درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 10:35   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه
  مرجعیت رسانه‌ای
  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11553صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیجمعه، 30 خرداد 1393 - 10:19
برنامه های کاربردی در روابط عمومی
نویسنده: عادل میرشاهی - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با ورود به عرصه روابط عمومی دیجیتال که پس از همه گیر شدن کامپیوترهای شخصی اتفاق افتاد، نرم افرارهای کاربردی مختلفی روی کار آمدند که هر کدام به نوعی به تسهیل فعالیت های روابط عمومی کمک کردند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با ورود به عرصه روابط عمومی دیجیتال که پس از همه گیر شدن کامپیوترهای شخصی اتفاق افتاد، نرم افرارهای کاربردی مختلفی روی کار آمدند که هر کدام به نوعی به تسهیل فعالیت های روابط عمومی کمک کردند.


این نرم افزارها به مرور گسترش یافتند و عرصه گسترده فضای وب نیز بر گسترش آنها تاثیر گذاشت. در نتیجه روابط عمومی به عنوان یک نهاد اطلاع رسان توانست از این ابزارها به نفع خودش و به منظور تسریع در فعالیت های روزمره استفاده کند. برنامه های کاربردی شامل طیف گسترده ای از برنامه ها می شود که علاوه بر روابط عمومی بسیاری از سازمان های دانش بنیان برای انجام کسب و کار خود از آنها بهره مند می شوند.


به طور کلی می توان این برنامه ها را به دو دسته تقسیم بندی کرد:
1. برنامه های کاربردی برای کارکنان روابط عمومی
این برنامه ها معمولا به کارگزار روابط عمومی در امور روزانه واحد روابط عمومی، دریافت اطلاعات، برنامه ریزی، اجرای برنامه ها و ارزیابی کمک می کنند. اکثر این برنامه ها به صورت رایگان بوده و در صورت نیاز روابط عمومی اقدام به خرید نسخه های حرفه ای می کند.
2. برنامه های کاربردی برای مخاطبان روابط عمومی


برنامه های کاربردی برای مخاطبان، طیفی از برنامه ها را تشکیل می دهند که به عنوان کانال ارتباطی روابط عمومی و مخاطبان سازمان ایفای نقش می کنند. غالب این برنامه ها یا نرم افزارها با هزینه واحد روابط عمومی و به طور اختصاصی برنامه نویسی می شوند. در نتیجه کاربران می توانند در بسیاری از موارد بطور مستقیم به اطلاعات، نرم افزارها، خدمات و کالای سازمان متبوع روابط عمومی دسترسی پیدا کنند.


نوع دیگری نیز از این برنامه های کاربردی وجود دارند که مخاطبان را در قالب بازی درگیر مسائل سازمان می کنند. به عنوان مثال می توان از بازی هایی نام برد که توسط روابط عمومی نهادهای سیاسی امریکا برای تنویر افکار عمومی نسبت به مسائل سیاسی جهان نظیر جنگ عراق و افغانستان ساخته می شوند. این نرم افزارها در قالب بازی مفاهیم مورد نظر روابط عمومی های این سازمان ها را در میان مخاطبان خود که غالبا نسل جوان را تشکیل می دهند منتقل می کنند.


اما در واقع آنچه ما امروزه با نام برنامه کاربردی یا «Apps» می شناسیم به برنامه هایی اطلاق می شود که برای موبایل و دستگاه های آی پد برنامه نویسی شده اند. این نرم افزارهای کاربردی چند ویژگی عمده دارند:


1. کار با آنها بسیار راحت است.
2. به دلیل عدم نیاز به لود صفحات، سرعت بسیار بالایی در دریافت اطلاعات دارند.
3. امنیت کاربران را تضمین می کنند.
4. به چند زبان متداول دنیا ارائه می شوند.
5. فضای محدودی را اشغال می کنند.
6. برخی امکانات خود را به صورت آفلاین در اختیار کاربران قرار می دهند.
7. علاوه بر خدمات اصلی، امکانات فرعی نیز به کاربران ارائه می دهند.
8. مشوق هایی برای استفاده از آنها در نظر گرفته شده است.


منبع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد