شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- خروجی اخبار از سایت ها و خبرگزاریها و پایگاه های خبری آنقدر که به کمیت توجه می کنند ذره ای کیفیت و محتوا و ارزیابی و حد اقل تحلیل را مد نظر قرار نمی دهند.
فراتر از این پایگاه ها، تملق و چاپلوسی و بزرگنمایی بیشتر روابط عمومی های دستگاههای اجرایی از مسطولین مافوق و فراتر از خود است! ملاحظه کنید معاونت رسانه ای! نهاد ریاست جمهوری با کلی خدم و حشم زیردست خود بجای آن که با دقت و حوصله و رعایت ایجاز و خلاصه نویسی و در عین حال توجه خاص به نگارش صحیح و ادبیات سلیس و نیز در نظر گرفتن سلیقه و تنوع مخاطبان، تمام همظ خود را مصروف به درج القاب و عناوین مسطولین و رطسای خود می کند.
اطلاق دکتر، مهندس، پروفسور و... در کدام شیوه خبری امروز دنیای رسانه ها اعمال می شود? فرض کنیم می خواهید مخاطبان را از عناوینشان بترسانید یا ابهت غیر ذاتی بعضی مسطولین را تلقین کنید، رسم الخط نگارش این چنین است? عناوین دکتر و دکترا برای پزشکان شاید موجه و معتبر باشد و در ارسال اخبار و مکاتبات رسم باشد امظا در یک خبر دهها بار عنوان دکترای رئیس جمهور یا معاون اول وی( که تا چندی پیش مهندس خوانده می شد و در این چند ماه دکترای وی ابلاغ شد!) تکرار می شود.
اگر می خواهید مردم بدانند رئیس جمهور و همه اعوان و انصار ایشان دکترا دارند، الآن دیگر همه می دانند، حتی آنان که مشاور رسانه ای ایشان هستند. همین الآن ما به مردم اعلام می کنیم دکترا دارند، مشاورین ایشان دکترا دارند، خلاصه در مجموعه نهاد و در رده های پیرامونی آقای رئیس جمهور و با تأسی به ایشان جملگی دکترا دارند، پس بهتر است اخبار را بیشتر محتوایی و نه تبلیغاتی ارسال کنید.
این چند سطر از منظر خیرخواهی تحریر شد. امیدواریم معاون اول محترم، جناب آقای دکتر جهانگیری و تمامی معاونان محترم و مشاوران عزیز با تخصص های مختلف خود در اخذ مدارک دکترا در خدمت ملت شریف باشند و فقط به عنوان خروجی از مصادر خبری دلخوش نکنند.
منبع: ابرار
|