درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 10:05   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13509صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 - 14:27
10 نکته برای داستانسرایی متعامل
روابط عمومی خوب تنها درباره ارسال پیام نیست، بلکه درباره گفتن داستان نیز هست. درباره آخرین کتاب خوبی که خوانده اید فکر کنید. آیا احساسات خاصی را هنوز درباره آن دارید؟ آیا هنوز در فکرتان باقی مانده است؟ آیا آن را با دیگران به اشتراک گذاشته اید؟ هیچ دلیلی نیست که یک پیام خوب روابط عمومی یا کمپین چنین کاری را انجام ندهد. در واقع، آنهایی که واقعا این کار را انجام می دهند موفق ترین ها هستند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، ریچارد برونل- روابط عمومی خوب تنها درباره ارسال پیام نیست، بلکه درباره گفتن داستان نیز هست. درباره آخرین کتاب خوبی که خوانده اید فکر کنید. آیا احساسات خاصی را هنوز درباره آن دارید؟ آیا هنوز در فکرتان باقی مانده است؟ آیا آن را با دیگران به اشتراک گذاشته اید؟ هیچ دلیلی نیست که یک پیام خوب روابط عمومی یا کمپین چنین کاری را انجام ندهد. در واقع، آنهایی که واقعا این کار را انجام می دهند موفق ترین ها هستند.


به منظور تولید داستان هایی که اثری بر روی مخاطب شما می گذارد، شما باید درکی از مبانی داستانسرایی داشته باشید. آلیسا آگوزینو، استادیار دانشگاه اوهایو شمالی در رشته روابط عمومی، برخی از نکات را در ارتباطات با شما به اشتراک می گذارد که می تواند به ما برای ساخت داستانی سریع و اثرگذار کمک کند.


1. ارتباطات بخشی از آرایش انسان است. آنهایی که جویای اطلاعات هستند در حال حاضر نیاز به برقراری ارتباط دارند.


2. برای آنها یک داستان آماده کنید که بتوانند با دیگران ارتباط برقرار کنند.


3. در داستان خود شفاف باشید. جزئیات را به گونه ای آماده کنید که همه خوانندگان آن را درک خواهند کرد اما همچنین آنها را برای یادگیری محتوای بیشتر دعوت کنید. این فرصت شما برای تولید پیام کنترل شده است که می تواند آن را به دیگران منتقل کند.


4. نشان دهید که تفاوت شما در چیست. بی نظیر بودن شما وجه تمایزتان از بقیه افراد است. این درباره شما نیست. به خاطر داشته باشید که بیشتر تعاریف روابط عمومی شامل برخی الفاظ است که درباره منافع مشترک هستند. مطمئن شوید که شما اشاره به ارتباط داستان با خواننده را فراموش نکرده اید.


5. شما می توانید هر داستان واقعی را ایجاد کنید. خوانندگان از خلق داستان شما رشد می کنند.به مخاطبان کلیدی خود گوش دهید و بگذارید که آنها به تولید محتوای شما با استفاده از داستان هایی که شما تعریف می کنند گوش فرا دهند.


6. همه چیز را در چند جلمه ابتدایی نگویید. بر خلاف گزارش های خبری، آخر داستان باید نیمی از زیبایی داستان را در خود داشته باشد. در سنین ما، جهان واقعی ما، داستان خود را قربانی این حقیقت که خط پایان داستان معمولا توسط مخاطبان خوانده نمی شود نکنید. بلکه اصالت داستانسرایی در لذتی است که خواننده در مسیر مطالعه داستان تا انتهای آن می برد.


7. به اجزای کلیدی گوش دهید و آنها را تنظیم کنید. زمینه های مشترکی که داستان شما می تواند با نقطه هایی متصل شود را پیدا کنید.


8. به سوال «بنابراین چه؟» پاسخ دهید. اگر یک داستان نقطه ای ندارد، بنابراین چرا نوشته شده است؟ به خوانندگان بگویید که موضوع چیست.


9. عناصر بصری سرگرم کننده هستند می توانند به گفتن داستان کمک کنند. مطمئن شوید که بیشتر محتوای شما دارای عناصر بصری هستند و آنها با نوشته خود تطبیق دهید و چیزی را درج کنید که در خاطر خواننده شما باقی بماند.


10. ساده بنویسد. اگرچه ممکن است شما بخواهید تحت تاثیر قرار دهید، نهایتا شما می خواهید که تجربه ای را با دیگران تقسیم کنید. نیازی نیست که داستانی طولانی و با زبانی پیچیده بنویسد.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد