ساعاتی قبل هفتمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی افتتاح شد.
به گزارش شارا، در افتتاحیه این مراسم ابتدا سید شهاب سید محسنی عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی گفت: یکی از دلایل مهم برگزاری همایش تخصصی تولید محتوا همزمان با برگزاری جشنواره انتشارات روابط عمومی، وجود ضعف های محتوایی در پیام های دست اندر کاران این حوزه برای مخاطبان خود بوده است.
وی افزود: در واقع هدف اصلی ما از برگزاری این همایش، آسیب شناسی و ارائه راهکارهای موثر برای افزایش و ارتقای تولیدات انتشارات روابط عمومی ها می باشد چرا که ما معتقدیم اگر یک نشریه سازمانی از کاغذ و چاپ با کیفیت استفاده کند اما محتوا و پیام غنی و جذاب نداشته باشد نمی تواند برای مخاطب خود تاثیرگذار باشد.
سید محسنی در پایان اظهار امیدواری کرد کم و کاستی های جشنواره کمتر از دور قبل باشد و برگزار کنندگان بتوانند هرچه برتر این همایش را به انجام برسانند.
در ادامه مراسم، استاد میر سعید قاضی در خصوص جایگاه روابط عمومی و اهمیت تولید محتوا سخنرانی کردند.
استاد قاضی با اشاره به سابقه شکل گیری انجمن روابط عمومی در ایران اظهار داشت: در دهه 40 برای اولین بار انجمن روابط عمومی در ایران شکل گرفت و از همان زمان بنده و چند تن دیگر از دوستان معتقد بودیم باید انجمن های دیگری با نگاه و تفکر متفاوت در این حوزه فعالیت کنند تا زمینه برای رقابت رو به پیشرفت فراهم شود.
وی ادامه داد: امروز روابط عمومی در هر سازمان یا نهادی بخش بسیار مهم و مدد رسان مدیریت به شمار می آید که این جایگاه باعث شوق و مسرت من و همه زحمت کشان این عرصه است.
استاد قاضی با اشاره به پرفروش ترین کتاب صنعت هوانوردی در جهان که توسط یک مسئول روابط عمومی نوشته شده است، تأکید کرد: علت موفقیت این کتاب محتوای غنی و قابل فهم برای عموم مخاطبان بوده است. مطمئن باشید نشریه نیز چنانچه دارای محتوای قابل تأمل و جذاب باشد ماندگار می شود.
وی افزود: مهمترین کار شما در انتشار یک نشریه خوب این است که ابتدا بدانید چه می خواهید بگویید و بعد به چگونگی بیان آن فکر کنید. در واقع نویسنده مطلب اول باید به مفهوم مسلط باشد و سپس از واژگان و اصطلاحات مناسب استفاده کند. این سیر راز ماندگاری نشریه شما است. |