنود نباشند. این امر نه تنها از نظر کمی بلکه از نظر کیفی نیز کاملا"صادق است. با این وجود باید اعتراف کرد نه تنها در ایران شاهد پیشرفت های امیدوار کننده ای در زمینه تحقیقات روابط عمومی و ارتباطات نبوده ایم ولی در کل, زیر ساخت های پژهش های نظام مند در این زمینه به طور مستمر رو به ضعف نهاده است.


برای بهبود این روند باید بدون پروا و ترس طرح جدیدی را در این زمینه ارائه کرد تا بتوانیم به انتظارت مورد نظر این حوزه دسترسی پیدا کنیم.


اما با درک این واقعیت که بخش عمده ای از پژوهش های روابط عمومی توسط دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا صورت می گیرد باید بدانیم چه نتایج و پیامدهایی برای این حوزه خواهد داشت؟


پاسخ این است: اگر مایلیم کمیت و کیفیت پژوهش های روابط عمومی و ارتباطات را بهبود بخشیم, باید کمیت و کیفیت پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا را ارتقا دهیم. به عبارت دیگر با بهبود و ارتقا پایان نامه های دانشجویی باعث بهبود پژوهش های روابط عمومی خواهیم شد.


مطمئنا"این پیشنهاد, طرح و ایده ای کاملا" جدید نیست و در دیگر رشته ها و زمینه های مطالعاتی از جمله زیر مجموعه های علم ارتباطات نیز صادق است. هم چنین لازم به ذکر نیست که پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا نقش عمده ای در شکل گیری کتاب ها و انتشارات جدید و خدمات مشاوره ای در حوزه ارتباطات و روابط عمومی دارند.


به هر حال با توجه به اینکه رشته روابط عمومی در دوران طفولیت خود به سر می برد ما را به این واقعیت نه چندان خوشایند رهنمون می سازد که ما در حوزه روابط عمومی برنامه ای معقول و نظام مند برای پژوهش های دانشجویی و غیر دانشجویی طراحی و ارائه نکرده ایم و یا اصولا" بدنه و ساختاری نظام مند برای پژوهش های روابط عمومی تهیه و ارائه نشده است.

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

هیات تحریریه شارا

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد