درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 8 خرداد 1403 - 14:53   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

اعتماد به هوش مصنوعی

  اعتماد به هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب سه

رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند

  رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد
  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند
  طوفان رسانه‌ای چیست؟
  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد
  سه نکته برای بازسازی گذشته خود
  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟
  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل
  قطعی بینگ نشان می‌دهد که جستجوی گوگل چقدر واقعاً رقیب کمی دارد
  چگونه تیم روابط‌عمومی می‌تواند به شما در متعادل کردن رشد و فرهنگ شاد کمک کند؟
  هم‌افزایی روابط‌عمومی‌های صنعت بیمه برای توسعه فرهنگ پذیری خدمات بیمه در جامعه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11210صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 11 خرداد 1393 - 12:13
تولید محتوای اثربخش، نیاز امروز روابط عمومی ها
سید شهاب سید محسنی عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی - اساسا روابط عمومی ها باید مکانیزمی را طراحی کنند که واحدهای سازمانی مربوطه شان، اطلاعات روزانه خود را بدون بورکراسی اداری در اختیار آنان قرار دهند و مطمئن باشند که این اطلاعات با ویرایش علمی ودر جای مناسب خود به کار گرفته خواهد شد و کارهای آنان نیز نمود اطلاع رسانی ورسانه ای پیدا خواهد کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه واحدهای روابط عمومی بیش از هر دوره ای به مدد توسعه تکنولوژی های نوین ارتباطی از ابزارهای مختلف وقدرتمند اطلاع رسانی بهر ه مند شده اند که در حداقل زمان ممکن وبرخط پیام های شان را به انبوه بی شماری از مخاطب انتقال می دهند و از سویی دیگر مخاطبان نیز در لحظه قادر به دریافت پیام ها می باشند  ومی توانند به صورت تعاملی بازخورد وخواسته ونظرات شان را ارائه دهند . لذا دراین رهگذر آنچه از اهمیت دوچندانی برخوردار شده است موضوع تولید محتوای پیام ها ومیزان جذابیت ، غنا واثربخش آن می باشد.

 

بحث تولید محتوا، بویژه در کارهای انتشاراتی ازاهمیت بالایی برخودار است. یعنی به هر میزان فعالیت های انتشاراتی ما در قالب کتاب، بروشور، خبرنامه، گزارش های عملکرد و فعالیت های انتشاراتی بیشتر باشد ابزارها و امکان بیشتری برای ارتباط و تعامل با مخاطبان در اختیار خواهیم داشت. البته تاثیر گذاری موثر همه اینها در گرو محتوای مناسب و مفید است. درواقع یکی از غفلت های بسیاری ازروابط عمومی ها در این زمینه آن است که در حوزه تولید محتوای با کیفیت، وقت وانرژی زیادی گذاشته نمی شود و حاصل تولید شده در قالب یک محتوای مناسب عرضه نمی شود.


 به نظر مشکل عمده در زمینه تولید محتوا،عدم بهره گیری از نیروهای انسانی متخصص وصاحب اندیشه دراین حوزه واز سویی  نداشتن بانک اطلاعات رسانه ای دربسیاری ازروابط عمومی هاست. منظور از بانک اطلاعات رسانه ای هم این است که ما باید اطلاعات پایه ای مربوط به فعالیت ها وبرنامه های سازمانی خودرادرقالب فایل های اطلاعاتی در بانک اطلاعاتی جامعی داشته باشیم و مرتب آنها را به روز کنیم .


اساسا روابط عمومی ها باید مکانیزمی را طراحی کنند که واحدهای سازمانی مربوطه شان، اطلاعات روزانه خود را بدون بورکراسی اداری در اختیار آنان قرار دهند و مطمئن باشند که این اطلاعات با ویرایش علمی ودر جای مناسب خود به کار گرفته خواهد شد و کارهای آنان نیز نمود اطلاع رسانی ورسانه ای پیدا خواهد کرد.


این بانک، منبع اطلاعاتی ارزشمندی برای تهیه یاداشت ،خبر، گزارش، متون مصاحبه های خبری، تهیه مقالات و ... محسوب شده ومی تواند فعالیت های انتشاراتی ،رسانه ای وتبلیغاتی روابط عمومی هارا پشتیبانی کند.


با وجود چنین بانک های اطلاعاتی دست روابط عمومی ها هیچگاه از اطلاعات لازم برای تدوین محتوا خالی نخواهد بود و قطعا زمینه مناسبی را هم برای تغذیه نشریات و خبرنامه های داخلی پدید خواهد آورد.
به عبارتی دیگر یکی از الویت های اساسی کار روابط عمومی تجهیز وبه کارگیری نیروهای توانمند وپشتوانه سازی اطلاعاتی است. یعنی تا این پشتوانه سازی وجود نداشته باشد، عملا تولید محتوای مناسب مقدور نخواهد بود.


پس وجود یک بانک جامع اطلاعاتی با پشتوانه ای قوی و محکم ابزاری معتبر و مطمئن برای تولید محتوا در روابط عمومی خواهد بود که نبود آن کارهای جاری اطلاع رسانی روابط عمومی و سازمان را دچار اختلال خواهد کرد. این بانک اطلاعاتی کمک خواهد کرد تا روابط عمومی بتواند کارهای ارتباطی و بخصوص رسانه ای خود را سهل تر و راحت تر و موثرتر انجام دهد.


پیام روابط عمومی هر سازمان در محتوای تولیدات رسانه ای قابل دریافت است. این محتوا است که نشان می دهد سازمان چه پیامی برای مخاطبان خود دارد و این پیام تا چه حد موثر می باشد.
متاسفانه اکثر روابط عمومی ها امروزه آن چنان درگیر کارهای روزمره و جاری خود شده اند که گاهی اصلا فرصت فکر کردن به محتوا ی پیام های سازمانی وپردازش درست آن را پیدا نمی کنند و در چنین شرایطی است که پرداختن به بحث محتوا در روابط عمومی به درستی  در دستور کار جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی قرار گرفته است تا روابط عمومی ها نسبت به اهمیت محتوا بویژه درحوزه کارهای انتشاراتی با الگوهای برتر آشنا شود.


نتیجه اینکه محتوا و پیام تولیدی وپردازش شده در روابط عمومی بسیار مهم است، محتوایی که بایدغنی ودارای ارزش های اطلاعاتی وخبری ،جذاب و مورد استفاده،تامین کننده نیاز و علاقه مخاطبان و مشتریان سازمانی نیز باشد تا مورد توجه قرار گیرد. درن هایت اینکه هر محتوایی الزاما کارآمد و موثر نیست وبدون تردید تهیه محتوا در روابط عمومی نیاز به تفکر، مدیریت و برنامه ریزی دارد.
 
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اضطراب محل کار: بینش و استراتژی‌ها برای غلبه بر آن


  هوش مصنوعی مولد، برنامه‌نویسی کامپیوتر کوانتومی را متحول می‌کند


  از شمار دو چشم یک تن کم


  نکاتی برای تصمیم‌گیری استراتژیک در شرایط عدم اطمینان


  پیام تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت درگذشت دکتر سید وحید عقیلی


  هوش مصنوعی مولد، برنامه‌نویسی کامپیوتر کوانتومی را متحول می‌کند


  هم‌افزایی روابط‌عمومی‌های صنعت بیمه برای توسعه فرهنگ پذیری خدمات بیمه در جامعه


  استراتژی‌های تصمیم‌گیری: 4 گام برای موفقیت


  آیا نظرسنجی‌های رضایت مشتری دقیق هستند؟


  قطعی بینگ نشان می‌دهد که جستجوی گوگل چقدر واقعاً رقیب کمی دارد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد