شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : اختصاصي/ آغاز به كار هفتمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي/1
یکشنبه، 25 تیر 1391 - 09:13 کد خبر:1144
استاد قاضي با اشاره به پرفروش ترين كتاب صنعت هوانوردي در جهان كه توسط يك مسئول روابط عمومي نوشته شده است، تأكيد كرد: علت موفقيت اين كتاب محتواي غني و قابل فهم براي عموم مخاطبان بوده است. مطمئن باشيد نشريه نيز چنانچه داراي محتواي قابل تأمل و جذاب باشد ماندگار مي شود.


ساعاتي قبل هفتمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي افتتاح شد.
 به گزارش شارا، در افتتاحيه اين مراسم ابتدا سيد شهاب سيد محسني عضو هيئت مديره انجمن متخصصان روابط عمومي گفت: يكي از دلايل مهم برگزاري همايش تخصصي توليد محتوا همزمان با برگزاري جشنواره انتشارات روابط عمومي، وجود ضعف هاي محتوايي در پيام هاي دست اندر كاران اين حوزه براي مخاطبان خود بوده است.
 وي افزود: در واقع هدف اصلي ما از برگزاري اين همايش، آسيب شناسي و ارائه راهكارهاي موثر براي افزايش و ارتقاي توليدات انتشارات روابط عمومي ها مي باشد چرا كه ما معتقديم اگر يك نشريه سازماني از كاغذ و چاپ با كيفيت استفاده كند اما محتوا و پيام غني و جذاب نداشته باشد نمي تواند براي مخاطب خود تاثيرگذار باشد.
 سيد محسني در پايان اظهار اميدواري كرد كم و كاستي هاي جشنواره كمتر از دور قبل باشد و برگزار كنندگان بتوانند هرچه برتر اين همايش را به انجام برسانند.
 در ادامه مراسم، استاد مير سعيد قاضي در خصوص جايگاه روابط عمومي و اهميت توليد محتوا سخنراني كردند.
 استاد قاضي با اشاره به سابقه شكل گيري انجمن روابط عمومي در ايران اظهار داشت: در دهه 40 براي اولين بار انجمن روابط عمومي در ايران شكل گرفت و از همان زمان بنده و چند تن ديگر از دوستان معتقد بوديم بايد انجمن هاي ديگري با نگاه و تفكر متفاوت در اين حوزه فعاليت كنند تا زمينه براي رقابت رو به پيشرفت فراهم شود.
 وي ادامه داد: امروز روابط عمومي در هر سازمان يا نهادي بخش بسيار مهم و مدد رسان مديريت به شمار مي آيد كه اين جايگاه باعث شوق و مسرت من و همه زحمت كشان اين عرصه است.
 استاد قاضي با اشاره به پرفروش ترين كتاب صنعت هوانوردي در جهان كه توسط يك مسئول روابط عمومي نوشته شده است، تأكيد كرد: علت موفقيت اين كتاب محتواي غني و قابل فهم براي عموم مخاطبان بوده است. مطمئن باشيد نشريه نيز چنانچه داراي محتواي قابل تأمل و جذاب باشد ماندگار مي شود.
 وي افزود: مهمترين كار شما در انتشار يك نشريه خوب اين است كه ابتدا بدانيد چه مي خواهيد بگوييد و بعد به چگونگي بيان آن فكر كنيد. در واقع نويسنده مطلب اول بايد به مفهوم مسلط باشد و سپس از واژگان و اصطلاحات مناسب استفاده كند. اين سير راز ماندگاري نشريه شما است.