درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 02:41   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11843صفحه نخست » مدیریت روابط عمومییکشنبه، 15 تیر 1382 - 07:46
چیزی که رهبران بزرگ را می سازد ارتباطات بزرگ است
اگر نتوانید خوب صحبت کنید نمی توانید یک رهبر بزرگ شوید. این اتفاقی نیست که در طول تاریخ تقریبا همه رهبران بزرگ جهان سخنرانان خوبی بودند. افرادی چون نلسون ماندلا، وینستون چرچیل، جان اف کندی فقط تعداد معدودی از این افراد هستند. اگر شما یک رئیس جمهور یا مدیر هستید، موفقیت شما بستگی به ارتباطات خوبتان دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، جیمز هارفورد- برای تبدیل شدن به یک رهبر بزرگ، شما باید یک ارتباطگر بزرگ باشید. اگر نتوانید خوب صحبت کنید نمی توانید یک رهبر بزرگ شوید.


این اتفاقی نیست که در طول تاریخ تقریبا همه رهبران بزرگ جهان سخنرانان خوبی بودند. افرادی چون نلسون ماندلا، وینستون چرچیل، جان اف کندی فقط تعداد معدودی از این افراد هستند. اگر شما یک رئیس جمهور یا مدیر هستید، موفقیت شما بستگی به ارتباطات خوبتان دارد.


در ذیل 7 نکته برای برقراری ارتباطات عالی ارائه شده است:


1. با مردم تماس بگیرید. ارتباطات موثر بیشتر درباره ساخت روابط با هر کسی است. با تاکید بر اتصال با مردم ارتباط برقرار کنید و آنها به پیام شما بهتر پاسخ می دهند.
از قلبتان صحبت کنید و از زبانتان استفاده کنید، بگذارید شخصیت تان با کسب اطمینان از اینکه ارتباطی درست و واقعی برقرار کرده اید بدرخشد و از سخنان درشتی که صرفا اعضای تیم را وادار کند به شما احترام بگذارند بپرهیزید.


2. اعتماد سازی کنید. اگر بخواهید ارتباطگری بزرگ شوید، مردم باید به شما اعتماد کنند. درجریان باشید که این امر بیشترین اهمیت را دارد و به خاطر داشته باشید: «اگر می خواهید یک نفر را به خاطر خودتان ببرید، ابتدا او را متقاعد کنید که شما دوست صمیمی اش هستید.»

 

3. از چیزی بیشتر از کلمات استفاده کنید. وقتی ما ارتباط برقرار می کنیم از کلمات استفاده می کنیم، تن صدا و زبان بدن برای ارسال پیام ضروری هستند. وقتی پیام های مشابهی به افراد داده می شود، بهترین پیام ها آنهایی هستند که هماهنگ شده اند.


شما چگونه به آن نگاه می کنید و کلام شما چه چیزی را درباره شما منعکس می کند. مردم درباره ظاهر شما قضاوت می کنند پیش از اینکه شما یک کلمه سخن گفته باشید. مطمئن شوید که نگاه ها را جلب کرده اید. توجه به نظافت، سبک و اندازه لباس ها اهمیت دارد.


نلسون ماندلا یک ارتباطگر بزرگ بود- یکی از دلایلی که او به خاطر مانده است و همیشه توسط عده زیادی از مردم قابل احترام قلمداد می شود همین ویژگی او بود.


ظاهر شما شامل ویژگی های شخصیتی از قبیل بیان صورت، طرز ایستادن صحیح، رویکردی مثبت و تماس چشمی است که همه اینها نقشی مهم بازی می کنند.

گوش کنید. این یکی از مهارت های بنیادین موفقیت است. اگر به دیگران گوش نکنید آنها به احتمال زیاد نمی توانند به شما اعتماد کنند.


وقتی به خوبی به افرادی که با آنها ارتباط برقرار می کنید گوش نمی دهید، در واقع به او می گویید برای من مهم نیست و تو ارزش توجه مرا نداری. این راحت ترین راه برای تخریب اعتمادی است که بدست آورده اید.


با چشمان و بدن خود گوش دهید. تمرین صبر و شکیبایی، همدردی و مهمتر از همه حضور شما اهمیت دارد. از برقراری تماس های با وقفه بپرهیزید. پیام های متنی یا ایمیل ها سریعترین راه هایی هستند که به شما می گویند واقعا نگران آنها هستید.


5. ساده، شفاف و کوتاه سخن باشید. این کار همیشه بهتر از پیچیده گویی و گیج کردن افراد است. ارتباط خودتان را ساده کنید و به مساله اصلی بپردازید. این همچنین نشان می دهد که شما برای زمان تیمتان ارزش قائل هستید.


جلسات باید خلاصه و به یک دستورالعمل کوتاه و شفاف ختم شود. با کوتاه کردن مسائل، این نشان می دهد که درکی از آنچه می گویید بدست آورده اید.


6. پیش از سخن گفتن فکر کنید. خودتان را به صحبت کردن مجبور نکنید. این کار درست نیست که افکارتان را بشنوید. افکارتان را نزد خود نگاه دارید تا زمانی که وقت آن فرا رسید و آنگاه آن را بگویید. تا روند بحث را قابل درک شود.


کلمات شما بازتابی از شخصیت شما هستند. اگر پیش از صحبت کردن فکر نکنید، احتمالا توجهی به کلماتی که به کار می برید ندارید یا نمی توانید کلمات کسانی که سخن می گویند را درک کنید.


بسیاری از وقت ها اصلا بهتر است هیچ چیز نگویید.


7. سوالات درست بپرسید. ارتباطات موثر و تبادل اطلاعات باعث می شود که کلام دلنشین شود. شما می توانید با سوالات صحیح اطلاعات بهتری را جمع آوری کنید و بیشتر یاد بگیرید. می توانید روابط قوی تری را بسازید، مدرم را به گونه ای موثرتر مدیریت کنید و به دیگران نیز این را بیاموزید.


سوال پرسیدن به مهارت کافی نیاز دارد که با گوش دادن دقیق میسر می شود بنابراین شما درک می کنید که مردم چه معنایی از پاسخشان در مد نظرشان است. زبان بدن و تن صدا می تواند بخشی از پاسخی باشد که شما از سوال خود دریافت می کنید. توانایی شما برای توسعه مهارت های ارتباطات موثر در واقع 85 درصد از موفقیت شما را شکل می دهد- هم در کسب و کار و هم در زندگی شخصی.


خبر خوب این است که ارتباطات مهارتی آموختنی است. ما می توانیم آن را بیاموزیم و ارتباطگران بسیار خوبی شویم و تمرین این مهارت ها باید بخشی از زندگی هر روز شما شود.

 


منبع: http://www.bizcommunity.com/Article/196/18/115135.html#topstory
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد