درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 14:56   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
  یافته‌های کلیدی گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال ۲۰۲۴ برای متخصصان روابط‌عمومی
  اگر می خواهیم بهترین خود در عرصه روابط‌عمومی باشیم باید به استقبال چالش ها و کارهای نو برویم
  اخبار منفی را دنبال کنیم یا نه؟
  چشم‌انداز جستجوی مدرن
  5 مرحله ایجاد انگیزه در یک محیط حرفه‌‌‌ای
  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی
  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1296صفحه نخست » چهارشنبه، 18 مرداد 1391 - 19:14
بیماری افزونگی اطلاعات در مدیران
فرشید آریاشکوه - داشتن یک زمان بندی مشخص و دقیق برای انجام امور عقب افتاده کاری است ضروری. عمدتا بیشتر مدیران ارشد در رده‌های مدیریتی بالا دچار افزونگی اطلاعات می‌شوند. یعنی در یک زمان کم، کارهای زیادی را برای انجام دادن دارند و میز کارشان پر از کاغذ‌های یادداشت می‌شود.
  

در این مواقع تصمیم گیری برای مدیر دشوار می‌شود و حتی ممکن است برخی از امور فراموش شود.
این به اصطلاح «بیماری» باعث می‌شود مدیر در یک جا متوقف شود و با دیدن امور عقب افتاده جرأت حرکت به سمت جلو و قدرت تفویض امور و تصمیم گیری را از دست بدهد و وقت خود را فقط برای فکر کردن به این حجم کار هدر دهد در این‌گونه موقعیت‌ها شخص تصور می‌کند بسیار وقت کم دارد، اما هیچ کاری هم انجام نمی‌دهد.
راه‌ رهایی از این بیماری اولا برنامه ریزی و تعیین زمان مرگ برای هر کار و دوم حمله به امور معوقه می‌باشد.
با داشتن یک برنامه دقیق برای انجام امور و واگذاری بخشی از این کارها به اشخاص لایق می‌توان از این بیماری‌گذر کرد، اما دقت داشته باشید تنها برنامه‌ریزی کافی نیست، داشتن جسارت انجام امور و غلبه بر خستگی شرط لازم این درمان است.


یک برنامه‌ریزی خوب چه ویژگی‌هایی دارد
فراموش نکنید موفقیت بدون برنامه‌ریزی واقعی امری است نا ممکن، برای برنامه‌ریزی به صورت دقیق چند مورد بسیار اهمیت خواهد داشت، اول اولویت بندی امور است. دوم یقین زمان مرگ برای هر کار، به این معنی که یک تاریخ برای پایان آن کار تعیین شود. این زمان باید به صورت واقعی مورد ارزیابی قرار گیرد و شدنی باشد در غیراین صورت به برنامه‌ریزی‌های بعدی نیز آسیب خواهد زد، سومین مهم انتخاب افرادی است که می‌توانند در آن امور به شما کمک کنند، اگر یک مدیر برخی از کارهای خود را به اشخاصی واگذار کند که از توان آنها خارج باشد طبیعتا به برنامه ریزی وی صدمه خواهد زد. بنابراین در انتخاب افراد باید بسیار هوشمندانه عمل کرد.
در نهایت بعد از انجام امور لازم است زمان اجرا و وضعیت آن مشخص شود تا در پایان دوره‌ای مشخص از مفید بودن برنامه مطمئن شد.


پیشگیری از مبتلا شدن به افزونگی اطلاعات
یکی از وظایف یک مدیر پرورش افرادی از سازمان برای مدیران آینده می‌باشد، این امر موجب می‌شود تا در آینده مدیر افرادی را در اختیار داشته باشد که از هر جهت مورد اعتماد و توانا هستند بنابراین بخش عمده‌ای از کار‌های خود را می‌تواند به آنها تفویض کند.
یک مدیر از کار‌های ابتدایی باید صرف نظر کند و به تصمیمات کلان بپردازد، بیشتر مدیران زمان زیادی را در روز برای نظارت مستقیم بر امور افراد خود یا کار‌های ابتدایی صرف می‌کنند که باعث می‌شود «زمان طلایی» روز را به سادگی از دست دهند.
ایجاد مدیریت چند سطحی راهی مناسب برای استفاده درست از زمان می‌باشد، به این معنا که مدیر ارشد اموری از قبیل نظارت و کنترل و هماهنگی‌ها را به مدیران در رده‌های پایین‌تر واگذار کند.
زمان بزرگ‌ترین سرمایه انسان است، به یاد داشته باشید ثانیه‌هایی که می‌گذرند هرگز باز نخواهند گشت، تصمیمات مهم باید در آرامش گرفته شود.
اگر بدانید چه کار‌هایی است که باید انجام دهید هرگز وقت خود را بیهوده صرف نخواهید کرد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  معرفی کتاب: فرهنگ جامع واژگان روابط‌عمومی


  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  اگر کسی به ما حرف بدی می‌زند چه‌کار کنیم؟


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  اضطراب اطلاعاتی


  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


  روابط‌عمومی در عصر ابهام


  ادغام رسانه‌های اجتماعی و روابط‌عمومی‌: چند نکته


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد