درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 29 اردیبهشت 1403 - 13:31   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
  شیفتگی جمعی
  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد
  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11599صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیدوشنبه، 2 تیر 1393 - 12:55
بیانیه هیات داوران نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
بار دیگر برپایی نهمین جشنواره انتشارات روابط عمومی فرصتی دست داد تا فعالان این بخش ارتباطی آثار و عملکرد خود را به بوته نقد و ارزیابی گذاشته و از منظر مقایسه و رقابت با سایر همکاران خود، آینده نویی را فرا روی خود قرار دهند.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بار دیگر برپایی نهمین جشنواره انتشارات روابط عمومی فرصتی دست داد تا فعالان این بخش ارتباطی آثار و عملکرد خود را به بوته نقد و ارزیابی گذاشته و از منظر مقایسه و رقابت با سایر همکاران خود، آینده نویی را فرا روی خود قرار دهند.


اگرچه تاریخ 60 ساله روابط عمومی ایران ثابت کرده است که ارتقای هر فعالیتی در این چار چوب نیازمند نگاه حرفه ای، مشاورت و جامع نگری بوده است، اما در کنار این گزاره مهم باید بدانیم در دهه های اخیر پیدایش انجمن های حامی روابط عمومی در ایران با آموزه های اصیل کارکردی در این حوزه از جمله برگزاری جشنواره های رقابتی آزاد و مثبت نگر، زمینه های مناسبی را برای رشد و ارتقاء کیفی روابط عمومی ها ایجاد کرده است. از این منظر برگزاری جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی به ابتکار انجمن متخصصان روابط عمومی ایران در نهمین گام خود فرصت مغتنمی برای روابط عمومی ها فراهم آورده تا بر پایه تلاش های فردی وگروهی همراهی های سازمانی و مدیریتی، وضعیت تولید محتوا در فعالیت های انتشاراتی خود را بهبود بخشند.


جشنواره نهم با نگاهی جامع سعی کرده همگام با تکنولوژی وضرورت های روز در حوزه تولیدات انتشاراتی مکتوب و الکترونیک حرکت کرده و هر سال نوآورهایی را در زمینه ایجاد شاخه های جدید ارزیابی فراهم آورده وخود به مثابه الگویی برای ارتقاء سطح کمی وکیفی تولیدات انتشاراتی اقدام نماید. برای این منظور در بخش رقابتی این دوره انتخاب شاخه های جدید فعالیتی نظیر تحلیل محتوا و تبلیغ مکتوب را در کنار سایر آثار چاپی به این بخش اضافه گردید تا از نقش و سهم مدیران وکارشناسان فعال و کارآمد این حوزه که نقش بی بدیل در تولید محتوای نشریات روابط عمومی ایفا می کنند قدردانی شود.


بر پایه فراخوان انجمن متخصصان روابط عمومی بالغ بر120 سازمان در این رویدادعلمی با ارائه 1800اثر مشارکت داشته اند که این امر حکایت از اقبال چشمگیر جشنواره همچون گذشته مبتنی بر اعتماد  دست اندکاران روابط عمومی به حامیان خود دارد.


تمامی آثار رسیده در چند مرحله مجزا به وسیله اساتید مجرب حوزه ارتبا طات و روابط عمومی و کارشناسان خبره مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت.
بررسی آثار و مستندات حاکی از آن است که گرچه انتشارات الکترونیکی و چاپی روابط عمومی به لحاظ کمی از رشد و تنوع قابل توجهی برخودار شده است اما نیاز به برنامه ریزی به لحاظ توسعه کیفی تولیدات انتشاراتی احساس می شود و پاره ای از رشته های مورد ارزیابی از رشد مناسبی برخوردار نیست و امکان انتخاب برای داوران محترم جشنواره را محدود می ساخت که در ذیل برخی از کاستی های مورد اشاره به استحضار می رسد:


الف) دربخش برنامه انتشاراتی حضور روابط عمومی ها در این بخش بسیار ضعیف بود و آثار رسیده در این بخش نسبت به سال گذشته بسیار کم بود. این امر بیانگر این است که روابط عمومی ها با برنامه ریزی میانه خوبی ندارند. توصیه می شود که روابط عمومی ها برای حوزه انتشارات، برنامه ریزی داشته باشند و در این برنامه، تدوین ساختار و دستورالعمل، تهیه جدول انتشارات سالیانه، زمانبندی، بودجه بندی و ارزیابی را در نظر بگیرند


ب) در بخش نشریات داخلی در زمینه تولید خبر، نگارش مقاله و مصاحبه و گزارش، اخباری که دارای ارزش های خبری، تازگی، دربرگیری و یا شگفتی برای کارکنان باشد کمتر مشاهده شده است. عمده مطالب متون خبری به انعکاس فعالیت های مدیران اختصاص داشت و بر عنصر شهرت افراد استوار بود. همچنین نگارش مقالات و سر مقاله ها نیازمند تلاش علمی و تخصصی بیشتر است.


ج) در بخش فیلم وتیزر پس از بازبینی فیلم های دیده شده می توان گفت که بی توجهی به بیان و زبان و گرامر سینمایی و عناصر بصری در قالب آثار رسیده مشهود است. اما برخی از آثار رسیده از تنوع تصویر و بصری، تدوین و گفتار متن متناسب با تصویر و تصویربرداری درست همراه بوده است. ایجاز و اختصار در اغلب آثار مورد توجه قرار نگرفته است. پیشنهاد می شود همکاران روابط عمومی از مشورت صاحب نظران بهره مند شوند و مشاوران هنری و ارتباطات را به خدمت فرا خوانند.

د) در بخش تحلیل محتوای آثار انتشاراتی، پژوهش های بنیادی تولید نشده است و آثار رسیده با کیفیت لازم علمی تطابق لازم را نداشتند هر چند اصول تحلیل محتوا انجام گرفته است اما موضوعات انتخابی از موضوعات کلیدی روابط عمومی محسوب نمی شود.


و) دربخش تبلیغ مکتوب با توجه به ضرورت ارایه سریع پیام و ارتباط بین طرح و پیام ارایه شده کمتر مورد توجه قرار گرفته و بیشتر تبلیغات از جذابیت کمتر، خلاقیت و نوآوری محدودتری برخوردار بود و بطورکلی انسجام طرح های ارایه شده وجود نداشت و در بیشتر آثار، محتوای ارایه شده با طرح تناسب کافی نداشته و عمدتا گزارش های تبلیغی به جای تبلیغ با رعایت ساختار و اصول منطقی آن ارسال شده است.

ه) در بخش کارشناس برتر انتشارات، این بخش هم به لحاط کمی و هم به لحاظ کیفی نسبت به سال گذشته بسیار ضعیف بود. به همین دلیل، هیچ کارشناسی موفق به کسب رتبه اول در سطح ملی نشد. توصیه می شود روابط عمومی ها برای حضور کارشناسان در این بخش برنامه ریزی داشته باشند و معرفی کارشناسان برتر از سوی روابط عمومی ها و انتخاب آن و معرفی ایشان در جشنواره های رقابتی، در افزایش بهره وری و ایجاد انگیزه تاثیر بسزایی دارد.


در پایان هیات داوران جشنواره نهم ضمن تقدیر از تمامی روابط عمومی های کشور که با حضور خود در برپایی این رویداد علمی بر شایستگی آن افزودند، بر استمرار و تسری آموزش های علمی و کاربردی و همچنین استفاده هر چه بیشتر از توانمندی های حرفه ای و کارشناسی ومشورتی در نشریات خود بیش از پیش تاکید و توصیه دارد.


با سپاس مجدد از تلاش ها و زحمات مدیران و کارشناسان و دست اندرکاران عرصه روابط عمومی کشور و به امید حضور و مشارکت بیشتر در جشنواره های آینده:
محمود مختاریان

مهدی باقریان
هادی کمرئی
سیدشهاب سید محسنی
حسین امامی
احمد یحیایی ایله ای
قربانعلی تنگشیر

حامد اسماعیلی

عادل میرشاهی

میرمحمود سجادی

علی حسین زاده

محسن شاهمرادی

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد