درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 05:43   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3379صفحه نخست » چهارشنبه، 1 خرداد 1392 - 04:28
مقاله/ پنج تفکر استراتژیک
مترجم: مریم رضایی - وقتی مساله برنامه‌ریزی استراتژیک مطرح می‌شود، کسب‌وکارهای کوچک در مقایسه با همتایان بزرگ خود، به راحتی می‌توانند خود را دست کم بگیرند و تصور کنند در جایگاه پایین‌تری قرار دارند.
  

شرکت‌های بزرگ می‌توانند حجم زیادی پول، تکنولوژی و پرسنل را برای برنامه‌ریزی کردن اختصاص دهند تا از دینامیک‌های متغیر فضای بازار سود ببرند. این برنامه‌ریزی‌ها مثل یک گوی شیشه‌ای باارزش هستند که البته همیشه هم تصویر درسaتی از فضای کسب‌وکار در آینده ارائه نمی‌دهند.


اما یک کسب‌وکار کوچک چگونه می‌تواند در این عرصه رقابت کند؟
وقتی مساله ایجاد یک استراتژی کسب‌وکار مطرح می‌شود، همه آنچه مورد نیاز است، داشتن یک رویکرد منطقی و صحیح است، نه ابزارهای ویژه و اضافی. قبل از اینکه دست به هر گونه اقدامی بزنید، این عقیده را کنار بگذارید که‌اندازه کسب‌وکار شما یک اشکال محسوب می‌شود. شرکت‌های کوچک اما چالاک، اغلب می‌توانند فرصت‌ها را بربایند، قبل از اینکه شرکت‌های بزرگ حتی به آنها توجه کنند.
برای فعال کردن رشته‌های عصبی تفکر استراتژیک و هموار کردن راه موفقیت کسب‌وکار کوچک خود، نکات زیر پیشنهاد می‌شود:


مرحله اول: طرح استراتژیک منطقی داشته باشید
شما می‌خواهید بر کسب‌وکارتان، بازاری که در آن فعالیت می‌کنید و چشم‌اندازی که قرار است در آن کار کنید، تسلط خوبی داشته باشید. هدف داشتن، به هیچ یک از این موارد آسیبی نمی‌رساند. اما برنامه‌ریزی شما نباید بیش از حد فراگیر باشد یا مسائل غیرضروری را دربربگیرد. این نوع برنامه‌ریزی بیشتر از اینکه فایده داشته باشد، آسیب رسان است.
توصیه کایهان کریپندورف، کارشناس نوآوری کسب‌وکار، این است که از ماهیت کوچک بودن و چالاک بودن کسب‌وکارتان به عنوان یک مزیت استفاده کنید. یعنی به جای اینکه جلسات بی‌پایانی برای طراحی یک طرح کسب‌وکار بزرگ برگزار کنید، مرتب دور هم جمع شوید تا چالش‌ها را بررسی کنید، گزینه‌های جدید را کشف کنید و فرصت‌هایی را برای پیشی گرفتن از رقبای بزرگ‌تر اما کندتر خودتان، به دست آورید.


مرحله دوم: همه چیز را زیر سوال ببرید
برخی اصول کسب‌وکار تغییرناپذیرند، اما در فضای اقتصادی امروز، وضعیت موجود کسب‌وکار در دراز مدت ثابت نمی‌ماند.
بخشی از این تغییرپذیری ناشی از اثرات تحریک‌آمیز اینترنت و رسانه‌های اجتماعی است. در طول کمتر از یک نسل، اوج و فرود شرکت‌های بزرگ جهان به توانایی تطبیق آنها با شرایط و نیز ارزیابی دوباره نحوه اداره کسب‌وکارشان، بستگی داشته است.
از زیر سوال بردن فرضیات – چه در مورد صنعت باشد یا مصرف‌کننده یا به طور کلی بازار – نترسید. کریپندورف می‌گوید وقتی ‌ایده یا نوآوری شما تحت فشار واقعیت در حال از بین رفتن است، بپرسید «چرا این‌گونه است؟»
دلایلی را که چرا شما معتقدید یک ‌ایده موثر نیست ثبت کنید، فرضیات موجود را بررسی کنید و روش‌هایی را برای به ثمر رساندن این فرضیات به بحث جمعی بگذارید. اجازه ندهید یک کتاب قدیمی اصول کسب‌وکار که مدت‌ها در قفسه شما خاک خورده، استراتژی کسب‌وکار امروز را به شما دیکته کند.


مرحله سوم: بر نتایج متمرکز شوید
اگر برای انجام دقیق و منظم کارها خیلی مشغله دارید، ممکن است برخی فرصت‌های بزرگ را از دست بدهید. به جای اینکه فقط به یک استراتژی که فکر می‌کنید درست است متوسل شوید، موقعیت را بسنجید و افق برنامه‌ریزی را بررسی کنید. آیا نقطه عطف شما تغییر کرده است؟
جو فاستر، معاون ارشد بخش فروش جهانی شرکت SAP، توصیه خوبی برای موفقیت فروش کسب‌وکارهای کوچک دارد: یک موضوع تکرارشونده این است که نتیجه مطلوب یک پروژه یا سرمایه گذاری را به دقت زیر نظر بگیرید. اگر قصد داشته باشید یک محصول شگفت انگیز را طراحی کنید یا باعث خوشحالی مشتریانتان شوید، با استفاده از نتایج کارتان برنامه‌ریزی کنید، نه به سوی آن.
این تغییر چشم‌انداز، می‌تواند حوزه‌های جدید و ناشناخته‌ای را به شما نشان دهد که کتاب‌های قوانین یا راهکارهای قدیمی نشان دهنده مسیر موفقیت، تاکنون پوشش نداده‌اند.


مرحله چهارم: تعدیل را پیوسته اعمال کنید
در جایی که لازم است مسیر کاری خود را تغییر دهید، آماده باشید تا استراتژی خود را همگام با این تغییر تنظیم کنید. در حقیقت، شما برای کشف راه‌های مختلف و گاهی غیرمتداول جهت رشد کسب‌وکارتان، باید شجاع و حتی مشتاق باشید. ایجاد یک استراتژی، حداقل برای کسب‌وکارهای کوچک، مثل «نقطه بازی» نیست که با وصل کردن نقاط به همدیگر به هدفی دورافتاده برسید. بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک می‌گویند این نقاط – چه مشتریان سختگیر باشند یا فرصت‌های بازاری که هیچ گاه عملی نمی‌شوند – دائما تغییر می‌کنند و تلاش‌های شما را برای پیگیری آنها، بی‌نتیجه می‌گذارند. بنابراین، سعی کنید از تغییر استقبال کنید که در این‌صورت، تحرک سریع و قاطعانه پاداش شما خواهد بود، در حالی که رقبا یا از شما عقب می‌مانند یا از قوانین بازار بی‌چون و چرا تبعیت می‌کنند.


مرحله پنجم: تصمیم بگیرید
با پیش‌بینی کردن و دو دل ماندن، کار را فلج نگذارید. افراد کم‌رویی که قاطعیت ندارند، نمی‌توانند یک کسب و کار کوچک را اداره کنند.
پائول چومیکر، موسس شرکت DSI، می‌گوید: وقتی زمان اجرای یک استراتژی فرا می‌رسد، تامل نکنید.
به علاوه، نیازی نیست سعی کنید که به حد کمال برسید. در عوض، راهتان را با سرعت متعادل، سختگیری، کیفیت و چالاکی ادامه دهید. در نهایت، حتی اگر همه اطرافیان با شما موافق نبودند یا همه اطلاعات لازم را در اختیار نداشتید – که کمتر اتفاق می‌افتد همه آنچه لازم دارید در اختیار داشته باشید – بر موضع خود پافشاری کنید.
منبع: Small Business Computing

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد