درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 02:29   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12853صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 4 شهریور 1393 - 10:01
استفاده از تفکر استراتژیک، یک ضرورت در روابط عمومی
سید مجتبی حسینی پور - تفکر استراتژیک یک بصیرت و فهم است که به سازمان کمک می‏ کند تا در شرایط پیچیده، واقعیت‏ های محیطی و عواقب آن را به درستی شناخته و ناپیوستگی ‏های موجود در درون و بیرون سازمان را تحت کنترل خود در آورد. استفاده از تفکر استراتژیک به سازمان این امکان را می‏ دهد که به شیوه ه‏ای خلاق و نوآوری حرکت کند و برای شکل دادن به آینده ‏ی خود عملکردی انفعالی نداشته باشد و با برنامه بتواند پیش رود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رخدادهای چند دهه‏ ی گذشته و سیر فزاینده‏ی تغییراتی که در محیط بیرونی و درونی سازمان‏ ها به وجود آمده، همراه با ایجاد نیازهای جدید، باعث شده تا استفاده از ساز و کارهای برنامه ‏ریزی سنتی، در راستای نیل به هدف‏ های پیش ‏بینی شده، کارآیی خود را از دست بدهد. از این رو راهکارهایی در نظر گرفته شده تا علاوه بر در نظر گرفتن منابع درونی سازمان، محیط کلان حاکم بر سازمان‏ ها را مورد مطالعه قرار داده و فرآیند مهم برنامه ‏ریزی را به انجام برساند. تفکر استراتژیک یک بصیرت و فهم است که به سازمان کمک می‏ کند تا در شرایط پیچیده، واقعیت‏ های محیطی و عواقب آن را به درستی شناخته و ناپیوستگی ‏های موجود در درون و بیرون سازمان را تحت کنترل خود در آورد. استفاده از تفکر استراتژیک به سازمان این امکان را می‏ دهد که به شیوه ه‏ای خلاق و نوآوری حرکت کند و برای شکل دادن به آینده ‏ی خود عملکردی انفعالی نداشته باشد و با برنامه بتواند پیش رود.


در همین راستا، ضرورت تدوین سند راهبردی در حوزه روابط عمومی توسط مدیران و کارشناسان دلسوز این حوزه احساس شد و پس از کسب مجوزهای لازم از مقامات استان، فعالیت برای تدوین این سند شروع شد. بنده به عنوان ناظر پروژه بر روی چند نکته تأکید داشتم. ابتدا به تشکیل کمیته راهبردی با حضور خبرگان و کارشناسان حوزه روابط عمومی تأکید شد، دوم به استفاده از خرد جمعی و نظر حداکثری کارشناسان، صاحب‏نظران و فعالان این حوزه مد نظر قرار گرفت و سوم، استفاده از تیم تحلیلی تلفیقی از دید علم استراتژیک و روابط عمومی و ارتباطات در دستور کار مجری طرح قرار گرفت. خوشبختانه در این پروژه، این موارد به خوبی مورد توجه و اقدام قرار گرفت و در پایان شاهد اولین سند راهبردی روابط عمومی‏ ها در سطح کشور بودیم.


در مورد اجرایی شدن این سند ارزش‏مند، پیشنهاد می‏ شود بر سه مقوله تأکید شود. در ابتدا کمسیون‏ های طراحی شده، پیاده‏ سازی شود، سپس از پتانسیل‏ ها و فرصت‏ های موجود جهت توان‏مندسازی منابع انسانی استفاده گردد و نکته آخر، آموزش به عنوان سرفصل اصلی اقدامات مد نظر قرار گیرد. در پایان نیز مدیریت آموزش و پژورش استانداری، جهت اجرایی شدن این سند، آمادگی نیاز سنجی و برگزاری دوره ‏های آموزشی، دعوت از اساتید برجسته کشوری و برگزاری همایش ‏ها و کنفرانس ‏های علمی را دارد. همچنین از پایان‏ نامه ‏های دانشجویی مرتبط با سند و مقوله توسعه روابط عمومی نیز حمایت صورت می ‏گیرد.


امیدوارم که با عزم همه فعالان این عرصه و مدیریت جهادی، در راستای جامه عمل پوشیدن به شعار «روابط عمومی؛ عقلانیت و اطلاع ‏رسانی صادقانه» گام‏ های موثری برداشته شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استانداری یزد
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد