درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 9 خرداد 1403 - 22:07   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12846صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 3 شهریور 1393 - 12:50
کمپین موفق روابط عمومی سطل آب یخ
روابط عمومی ها امروزه فضای گسترده ای برای ابتکار دارند. متاسفانه در کشور ما استفاده از شبکه های اجتماعی به صورت رسمی و قانونی برای بیشتر روابط عمومی ها ممکن نیست. لذا بسیاری از امکاناتی که رسانه های اجتماعی می توانند در اختیار روابط عمومی قرار دهند، فعلا در روابط عمومی های ما مورد استفاده قرار نمی گیرند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- این روزها مردم در شبکه های اجتماعی کلیپ های چند ثانیه ای را نگاه می کنند که در آن شخصی سطل آب یخ را روی سرش می ریزد.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


به گزارش شارا، ریخته شدن آب یخ بر روی سر افراد برجسته و مشهورخارجی و داخلی از قبیل: جرج بوش، خوانندگان لس آنجلسی، بازیکنان تیم ملی فوتبال و ... موجی از یک حرکت اجتماعی است که توسط رسانه های اجتماعی و پس از برگزاری یک کمپین روابط عمومی برای حمایت از بیماری های ALS کلید خورده است.


مبتکران کارزار یادشده که خود به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک، یک بیماری دستگاه عصبی، مبتلا هستند، از قبل گفته بودند که هر کس به کارزار دعوت شود، اما ظرف ۲۴ ساعت یک سطل آب یخ روی خود خالی نکند، باید ۱۰۰ دلار به حساب بنیادی برای مبارزه با بیماری یادشده بپردازد. هدف از این کارزار آگاهی‌رسانی در مورد این بیماری و همچنین جمع‌آوری پول برای حمایت از تحقیقات در مورد آن است.

کسی که به کارزار دعوت می‌شود، در برابر دوربین آب یخ به سر می‌ریزد و در ادامه سه نفر دیگر را به کارزار دعوت می‌کند. البته بسیاری از چهره‌های شناخته‌شده هم سطل آب به سر ریختند، هم کمک مالی کردند.


تاکنون افراد مشهور زیادی از جمله مارک زاکربرگ، بیل گیتس، استیو بالمر، تیم کوک، فیل شیلر، جف بروس و دکتر دره با انتشار ویدئوهایی این کار را انجام داده‌اند. بیل گیتس به درخواست مارک زاکربرگ و دکتر دره هم به درخواست تیم کوک این کار را انجام داده‌اند. از ورزشکارانی که این کار را انجام داده‌اند می‌توان به مارسلو، رونالدو، نیمار، لبرون جیمز، جرارد، مسی، پیکه و خیلی از ورزشکاران دیگر اشاره کرد. گفته می‌شود باراک اوباما درخواستی که از او برای این کار شده است را رد کرده و در عوض 100 دلار به بنیاد ALS کمک کرده است.


دلیل اصلی فراگیر شدن این کمپین این است که افراد مشهور با قدرتی که دارند می‌توانند به راحتی یک موج خبری بزرگ راه بیندازند و همه‌ توجه‌ها را به سمت یک موضوع جلب کنند. موضوع اصلی این کمپین هم بیماری ALS است. البته می‌توان این کار را زمینه‌ساز کمپین‌های خیریه‌ دیگر برای بیماری‌های نادر و صعب العلاج دانست که این کمک‌های مالی صرف تحقیق و جستجوی روش‌های درمان این بیماری‌ها خواهد شد.


جورج بوش جنجالی ترین فرد خیس خورده
چنان که هدف این کمپین است سیاستمداران، افراد مشهور و هنرمندان را ترغیب می کنند تا درباره این بیماری عصب‌های حرکتی، اطلاع‌رسانی و کمک مالی کنند.
پیوستن جرج بوش به کمپین "سطل آب یخ" با استقبال کاربران دنیای مجازی روبه‌رو شد.
ویدیوی خیس‌شدن بوش پسر در فیسبوک، ظرف کمتر از ۲۴ ساعت یک میلیون بار لایک خورد و کاربران آن را حدود نیم میلیون بار با دیگران در میان گذاشتند.
علاقه‌مندان دیدن صحنه خیس‌شدن جورج بوش را مدیون چهره‌هایی شناخته‌شده - از جمله جنا بوش، دختر وی - هستند که در روزهای اخیر پس از شرکت در کمپین، از بوش هم خواسته بودند با کارزار همراه شود.
بیل گیتس، پایه‌گذار مایکروسافت، تیم کوک، مدیر عامل اَپل، و مارک زاکربرگ، پایه‌گذار فیسبوک، در میان ده‌ها شخصیت شناخته‌شده‌ای هستند که تا به حال به کارزار پیوسته‌اند.

اسکلروز جانبی آمیوتروفیک چیست؟
اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یکی از بیماری‌های عصب‌های حرکتی تن است که به عصب‌های دستگاه مرکزی اعصاب در مغز و نخاع آسیب غیرقابل ترمیم وارد می‌کند و موجب فلج مرکزی و حرکتی می‌شود.
در این بیماری به‌ویژه ماهیچه‌های دست، پا، ساعد، سر و گردن آسیب جدی می‌بینند. مثل بسیاری دیگر از بیماری‌های دستگاه مرکزی عصب‌های تن، علت بروز این بیماری هم مشخص نیست و برای آن درمانی وجود ندارد. بیشتر مبتلایان به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک دچار فلج جدی می‌شوند و این بیماری از عمر طبیعی فرد بیمار می‌کاهد.
استیون هاوکینگ، فیزیکدان نظری و کیهان‌شناس معروف، یکی از چهره‌های شناخته‌شده‌ای است که به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک مبتلا است.

اقدام متفاوت همسر مسی در کارزار سطل یخ
آنتونلا رکوزو، همسر لیونل مسی، با پذیرش دعوت همسرش برای حضور در کارزار سطل یخ، اعلام کرد که به جای ریختن آب یخ روی خودش، ترجیح می دهد که مبلغ 100 دلاری که تعیین شده را به این کمپین اهدا کند.

علی کریمی و علی دایی و کارزار سطل آب یخ
علی کریمی در "کارزار سطل یخ" که برای افزایش آگاهی در مورد بیماری ای‌ال‌اس و جمع آوری کمک برای تحقیقات پزشکی در مورد این بیماری است، شرکت کرد. او از رضا عطاران (بازیگر و فیلمساز)، مازیار فلاحی (خواننده) و علی دایی (سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس) دعوت کرده در این کارزار شرکت کنند.


کمپین آب یخ الگویی برای روابط عمومی ها
روابط عمومی ها امروزه فضای گسترده ای برای ابتکار دارند. متاسفانه در کشور ما استفاده از شبکه های اجتماعی به صورت رسمی و قانونی برای بیشتر روابط عمومی ها ممکن نیست. لذا بسیاری از امکاناتی که رسانه های اجتماعی می توانند در اختیار روابط عمومی قرار دهند، فعلا در روابط عمومی های ما مورد استفاده قرار نمی گیرند.
کمپین روابط عمومی آب یخ تنها یک الگوست و این الگو می تواند برای بسیاری از موسسات خیریه دیگر نیز که می خواهند بدون پرداخت هزینه های گزاف به این اقدام روی آورند مورد استفاده قرار گیرد. بالطبع این الگو دیگر تنها یک الگوی تکراری است و بهتر است به دنبال راه های بهتری برای جلب نظر مخاطبان باشید.


در این کمپین چند نکته وجود دارد که آن را جذاب می کند:
1. بیماری ALS یک بیماری جدید است و اساسا روابط عمومی برای ارائه موارد جدید می تواند عملکرد به مراتب بهتری داشته باشد. بنابراین اگر می خواهید کمپینی در این زمینه ها ایجاد کنید ابتدا باید یک خبر جدید داشته باشید.
2. کاری متناسب با زمان انتخاب کنید. ریختن آب یخ در زمستان کاری است که شاید هیچ کس نخواهد آن را تجربه کند. اما طرح این مساله در تابستان برای بسیاری از مردم خوشایند است.
3. کاری خلاف عادت انجام دهید. ریختن آب یخ خودش یک کار خلاف عادت و هنجارهای تمام جوامع است.
4. کاری که انجام می دهید پیام داشته باشد. یک سطل آب یخ روی سر هر انسانی بریزد او را شوک زده می کند. این دقیقا هدفی است که در این کمپین مد نظر بوده است. یعنی می خواهد بگوید که مردم جهان باید برای این بیماری از خواب بیدار شوند یا هوشیار باشند که این بیماری یک هشدار جدی برای مردم است.


با رعایت این مراحل روابط عمومی ها می توانند کمپین هایی را طراحی کنند که اثرگذار باشد و در عین حال بتواند خیل کثیری از مردم را تحت تاثیر قرار دهد.
 

نویسنده: عادل میرشاهی (مدرس روابط عمومی)
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
سعیدی
| 1393/6/3 - 18:49 |     1     0     |
عالی بود. مخصوصا تحلیل آخرتان بسیار استفاده کردم.

محمد مهدی ربانی
| 1393/6/8 - 19:32 |     0     0     |
از این یادداشت های مرتبط و به روز بیشتر بنویسید. عالی.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد