درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 14:41   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12381صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 12 مرداد 1393 - 14:15
چالش روابط عمومی اینترنتی (سئو پی آر) در فروشگاه های همه چیز فروش اینترنتی
فروشگاه های همه چیز فروش اینترنتی، نوعی از فروشگاه اینترنتی هستند که تمام کالاهای مورد نیاز مشتریان خود را تامین می کنند. این نوع فروشگاه ها برای شما همه چیز دارند، از پوشاک گرفته تا ظروف، از خوراکی گرفته تا مواد آرایشی و بهداشتی.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نویسنده: عادل میرشاهی (مدرس سئو پی آر)- فروشگاه های همه چیز فروش اینترنتی، نوعی از فروشگاه اینترنتی هستند که تمام کالاهای مورد نیاز مشتریان خود را تامین می کنند. این نوع فروشگاه ها برای شما همه چیز دارند، از پوشاک گرفته تا ظروف، از خوراکی گرفته تا مواد آرایشی و بهداشتی.


در سال های اول این فرشگاه ها، کالاهای فروخته شده معمولا بسیار محدود هستند اما حاشیه سود بالایی دارند. در سال های بعدی این فروشگاه ها تنوع کالای خود را افزایش می دهند و سود خود را پایین می آورند تا بتوانند با رقبای خود وارد کار و زار شوند.


سال های آخر دهه 1990 و ابتدای قرن بیست و یکم، این شرکت ها برای حضور در عرصه وب، نیازمند استفاده و بهره گیری از علمی به نام سئو بودند. چراکه مخاطبان و مشتریان آنها عمدتا آنها را از طریق موتورهای جستجو پیدا می کردند و نتایج تحقیقات نشان می دهد که خریداران کالا عموما کالای خودشان را در همان نتایج اول صفحه نتایج جستجوی سایت های جستجوگری نظیر گوگل، بینگ و یاهو پیدا می کنند.


سئو در سال های گذشته نقش بسزایی در توسعه این فروشگاه ها بازی کرده است. در ایران محصولات لوکس و کالاهایی که مردم از خرید فیزیکی آنها به دلیل تابوهای موجود امتناع می کنند، در این فروشگاه ها به شدت رونق یافت. انگشتری، تی شرت، قرص های ضد بارداری، لباس زیر، لوازم آرایشی و بهداشتی، لیزر، دستگاه استراق سمع، کتاب های ممنوع و ... جزو مواردی بودند که در این فروشگاه ها در اینترنت فروخته می شدند و به دلیل حاشیه سود بالا و قیمت مناسب آنها، طرفداران زیادی را به خود جلب کردند.


روش های عمده بازاریابی برای این کالاها:
1. بازاریابی ایمیلی
2. بازاریابی از طریق موتورهای جستجو
3. تبلیغات در سایت های پربازدید با محتوای زرد
 

با این حال روش بازاریابی از طریق موتورهای جستجو برای این قبیل فروش ها متداولتر بود. اما با گذشت زمان خرید کالاهای دیگر نیز در میان کاربران ایرانی محبوبیت یافت. اگرچه بسیاری از فروشندگان کالاها فریب کار هستند و کالای قلابی را به فروش می رسانند اما همچنان فروش کالا در اینترنت برای ایرانیان رو به افزایش است.


تا سال 2012، زمانی که الگوریتم های پنگوئن و پاندای گوگل روزآمد نشده بودند، هنوز استفاده از روش های مهندسی محتوای سئو برای سایت های فروش اینترنتی جواب می داد و این مساله با ورود این دو الگوریتم قدری متفاوت شد. در واقع امروز فروشگاه های اینترنتی نیاز به تولید محتوای مرتبط دارند و فروشگاه ها باید به سمت تخصصی شدن کالاها بروند.


مردم عموما با این نظر که هر سایتی بیشتر بازدید کننده دارد محبوب تر است و کالای بهتری را ارائه می دهد ترجیح می دهند که به جای رفتن به سایت هایی نظیر چاره، شهروند و ... به سایت های تخصصی در زمینه کالای مورد نیازشان مراجعه کنند.


از طرف دیگر، وقتی موتورهای جستجو سایتی را بررسی می کنند به آن برای کلمات کلیدی محدودی رتبه می دهند و از این جهت، سایت های همه چیز فروش نمی توانند برای همه واژه های کلیدی شان رتبه دریافت کنند. این تهدید سئو پی آر در آینده برای این سایت ها شدت می گیرد و به ویژه اینکه به نظر می رسد در آینده گوگل برای دریافت هزینه های تبلیغاتی بیشتر، سعی در حذف سایت های تبلیغاتی در نتایج موتورهای جستجوی خود داشته باشد و از این حیث نیز سایت های همه چیز فروش در خطر قرار می گیرند.


تجربه فروشگاه هایی نظیر والمارت نشان می دهد که برای پیشرفت در این حوزه بهتر است که اولا برای هر کالا محتوای زیادی به صورت یادداشت های بلند و کوتاه تهیه و ارائه شود و ضمن آن تصاویر متنوعی نیز تهیه و طراحی شود تا بتواند کالا را از ابعاد مختلف نشان داده و ضمن جلب توجه برای مخاطبان، برای موتورهای جستجو نیز مفید باشد.
با این شرایط شاید بتوان در این حوزه موفقیت های بیشتری را کسب کرد.
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد