درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 06:40   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11557صفحه نخست » یکشنبه، 30 خرداد 1400 - 15:05
نظر مردم آمریکا با قتل روزنامه نگار در نیکاراگوئه تغییر کرد
نظر مردم آمریکا با قتل روزنامه نگار در نیکاراگوئه تغییر کرد و انقلاب این کشور پیروز شد ـ این روزنامه نگار قبلا انقلاب ایران را پوشش داده بود
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شبکه تلویزیونی «ای بی سی» آمریکا در سال 1979 و در گرماگرم انقلاب ضد خاندان ساموزا در نیکاراگوئه «بیل استیوارت William D. (Bill) Stewart » خبرنگار 38 سال و باتجربه خودرا برای پوشش رویدادهای مربوط، به این کشور فرستاد. وی قبلا و در زمستان 1979 (بهمن و اسفند 1357) به تهران فرستاده شده بود و روزانه اخبار تحولات انقلاب ایران ـ سقوط دولت شاپور بختیار و پیروزی انقلابیون را با تصویرهای مربوط به واشنگتن می فرستاد که همان روز در اخبار مشروح شبکه «ای بی سی» پخش می شد.


    بیل استیوارت در دهمین روز ورود به نیکاراگوئه ـ بیستم ژوئن 1979 (سی ام خرداد 35 سال پیش) با یک وَن (اتومبیل بزرگتر) که بر بدنه اش مارک «پرس Press» و لگو «ای بی سی نیوز ABC News» رنگ آمیزی شده بود و در حالی که یک مترجم، یک فیلمبردار و صدابردار به همراه داشت عازم میدانی در شهر ماناگوئه شده بود که خبریافته بود گروهی در آنجا تظاهرات می کردند. در صد قدمی میدان، ماموران انتظامی دولت ساموزا به «بیل» و همراهانش ایست دادند و با اینکه «بیل» کارت خبرنگاری خود و تائیدیه دولت نیکاراگوئه را ارائه کرده بود، اورا با مترجمش از خودرو بیرون کشیدند. فرمانده ماموران که یک افسر گارد ملی نیکاراگوئه ای بود در حالی که مطالبی خطاب به آندو می گفت اشاره کرد که بیل و مترجم اش بر کف خیابان دراز بکشند و سپس با شلیک گلوله، هر دو را کشت، غافل از اینکه فیلمبردار در داخل وَن در حال گرفتن فیلم از این صحنه بود. ماموران سپس اجساد را رها ساختند و داخل میدان شدند.
    

این فیلم روز بعد از تلویزیون «ای بی سی» که یکی از سه شبکه اول آمریکاست پخش شد و نظر آمریکاییان را نسبت به وضعیت نیکاراگوئه 180 درجه تغییر داد و دولت آمریکا که قبلا از ساموزا هواداری و بر ضد ساندینیست ها (مخالفان چپگرای ساموزا) بود مجبور شد در قبال اوضاع نیکارگوئه بیطرفی اختیار و سکوت کند و حتی دولت اسرائیل را مجبور کند که به ساموزا کمک نکند. این تغییر 180 درجه ای سبب شد که آناستازیو ساموزا Anastazio Samoza رئیس کشور نیکاراگوئه 27 روز بعد (17 جولای) از کشور خود به مقصد ایالات متحده فرارکند ولی دولت واشنگتن تحت تاثیر افکار عمومی که قتل روزنامه نگار، مردم آن کشوررا به خشم آورده بود به هواپیمای او اجازه نشستن در خاک ایالات متحده ر را نداد که به پاراگوئه رفت و در آنجا ترور شد. خاندان ساموزا دهها سال به صورت عامل دولت واشنگتن عمل می کردند.

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  هفت اشتباه زبان بدن


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد