درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 03:42   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14261صفحه نخست » ادامه مطلب چهارجمعه، 25 آبان 1397 - 19:00
آیین مکاتبات اداری زمان ساسانیان الگوی مدیریت در جهان امروز
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) کتاب «آیین مکاتبات اداری» به زبان انگلیسی تألیف «تاراپور»، در نیمه نوامبر سال 1933 (81 سال پیش) در کشورهای انگلیسی زبان توزیع شد که اصول آن تاکنون در علوم اداری و رشته مدیریت دولتی الگو قرارگرفته و مورد توجه بوده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) کتاب «آیین مکاتبات اداری» به زبان انگلیسی تألیف «تاراپور»، در نیمه نوامبر سال 1933 (81 سال پیش) در کشورهای انگلیسی زبان توزیع شد که اصول آن تاکنون در علوم اداری و رشته مدیریت دولتی الگو قرارگرفته و مورد توجه بوده است.


     تاراپور در مقدمه این کتاب نوشته است که بیشتر قسمتهای کتاب ترجمه آیین مکاتبات ادارات دولتی ایران در زمان ساسانیان است که مهاجران پارسی (زرتشتی) در قرن هفتم میلادی با خود به هند آورده بودند و وی با جمع آوری و ترجمه آنها، کتاب «آیین مکاتبات اداری» را در بمبئی نوشته است.


     مؤلف در این کتاب ضمن پرداختن به آیین مکاتبات موسسات عمومی ایران باستان به روش مدیریت و حسابرسی این عهد از جمله مقررات تشویق و تنبیه مدیران و کارمندان و ضوابط ارتقاء و ترفیع و وضعیت دوران کارآموزی کارکنان و مدیران، برنامه های آموزش ضمن کار و چگونگی استعلام نظر کارکنان دولت و مدیران برای حل مسائل اداری پرداخته است.


     جهان امروز همواره ایران باستان را به داشتن روش های پیشرفته و کارآمد برای اداره امور عمومی ستوده است. امپراتوری های امویان، عباسیان و بعدا سلجوقیان و در پی آنان مغولان و تیموریان برای تمشیت امور و اداره قلمرو خود از این مهارت ایرانیان به خوبی بهره برداری کردند و بقاء و پیشرفت این دودمانها به دلیل سپردن کارها به مدیران و وزیران ایرانی بود. کتاب تألیف خواجه نظام الملک یک راهنمای مدیریت است. این مهارت ایرانیان از اواسط حکومت صفویه بویژه پس از ورود گرجیان به کارهای مدیریتی در دربار شاه و دولت پا به قهقرا گذارد و تردید نیست که بسیاری از مسائل ایران نتیجه همین ضعف های اداری است که ریشه در چهار ـ پنج قرن دارد.


     مهاجرت گروهی از ایرانیان به هند در قرن هفتم میلادی (پس از افتادن ایران به دست عرب)، نخستین مهاجرت ایرانیان از وطن در طول تاریخ این کشور بود، زیرا که نمی خواستند سلطه اعراب مسلمان را تحمل کنند. این ایرانیان که در هند «پارسی» خوانده می شوند هند را صنعتی، تکنولوژیک و اتمی کرده اند. آنان فرهنگ و آیین ایرانی خودرا همچنان حفظ کرده اند.

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد