درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 9 خرداد 1403 - 19:00   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1431صفحه نخست » دوشنبه، 6 شهریور 1391 - 04:02
رسمی بودن در محل کار خوب است یا بد؟
مترجم: مریم رضایی
  

محیط کسب و کار از قدیم محدوده رسمی زندگی همه افراد بوده است. نامه‌های اداری که می‌فرستید با جملات خاصی شروع می‌شوند که از آنها مثلا برای همسایه استفاده نمی‌کنید. کت و شلوار می‌پوشید و در رفتارهای خود دقت می‌کنید.
 

اما در نسل جدید شرکت‌های تکنولوژی، رسمی بودن در حال از بین رفتن است. اگر به نوع لباس پوشیدن مارک زوکربرگ یا انقلابی که در سازمان‌های مسطح رخ داده توجه کنید، متوجه این موضوع می‌شوید. آیا این رویه بهتر است؟ آیا در کسب و کار کوچک شما همه چیز رسمی است؟
وبلاگ شرکت اینترنتی 37سیگنال اخیرا مطلبی را به اشتراک گذاشته که در آن از کاهش رسمی بودن در محیط کار استقبال کرده است: رسمی بودن مثل یک ویروس است که به بافت تولیدی یک سازمان سرایت می‌کند. علایم آن هم خشکی، شق و رق بودن و انعطاف ناپذیر بودن است – نه با کسانی که خودشان رسمی هستند، بلکه اغلب نسبت به کسانی که این گونه نیستند. هیچ گاه از برنامه‌نویس یا طراح شرکت نمی‌شنوید که تقاضا کند برای سر کار آمدن کت و شلوار بپوشد. این دستور همیشه از طرف مدیرعامل صادر می‌شود.
البته رسمی بودن فراتر از نوع لباس پوشیدن است. این پدیده بر نوع حرف زدن، نوشتن و روابط متقابل افراد اثر می‌گذارد. فردیت را از بین می‌برد و فقط یک قالب مشخص به جای می‌گذارد. به عبارت دیگر، رسمی بودن فقط به ظاهر اهمیت می‌دهد، نه افزایش بهره‌وری.
حتی وقتی رسمی بودن و خوب به نظر رسیدن را به انجام کار خوب ترجیح دهید، بعید است بتوانید بهترین و خلاق‌ترین کارمندان را برای خود جذب کنید.
شکی وجود ندارد که رسمی بودن از مد افتاده است. پوشیدن کت و شلوار هم می‌تواند فقط نشانه مرتب بودن فرد باشد. این مساله دلیل موفقیت و مد روز بودن شرکت‌های بخش تکنولوژی را نشان می‌دهد، چراکه ابتکار و هوشمندی عامل رشد است و استانداردسازی و روتین بودن هیچ گاه به موفقیت منجر نمی‌شود. اما اگر رسمی بودن در کسب و کار خوب نیست و کاربردی ندارد، چرا اصلا به وجود آمده و سابقه‌ای طولانی دارد؟
به طور حتم، خلاقیت و رسمی بودن کاملا در نقطه مقابل هم هستند، اما شاید رسمی بودن در کسب و کارهایی کاربرد دارد که تلاشی برای خلاق بودن نمی‌کنند یا حوزه کاری آنها صنایع قدیمی‌تر است و آنها تلاش می‌کنند در این حوزه‌ها بهترین عملکرد را داشته باشند و نیازی هم به خلاقیت ندارند.
روزهایی که همه را به نام فامیل‌شان صدا می‌کردید و رییستان در اتاق ویژه خود در گوشه‌ای از دفتر ساعات کاری را می‌گذراند، ممکن است به پایان رسیده باشند؛ اما بهتر است مسائل شخصی خود را از محیط کار دور نگه دارید یا علاقه‌های خود را پنهان کنید.
با در نظر گرفتن همه این موارد، آیا فکر می‌کنید جایی برای رسمی بودن در کسب‌وکار شما وجود دارد؟

http://www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp?@=315404
 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد