درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 01:06   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12853صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 4 شهریور 1393 - 09:25
استفاده از تفکر استراتژیک، یک ضرورت در روابط عمومی
سید مجتبی حسینی پور - تفکر استراتژیک یک بصیرت و فهم است که به سازمان کمک می‏ کند تا در شرایط پیچیده، واقعیت‏ های محیطی و عواقب آن را به درستی شناخته و ناپیوستگی ‏های موجود در درون و بیرون سازمان را تحت کنترل خود در آورد. استفاده از تفکر استراتژیک به سازمان این امکان را می‏ دهد که به شیوه ه‏ای خلاق و نوآوری حرکت کند و برای شکل دادن به آینده ‏ی خود عملکردی انفعالی نداشته باشد و با برنامه بتواند پیش رود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رخدادهای چند دهه‏ ی گذشته و سیر فزاینده‏ی تغییراتی که در محیط بیرونی و درونی سازمان‏ ها به وجود آمده، همراه با ایجاد نیازهای جدید، باعث شده تا استفاده از ساز و کارهای برنامه ‏ریزی سنتی، در راستای نیل به هدف‏ های پیش ‏بینی شده، کارآیی خود را از دست بدهد. از این رو راهکارهایی در نظر گرفته شده تا علاوه بر در نظر گرفتن منابع درونی سازمان، محیط کلان حاکم بر سازمان‏ ها را مورد مطالعه قرار داده و فرآیند مهم برنامه ‏ریزی را به انجام برساند. تفکر استراتژیک یک بصیرت و فهم است که به سازمان کمک می‏ کند تا در شرایط پیچیده، واقعیت‏ های محیطی و عواقب آن را به درستی شناخته و ناپیوستگی ‏های موجود در درون و بیرون سازمان را تحت کنترل خود در آورد. استفاده از تفکر استراتژیک به سازمان این امکان را می‏ دهد که به شیوه ه‏ای خلاق و نوآوری حرکت کند و برای شکل دادن به آینده ‏ی خود عملکردی انفعالی نداشته باشد و با برنامه بتواند پیش رود.


در همین راستا، ضرورت تدوین سند راهبردی در حوزه روابط عمومی توسط مدیران و کارشناسان دلسوز این حوزه احساس شد و پس از کسب مجوزهای لازم از مقامات استان، فعالیت برای تدوین این سند شروع شد. بنده به عنوان ناظر پروژه بر روی چند نکته تأکید داشتم. ابتدا به تشکیل کمیته راهبردی با حضور خبرگان و کارشناسان حوزه روابط عمومی تأکید شد، دوم به استفاده از خرد جمعی و نظر حداکثری کارشناسان، صاحب‏نظران و فعالان این حوزه مد نظر قرار گرفت و سوم، استفاده از تیم تحلیلی تلفیقی از دید علم استراتژیک و روابط عمومی و ارتباطات در دستور کار مجری طرح قرار گرفت. خوشبختانه در این پروژه، این موارد به خوبی مورد توجه و اقدام قرار گرفت و در پایان شاهد اولین سند راهبردی روابط عمومی‏ ها در سطح کشور بودیم.


در مورد اجرایی شدن این سند ارزش‏مند، پیشنهاد می‏ شود بر سه مقوله تأکید شود. در ابتدا کمسیون‏ های طراحی شده، پیاده‏ سازی شود، سپس از پتانسیل‏ ها و فرصت‏ های موجود جهت توان‏مندسازی منابع انسانی استفاده گردد و نکته آخر، آموزش به عنوان سرفصل اصلی اقدامات مد نظر قرار گیرد. در پایان نیز مدیریت آموزش و پژورش استانداری، جهت اجرایی شدن این سند، آمادگی نیاز سنجی و برگزاری دوره ‏های آموزشی، دعوت از اساتید برجسته کشوری و برگزاری همایش ‏ها و کنفرانس ‏های علمی را دارد. همچنین از پایان‏ نامه ‏های دانشجویی مرتبط با سند و مقوله توسعه روابط عمومی نیز حمایت صورت می ‏گیرد.


امیدوارم که با عزم همه فعالان این عرصه و مدیریت جهادی، در راستای جامه عمل پوشیدن به شعار «روابط عمومی؛ عقلانیت و اطلاع ‏رسانی صادقانه» گام‏ های موثری برداشته شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استانداری یزد
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد