درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 20:48   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11205صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 20 فروردین 1387 - 08:13
5 روش برای مقابله با بحران روابط عمومی
مارجی کلیمان - گاهی اوقات صبر کردن همانند بهترین ایده در زمان فرارسیدن طوفان سهمناک است. شرکت هایی که تنها در زمان بحران از رسانه های اجتماعی شان استفاده می کنند در لحظات بحران تمام امیدهایشان به نا امیدی تبدیل می شود؛ تلاش هایشان عقیم می ماند و نهایتا به پایان راه خود خواهند رسید.
  


1. اگر برای این مورد صبر کنید، مرگ تاکتیک ها را خواهید دید.

 

گاهی اوقات صبر کردن همانند بهترین ایده در زمان فرارسیدن طوفان سهمناک است. شرکت هایی که تنها در زمان بحران از رسانه های اجتماعی شان استفاده می کنند در لحظات بحران تمام امیدهایشان به نا امیدی تبدیل می شود؛ تلاش هایشان عقیم می ماند و نهایتا به پایان راه خود خواهند رسید. زمانی می توانید از رسانه اجتماعی بهره مند شوید که پیش از بحران از آن استفاده کرده باشید. اگرچه استفاده از این رسانه ها در هر زمانی منافع خودش را دارد اما در شرایط فعلی به نظر می رسد سکوت در این رسانه ها عاقبت خوبی ندارد. سهل انگاری در این خصوص شرایط سختی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.


2. تاکتیک مباحثه و استدلال

 

در پاسخ به بحران، برخی شرکت های آنلاین استدلال هایی خواهند کرد که نتایجی چون تعاملاتی نسبتا کریه باشد. بدون آن شما با اتهاماتی روبرو می شوید که تحریف شده اند، واکنش پیش فرض شما بایستی بر مبنای مفهومی باشد که مشروعیت مشتری شما را تقویت می کند. اگر دادخواهی در عرصه ای خاکستری مطرح شود، بهترین گزینه این است که بگویید: «می توانید یک پیام شخصی با جزئیات بیشتر در مورد مساله ارسال کنید؟» گاهی اوقات همین پیام فرد مقابل را به اندازه ای می ترساند که از ماجرا فاصله بگیرد.


3. تاکتیک انسداد و توقف


این تاکتیک توسط یکی از شرکت های پوشاک در فیسبوک مورد استفاده قرار گرفت. پس از ارسال یک الگوی رفتاری که به نظر می رسد با پیام برند همخوان نیست، شرکت توسط مشتریان وفادار خود مورد انتقاد و حمله شدید مواجه شد. به جای مواجهه با انتقادها، شرکت شروع به تحریم افراد از صفحه فیسبوک خود کرد، این افراد شامل طرفدارانی می شد که برای مدتها از برند دفاع می کردند. حتی گاهی کاری انجام می دادند که همه افراد نتوانند صفحه فیسبوک شما را تماشا کنند. این نوع از حرکت ها فقط باعث شد که حبابی از صفحات شخصی ضد برند شکل بگیرد. این ایده بدی است!


4. تاکتیک از بین بردن اسناد


مشابه بلاک کردن و مسدود کردن کاربران می توان از پاک کردن پیام های منفی استفاده کرد. این کار در نظرات وبلاگی یا فیسبوک بسیار ساده تر از توییتر است. اگرچه ممکن است که به نظر برسد که شما از شر مشکلی خلاص می شوید، احتمال زیاد وجود دارد اوضاع بسیار بدتر شود. باید بدانید که اگر چه ممکن است که پیام ها را حذف کنید اما احتمال دارد که مخاطب شما از پیام خود اسکرین شات تهیه کند و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد. اگر این اتفاق بیافتد، او نه تنها شکایت خود را برای همگان مطرح می کند بلکه همچنین می تواند ثابت کند که شما نظرات مخالف خود را حذف می کنید.


5. تاکتیک اجازه دهید همه پاسخ دهند.


سرانجام ممکن است که شما بدون اینکه طرحی را اجرا کنید، از پنج نفر از اعضای شرکت بخواهید که به مساله رسیدگی کنند و به آن پاسخ دهند. اما اگر دستتان رو شود شرایط به مراتب بدتری را تجربه خواهید کرد. در نهایت ممکن است چیزهای متناقضی بگویید که کیان و شهرت شرکت شما را به خطر بیاندازد.


این ها همه تاکتیک هایی هستند که شرکت ها زمانی که برنامه خاصی برای روبرو شدن با بحران ندارند از آن ها استفاده می کنند.

منبع: http://www.business2community.com

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد