درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 22 خرداد 1403 - 03:47   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟
  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران
  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11742صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 8 فروردین 1401 - 12:24
5 گام تا نگارش یک سرمقاله
نویسنده: کایسا میکولاک - نگارش سرمقاله برای سایت های خبری، نشریات داخلی و مجلات تخصصی، نمایی از حرفه ای بودن در حوزه روابط عمومی است. علاوه بر این نگارش سرمقاله یک امتیاز و افتخار بزرگ برای هر خبرنگار یا سردبیر به حساب می آید. بر خلاف گزارش های خبری، یک سرمقاله بیشتر از اینکه به حقایق بپردازد، در بردارنده نظرات است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| اشتباه نکنید، یک سرمقاله فرصتی برای انتقاد بدون تامل از یک اشتباه نیست، بلکه یک سرمقاله ارائه نگاهی بهتر به سوی آینده است.

نگارش سرمقاله برای سایت های خبری، نشریات داخلی و مجلات تخصصی، نمایی از حرفه ای بودن در حوزه روابط عمومی است. علاوه بر این نگارش سرمقاله یک امتیاز و افتخار بزرگ برای هر خبرنگار یا سردبیر به حساب می آید. بر خلاف گزارش های خبری، یک سرمقاله بیشتر از اینکه به حقایق بپردازد، در بردارنده نظرات است. یک سرمقاله ممکن است از سیاست های خاص یا قوانین بر اساس حقایق، آمار، شباهت ها و ... دفاع کرده یا به آنها حمله کند. در این نوشتار نویسنده قصد دارد گام های اساسی نگارش یک سرمقاله را به طور خلاصه معرفی کند.


1. عنوان سرمقاله خود را عاقلانه انتخاب کنید


برای اثربخشی حداکثری، سعی کنید موضوعی را انتخاب کنید که اخیرا اخبار و گزارش هایی در آن مورد منتشر شده است. بدین منظور حتما باید تیترهای نشریات را بررسی کرده و از واژه های کلیدی آنها در عنوان سرمقاله خود استفاده کنید. برای نمونه، اگر انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه می باشد، می توانید روی یک موضوع سیاسی خاص تمرکز کنید. علاوه بر این، نگاه ویژه خودتان را معطوف به مسائلی کنید که بر آن تمرکز دارید. ممکن است بتوانید در یک سرمقاله دو جین مطلب بیاورید، اما بهتر است که دانش خود را برای بعدا نگه دارید. تا جایی که امکان دارد حوزه علاقه خود را محدود کنید. یاد بگیرید که با در نظر گرفتن این مورد کمتر بنویسید اما بیشتر بگویید.


2. دستور کار خود را اعلام کنید


یک سرمقاله صرف نظر از یک ایده صریح، نمی تواند عملکرد واقعی خودش را داشته باشد و در عمل شکست می خورد. دقیقا در همان ابتدا، دستور کار خود را با ذکر موارد آن شفاف کنید. مطمئن شوید که افکار و نظریات خود را به طور منسجم بیان کرده اید. مقالات علمی و نظریات تحقیقاتی که در دوران دانشکده نوشته اید را به خاطر داشته باشید. وقت آن رسیده است که ذهنتان را تازه سازی کنید و بر مهارت های نگارش بیان نظری متمرکز شوید. این که بدانید چگونه یک نظریه را مطرح کنید فوق العاده کمک می کند. ساختار اساسی یک بیانیه نظری در یک سرمقاله نیز صدق می کند، تنها تفاوت آن در زبان غیر رسمی و ژورنالیستی آن است.


3. بحث خود را بسازید


یک سرمقاله خوب نظر شما را در خصوص موضوع، به گونه ای بیان می کند که دیگران برای پذیرفتن نظر شما متقاعد شوند. به منظور متقاعد کردن، باید بحث خود را بر مبنای حقایق و شباهت ها بیان کنید و در این مصاف از جملات تند و زخم زبان بپرهیزید. هنگامی که نظر خود را بیان کردید، نظرات متضاد و متناقض سایرین را نیز شرح دهید و بیان کنید که چرا با نظر آنها مخالف هستید. شما می توانید به راحتی از حقایق، آمارها، نقل قول ها و توضیحات نظری برای انتقاد از دیدگاه های مخالفان استفاده کنید. رد آنها بدون توضیح مستدل به منزله رفتاری غیر حرفه ای و غیر اخلاقی تلقی می شود.


برای طرح استدلالی ساده و صریح، باید به تعادلی میان محتوا و قالب برسید. به این منظور نه تنها به داده های قابل توجه نیاز دارید بلکه باید ساختاری منسجم طراحی کنید.


4. تقویت استدلال با استفاده از مثال های بجا و بموقع


هیچ چیز مخالفان را بهتر از شباهت های فرهنگی، اجتماعی یا سیاسی خلع سلاح نمی کند. برای نمونه، اگر شما درباره مسائل بحث برانگیزی نظیر نظارت های مخفی مطلب می نویسید، می توانید به نمونه های مشابه در کشورهای دیگر نیز نگاه کنید و ببینید که در آن کشورها چگونه با اینگونه اعمال مبارزه می شود. شما می توانید یک مقایسه به نفع خود با برجسته کردن شباهت ها و تفاوت ها ارائه دهید. اگر مواردی توسط سازمان های مربوطه جدی گرفته نمی شود، در همین زمان می توانید درباره عواقب نهایی یک سیاست یا قانون صحبت کنید.


5. راه حل های ممکن را ارائه دهید


در نهایت شما موردی را از نگاه خودتان مطرح و ادعاهای مخالفان خودتان را تخریب کرده اید. سفر به اینجا ختم نمی شود. یک سرمقاله در درجه اول به معنای افراط در انتقاد سازنده است بدین صورت که نقد باید پس از رد یک دیدگاه، جایگزینی مناسبت برای آن ارائه دهد. لذا به عنوان مثال اگر سرمقاله ای به اقدامات دولت برای جلوگیری از خشونت های خانگی در یک منطقه خاص پرداخته است، باید نتیجه گیری خود را با سایر جایگزین ها انجام دهد. یک بار دیگر، به بحث اشاره کنید و بگویید چرا آنچه در این سرمقاله مطرح شده است، جایگزین بهتری برای چیزی است که اکنون در حال اتفاق است.

منبع: www.udemy.com/blog/how-to-write-an-editorial

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود


  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است


  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک


  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی


  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود


  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه


  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد