درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 02:08   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15229صفحه نخست » دوشنبه، 22 دی 1393 - 13:53
نگاهی به کمپین تبلیغاتی شرکت بیمه دانا
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اکثر کمپین‌های تبلیغاتی شرکت‌های بیمه ای از یک شیوه تبلیغاتی استفاده می‌کنند. اغلب این شرکت‌ها در کمپین‌های تبلیغاتی خود برای شروع، آگهی‌های کدگذاری شده‌ای را اکران و بعد از مدتی رمزگشایی می‌کنند؛ شیوه‌ای که اگر به‌درستی اجرا نشود نه‌تنها مورد توجه مخاطبان قرار نخواهد گرفت بلکه تا زمان رمزگشایی به‌طور کلی مشتریان پیام را فراموش خواهند کرد .
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اکثر کمپین‌های تبلیغاتی شرکت‌های بیمه ای از یک شیوه تبلیغاتی استفاده می‌کنند. اغلب این شرکت‌ها در کمپین‌های تبلیغاتی خود برای شروع، آگهی‌های کدگذاری شده‌ای را اکران و بعد از مدتی رمزگشایی می‌کنند؛ شیوه‌ای که اگر به‌درستی اجرا نشود نه‌تنها مورد توجه مخاطبان قرار نخواهد گرفت بلکه تا زمان رمزگشایی به‌طور کلی مشتریان پیام را فراموش خواهند کرد .

 

به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین و به نقل از فرصت امروز، چندوقتی‌ است که شرکت‌های بیمه، قدرت خود را در کمپین‌های تبلیغاتی مختلف به رخ هم می‌کشند. این زورآزمایی با اکران کمپین‌های تبلیغاتی به موازات هم توسط این شرکت‌ها در شهر نمود پیدا می‌کند. اکثر کمپین‌های تبلیغاتی شرکت‌های بیمه با هزینه‌های بالا و سرسام‌آوری در چندین فاز اجرا می‌شود. نکته جالب اینکه اکثر این شرکت‌ها از یک شیوه تبلیغاتی استفاده می‌کنند. اغلب این شرکت‌ها در کمپین‌های تبلیغاتی خود برای شروع، آگهی‌های کدگذاری شده‌ای را اکران و بعد از مدتی رمزگشایی می‌کنند؛ شیوه‌ای که اگر به‌درستی اجرا نشود نه‌تنها مورد توجه مخاطبان قرار نخواهد گرفت بلکه تا زمان رمزگشایی به‌طور کلی مشتریان پیام را فراموش خواهند کرد .

 

در میان شرکت‌های بیمه، آگهی‌های تبلیغاتی بیمه دانا متفاوت از مابقی بیمه‌هاست. این شرکت در آگهی‌های خود از یک مصرع شعر معروف به‌جای شعار تبلیغاتی استفاده کرده است .

 

صنایع و اشعار ادبی در شعار تبلیغاتی مدت‌هاست که در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت‌هایی که از این شیوه استفاده می‌کنند، اغلب جمله‌ای را با ضرباهنگ شعری معروف یا بخشی از یک شعر را با ترکیب کلمات دیگر به جای اسلوگان آگهی خود استفاده می‌کنند .

 

به‌هرحال یافتن شعری متناسب با اهداف تبلیغاتی به صورتی که بر مشتریان نیز تاثیر‌گذار باشد، کار آسانی نیست. حال در این میان، شرکت بیمه دانا به جای شعار تبلیغاتی خود عینا از یک مصرع شعر معروف استفاده کرده است. این شرکت از مصرع معروف «توانا بود هر که دانا بود» به عنوان شعار تبلیغاتی خود استفاده کرده است. این شرکت برای شروع کمپین خود یک‌سری آگهی کدگذاری شده را بدون لوگوی بیمه دانا و نام این شرکت اکران کرده بود. در آگهی‌های کدگذاری‌شده این شرکت در شعار تبلیغاتی یا همان مصرع شعر، کلمه دانا جاافتاده بود .

 

در قسمت پایینی آگهی یک شماره ارسال پیامک به همراه جمله‌ای قید شده بود که عنوان می‌کرد، کسانی که شعر را کامل کنند و کلمه جا افتاده از مصرع را به شماره‌ موردنظر ارسال کنند، جایزه خواهند گرفت. هر فردی که از کنار این آگهی عبور می‌کرد، ناخودآگاه این مصرع معروف را با خود زمزمه می‌کرد و فورا متوجه جای خالی کلمه دانا در شعر می‌شد. نگارش شعر در آگهی خوانا و مشخص بود و مخاطب نیازی به کلنجار رفتن برای خواندن آن نداشت .

 

مدتی گذشت و آگهی کامل شد. طراح این بار از لوگوی بیمه دانا و مصرع کامل به جای شعار تبلیغاتی در قسمت بالای آگهی استفاده کرده بود. نکته جالب اینکه به‌خاطر کد دادن به مخاطب و بیان هدف طراح آگهی از جا انداختن کلمه دانا، در شعار یک ابرو باز و کلمه مورد‌نظر نوشته شده بود. با اینکه طراح برای آگهی از تصاویر و المان‌های خلاقانه‌ای استفاده نکرده بود و به تصویر کشیدن صندلی و هدیه‌ای روی آن در آگهی نکته‌ای را در ذهن مخاطبان تداعی نمی‌کرد ولی شعار آن‌چنان جالب بود که تمام نواقص دیگر آگهی را می‌پوشاند .

 

در این آگهی طراح از قدمت بیمه دانا در قسمت پایینی آگهی سخن گفته بود که باز به نظر می‌رسید با شعار همخوانی چندانی نداشت. به‌هرحال باتمام توصیفات به نظر آگهی این شرکت آرام و بی‌صدا تاثیرخود را گذاشته است و اگر در آینده این شرکت روی این شعار تبلیغاتی خود تاکید بیشتری کند و آن را در ذهن مشتریان حک کند، بازخوردهای جالبی را دریافت خواهد کرد. در واقع این شرکت به‌راحتی می‌تواند این مصرع معروف را با برند خود گره بزند، به صورتی‌که هر وقت مشتریان این مصرع را می‌شنوند به سرعت نام این شرکت را به یاد بیاورند

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 3 نظر (فعال: 3 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
محسن
| 1393/10/23 - 11:53 |     1     0     |
سلام و عرض خسته نباشید دارم خدمت دست اندرکاران و اصحاب محترم رسانه که در تنویر افکار عمومی حرکت می کنند.
بنده از برندگان دستگاه تبلت بیمه دانا هستم و می خواستم از بیمه دانا تشکر کنم که خیلی شفاف و رو راست بودند و جوایز را دادند.

علیرضا از کرج
| 1393/10/23 - 11:58 |     1     0     |
عالی بود
یکی از قشنگ ترین تبلیغاتی بود که تا به حال دیده بودم

مهشید از کرمانشاه
| 1393/10/23 - 13:28 |     1     0     |
این تبلیغ بیمه دانا برای من خیلی جالب بود خیلی خوب است که بیمه ها از تبلیغاتی که ایجاد انگیزه میکند استفاده کنند


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  راهنمای کوتاه بحران


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد