درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 03:42   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11167صفحه نخست » شنبه، 10 خرداد 1393 - 06:23
نگاهی تحلیلی بر بازاریابی عصبی به عنوان طراحی استراتژی در کسب و کار
هدف از این مقاله، تجزیه و تحلیل رویکردهای نظری و روش شناختی به مطالعه بازاریابی عصبی به منظور طراحی استراتژی های کسب و کار است. سوال اولیه بر مبنای تلفیق پیشرفت در بازاریابی عصبی به حوزه مسیر استراتژیک است. روش پژوهش مورد استفاده، مروری بر مطالعه ادبیات این پدیده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  هدف از این مقاله، تجزیه و تحلیل رویکردهای نظری و روش شناختی به مطالعه بازاریابی عصبی به منظور طراحی استراتژی های کسب و کار است. سوال اولیه بر مبنای تلفیق پیشرفت در بازاریابی عصبی به حوزه مسیر استراتژیک است. روش پژوهش مورد استفاده، مروری بر مطالعه ادبیات این پدیده است. نتیجه گیری اصلی این مقاله این است که به دست آوردن اطلاعات از بازاریابی عصبی دقیق تر است زیرا نه تنها وضعیت های جامعه شناختی و روانی مشتریان، بلکه ویژگی های شناختی آن ها را هم در نظر می گیرد. بنابراین، علم عصب شناسی توانایی کشف بیشتر ویژگی هر گروه و بخش بازار بر مبناهای محکم تری به ما می دهد. در نتیجه شرکت قادر به توسعه ظرفیت ها و منابع با ارزش برای ایجاد استراتژی های کانونی خواهد بود .

واژگان کلیدی: بازاریابی عصبی، استراتژی، کسب وکار

 

مقدمه:
مفهوم بازاریابی عصبی در سال ۱۹۹۰ توسط روانشناسان در دانشگاه هاروارد مطرح گردید. این تکنولوژی در مورد مدلی بحث می کند که در آن بخش اصلی پیکره ی فکری فعالیت بشری (بیش از ۹۰%)، در ناحیه ی ناخوداگاه مغز انسان اتفاق می افتد که در مراحل پایین آگاهی کنترل شده قرار می گیرد. به این دلیل، فن شناسان و تکنولوژیست های قوه ی ادراک موجود در بازار خیلی علاقه دارند که تکنیکهای موثری را یاد بگیرند تا با آنها دستکاری موثری در فعالیت ناخوداگاه مغز انجام دهند. دلیل اصلی این کار برانگیختن عکس العمل مورد نظر در قوه ی ادراکی عمیق شخص است.

تا چند سال پیش محققان بازاریابی، نمونه ی آماری تحقیقات بازار را دقیق و معتبر در نظر می گرفتند که به سازمان امکان تصمیم گیری آگاهانه را در کسب و کار می داد. با این حال طبق گزارش پرادیپ ( 2005، 5 ) 80٪ از شکست محصولات جدید در بازار و هزینه های اقتصادی ضمنی، شواهدی قوی از مشکلات مواجه شده را فراهم می کند.

 

نویسنده :

محمدرضا جعفری
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی دانشگاه علامه طباطبایی

 

دانلود فایل PDF مقاله

منبع: TMBA

 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد