درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 20:06   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12625صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 23 مرداد 1393 - 00:29
تحلیلی از واکنش های موثر روابط عمومی در بحران روغن پالم
روابط عمومی شرایط را برای هم صحبتی نهادهای ذیربط در مساله پالم فراهم کرد. در همین راستا وزیر بهداشت، در جلسه مشترک با رییس سازمان استاندارد، رییس سازمان غذا و دارو، معاون جهاد کشاورزی و رییس اتحادیه شیر و لبنیات، دبیر انجمن صنایع لبنی، و تعدادی از تولید کنندگان محصولات لبنی به مساله پالم پرداخت.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- وزارت بهداشت، موسسه استاندارد، سازمان غذا و دارو، جهاد کشاورزی و اتحادیه شیر و لبنیات اخیرا دچار بحرانی به نام روغن پالم شد.


داستان از این قرار بود که چند شرکت معتبر لبنی در محصولات پرچرب لبنی خود از ماده ای مضر برای بدن انسان استفاده می کنند. این مساله مردم را به شدت نگران کرد. به ویژه که اطلاع رسانی گسترده ای در خصوص استفاده از پالم در لبنیات پرچرب از طریق رسانه های اجتماعی انجام شد.


به گزارش شارا، روابط عمومی در لبه تیغ حقوق و مسئولیت های سازمان ها قرار دارد. این نهاد باید به رئیس سازمان بگوید که چگونه باید با مردم در شرایط بحران سخن بگوید تا مردم را از نگرانی درآورده و شرایط آرام را برای سازمان به ارمغان آورد.


صداقت و شفافیت نخستین اصل روابط عمومی
روابط عمومی نهادهای درگیر در موضوع می توانستند موضوع را کتمان کنند و یا با تطمیع رسانه های مختلف از گسترش آن جلوگیری کنند. کاری که در بسیاری از روابط عمومی های آماتور انجام می شود. اما در این مورد رئیس سازمان غذا و دارو رسما اعلام کرد که 30 مورد تخلف در استفاده از پالم تایید شده است. با این کار نخستین اصل در روابط عمومی انجام شد و مردم در جریان مساله قرار گرفتند. اما در عین حال این خبر مردم را شوکه کرد و باعث شد که نگرانی هایی در میان مردم ایجاد شود.


اقدامات تحقیقی و اطلاع رسانی آن
روابط عمومی باید به بررسی مساله بپردازد و پس از کسب اطمینان از صحت آن تمام تلاش خود را صرف کند تا دیگر موضوع تکرار نشود. سازمان استاندارد در این خصوص تحقیقات لازم را انجام داد و در نهایت اعلام کرد که 5 کارخانه از روغن پالم استفاده می کنند.


اقدامات اجرایی برای از بین بردن مساله
پس از تشخیص مشکل باید آن را برطرف کرد و سازمان ملی استاندارد 5 کارخانه را پلمپ کرد و خبر آن توسط روابط عمومی منتشر شد که طی آن سازمان استاندارد ضمن برخورد با متخلفان، از جمع آوری روغن های پالم موجود خبر داد. پس از این مرحله این سازمان اعلام کرد: «نگران نباشید؛ روغن پالم جمع آوری شد.» با این حال هنوز مردم نگرانی هایی در خصوص ادامه فعالیت کارخانه ها وجود داشت و این سازمان ها باید به مردم اطمینان می دادند که در آینده این مساله اتفاق نمی افتد.


اقدامات سازمان برای عدم تکرار بحران
لذا روابط عمومی شرایط را برای هم صحبتی نهادهای ذیربط در مساله پالم فراهم کرد. در همین راستا وزیر بهداشت، در جلسه مشترک با رییس سازمان استاندارد، رییس سازمان غذا و دارو، معاون جهاد کشاورزی و رییس اتحادیه شیر و لبنیات، دبیر انجمن صنایع لبنی، و تعدادی از تولید کنندگان محصولات لبنی به مساله پالم پرداخت.
وی در این جلسه برای ایجاد حس اطمینان مردم گفت: «همه مجوزها باید بازنگری شوند.» و با این کار خیال مردم را راحت کرد.
وی همچنین گفت: «سازمان های مرتبط به سلامت مردم باید نظارت مستمر داشته باشند.»
این داستان نمونه ای خوب از مدیریت یک بحران روابط عمومی است که سازمان ها با پوشش خبری خوب و صداقت و شفافیت پوشش دادند.
نویسنده: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
عباس فرهمند
| 1393/5/30 - 23:40 |     0     0     |
تحلیل های بجا و خوبی می کنید. اما چون مثال روز است گاهی احساس می شود که دارید تبلیغات مخفی و پروپاگاندا می کنید.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد