درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 23:56   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13808صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 30 مهر 1393 - 08:07
رسیدن به جایگاه مطلوب روابط عمومی در ایران
رسیدن به جایگاه مطلوب روابط عمومی در ایران مستلزم رعایت یک سری فعالیت ها، استراتژی ها و تاکتیک هاست که در این یادداشت به برخی از مهمترین آنها می پردازیم. وظایف روابط عمومی در دستگاه های اجرایی ناهماهنگ است و این وظایف در برخی موارد با وظایف سایر بخش ها تلفیق شده و در برخی از سازمان ها، جایگاهش در سطح هایی قرار ندارد که قابلیت و اثربخشی خودش را داشته باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رسیدن به جایگاه مطلوب روابط عمومی در ایران مستلزم رعایت یک سری فعالیت ها، استراتژی ها و تاکتیک هاست که در این یادداشت به برخی از مهمترین آنها می پردازیم.


وظایف روابط عمومی در دستگاه های اجرایی ناهماهنگ است و این وظایف در برخی موارد با وظایف سایر بخش ها تلفیق شده و در برخی از سازمان ها، جایگاهش در سطح هایی قرار ندارد که قابلیت و اثربخشی خودش را داشته باشد.


چیزی که امروزه از زنجیره وظایف و فعالیت های روابط عمومی تعریف می شود ما را به این ساختار در روابط عمومی می رساند که روابط عمومی از چهار بخش زیر تشکیل می شود:


1. پشتیبانی
2. امور فرهنگی
3. مطالعات اجتماعی
4. امور انتشارات و تبلیغات
5. اطلاع رسانی
6. ارتباطات


اقدامی که باید در موسسات/ شرکت ها انجام شود این است که مجموعه وظایف کل روابط عمومی ها به صورت یک زنجیره کامل از ابتدا تا انتها دیده شود و در واقع با توجه به مسئولیت هایی که در این مقطع برای روابط عمومی ها پیش بینی می شود، ارزیابی مشاغل انجام شود و نسبت به هرم سازمانی در کل آن بخش و سازمان جایگاه روابط عمومی ارتقاء پیدا کند.


تلاش روابط عمومی باید بر این قرار گیرد که این جایگاه را متناسب با وظایف و مسئولیت های آن تقویت کند و آنچه در نظام های ساختاری و طبقه بندی ارزیابی مشاغل وجود دارد باید به عنوان اهداف نظام های رعایت عدالت نسبی در هرم پایایی مشاغل انجام شود. آنچه باید اتفاق بیافتد این است که ساختار و مسئولیت های واحد روابط عمومی به طور مجزا در نظام ساختاری سازمان ها دیده شود و نظام طبقه بندی مجزایی برای آن بوجود آید.

مساله مالی و حقوقی روابط عمومی ها گاهی انگیزه ها را از نیروها می گیرد و باعث می شود که حداقل ها را برای سازمان انجام دهند در واقع انگیزه روابط عمومی ها باید علاوه بر نگاه به آنها به عنوان بخش مشاوره ای و مدیریتی از نظر مالی نیز تامین شود. این اتفاق میمون می تواند متعاقبا شرایط به مراتب بهتری را برای روابط عمومی و سازمان های ایرانی به همراه داشته باشد که متاسفانه جز در سازمان های محدودی مشاهده نمی شود.

 

تدوین یک نظام منسجم که روابط عمومی در جایگاه مشخص خود تعریف ویژه ای داشته باشد نه تنها برای خود روابط عمومی ها مفید خواهد بود و عملکرد آنها را کیفیت می بخشد، بلکه به سازمان کمک می کند که چشم اندازها و ماموریت های سازمانی را به نحو بهتری دنبال کند.

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد