درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 23:34   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13808صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 30 مهر 1393 - 08:07
رسیدن به جایگاه مطلوب روابط عمومی در ایران
رسیدن به جایگاه مطلوب روابط عمومی در ایران مستلزم رعایت یک سری فعالیت ها، استراتژی ها و تاکتیک هاست که در این یادداشت به برخی از مهمترین آنها می پردازیم. وظایف روابط عمومی در دستگاه های اجرایی ناهماهنگ است و این وظایف در برخی موارد با وظایف سایر بخش ها تلفیق شده و در برخی از سازمان ها، جایگاهش در سطح هایی قرار ندارد که قابلیت و اثربخشی خودش را داشته باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رسیدن به جایگاه مطلوب روابط عمومی در ایران مستلزم رعایت یک سری فعالیت ها، استراتژی ها و تاکتیک هاست که در این یادداشت به برخی از مهمترین آنها می پردازیم.


وظایف روابط عمومی در دستگاه های اجرایی ناهماهنگ است و این وظایف در برخی موارد با وظایف سایر بخش ها تلفیق شده و در برخی از سازمان ها، جایگاهش در سطح هایی قرار ندارد که قابلیت و اثربخشی خودش را داشته باشد.


چیزی که امروزه از زنجیره وظایف و فعالیت های روابط عمومی تعریف می شود ما را به این ساختار در روابط عمومی می رساند که روابط عمومی از چهار بخش زیر تشکیل می شود:


1. پشتیبانی
2. امور فرهنگی
3. مطالعات اجتماعی
4. امور انتشارات و تبلیغات
5. اطلاع رسانی
6. ارتباطات


اقدامی که باید در موسسات/ شرکت ها انجام شود این است که مجموعه وظایف کل روابط عمومی ها به صورت یک زنجیره کامل از ابتدا تا انتها دیده شود و در واقع با توجه به مسئولیت هایی که در این مقطع برای روابط عمومی ها پیش بینی می شود، ارزیابی مشاغل انجام شود و نسبت به هرم سازمانی در کل آن بخش و سازمان جایگاه روابط عمومی ارتقاء پیدا کند.


تلاش روابط عمومی باید بر این قرار گیرد که این جایگاه را متناسب با وظایف و مسئولیت های آن تقویت کند و آنچه در نظام های ساختاری و طبقه بندی ارزیابی مشاغل وجود دارد باید به عنوان اهداف نظام های رعایت عدالت نسبی در هرم پایایی مشاغل انجام شود. آنچه باید اتفاق بیافتد این است که ساختار و مسئولیت های واحد روابط عمومی به طور مجزا در نظام ساختاری سازمان ها دیده شود و نظام طبقه بندی مجزایی برای آن بوجود آید.

مساله مالی و حقوقی روابط عمومی ها گاهی انگیزه ها را از نیروها می گیرد و باعث می شود که حداقل ها را برای سازمان انجام دهند در واقع انگیزه روابط عمومی ها باید علاوه بر نگاه به آنها به عنوان بخش مشاوره ای و مدیریتی از نظر مالی نیز تامین شود. این اتفاق میمون می تواند متعاقبا شرایط به مراتب بهتری را برای روابط عمومی و سازمان های ایرانی به همراه داشته باشد که متاسفانه جز در سازمان های محدودی مشاهده نمی شود.

 

تدوین یک نظام منسجم که روابط عمومی در جایگاه مشخص خود تعریف ویژه ای داشته باشد نه تنها برای خود روابط عمومی ها مفید خواهد بود و عملکرد آنها را کیفیت می بخشد، بلکه به سازمان کمک می کند که چشم اندازها و ماموریت های سازمانی را به نحو بهتری دنبال کند.

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  هفت اشتباه زبان بدن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد