نخستین چیزی که در ورود به غالب گردهمایی های تخصصی ارتباطات مطرح می شود، درصد بالای زنان در مشاغل روابط عمومی است. بسیاری از آنها فوق العاده هستند، آنها مورد تایید و مناسب برای اتخاذ موقعیت های مدیریتی در شرکت های امریکایی می باشند.
با این حال واقعیت قابل توجه این است: تنها 4.8 درصد از زنان فرصت حضور را در میان 500 جایگاه مدیریتی پیدا می کنند. این میزان برای روابط عمومی های داخلی، در آژانس ها و در داخل سازمان نیز از میان 1000 جایگاه موجود نیز 4.8 درصد است و مردان تمایل زیادتری دارند که گوشه دفتر را اشغال کنند.
اگر در این میان یکی از آنها قالب مسلط بود توسط برنامه جایزه زنان ارتباطی نیویورک که در ماه گذشته اعطا شد منتشر می شد، این مساله نشان می دهد که تغییرات اجتماعی در شرایط انجماد طبیعی موجود تنها در حالی اتفاق می افتد که اقدامات عمدی توسط افرادی که فراتر از منافع شخصی و آنی خودشان می اندیشند و جوامعی را با اهداف مشترک می سایند، اتفاق می افتد.
تنها کسی که مستحق است یا درآمدهای رهبری شرکت را بدست می آورد و حقوق صاحبان سهام را می پردازد از زنان در مقیاس وسیع استفاده نمی کند. این امر تنها از طریق اقدامات مشترک امکان پذیر است. زنان موفق در ارتباطات می توانند به علاوه دلایل ارتباط خود با سایر زنان همانند خودشان ایده ها و الهامات خودشان را به اشتراک بگذارند.
لیز کاپلو، رئیس زنان نیویورک در ارتباطات، و رئیس و مدیر عامل آژانس روابط عمومی کاپلو، انرژی خود را در سال گذشته بر توسعه زنان در تمام ابعاد مشاغل ارتباطی متمرکز کرده اند.
کاپلو می گوید: «ما نیازمند برجستگی روز به روز و اتصال با سایرین هستیم تا به ما کمک کنند و گام های بعدی را در زندگی حرفه ایمان بر داریم.» وی می افزاید: «به ویژه با زنان در درجه میانه شغلی با موانعی روبرو هستیم. آنها به اعتماد نیاز دارند، آنها نیازمند این هستند که تحت آموزش قرار بگیند. زنان در درجه های بالای رهبری می خواهند مربی باشند، اما ما نیاز داریم که بیایند و به زنانی که در درجه میانی حرفه ای قرار دارند داستان هایشان را بگویند.»
مربی گری زمان بر است، اما نیاز نیست که برنامه ای برای مربی گری در یک شرکت راه اندازی شود یا یک نفر به این منظور از سازمانی حرفه ای وارد کرد. به جای آن باید سعی کرد مواردی که در ذهن دارید بیان کنید یا همانطور که کاپلو انجام داده، داستانسرایی و گفتگو کنید.
وی می گوید: «در مواردی که روال های فرهنگی چالش برانگیز است باید آموزش همدیگر را شروع کنیم.» در ادامه وی می افزاید: «ما واقعا باید درباره آن صحبت کنیم. ما ارتباطگر هستیم. اگرچه این جوانا کولس یکی از صد زن قدرتمند در جایزه ماتریکس باشد، به منظور ایجاد تغییر باید گفتگو کنیم. و ما برای بدست آوردن شرکت های امریکایی باید به گونه ای عمل کنیم که آنها استفاده از زنان را یک موقعیت برنده-برنده ببینند و در نهایت نخواهند که موقعیت استفاده از استعدادهای ما را از دست بدهند.»
اگر می خواهید توانایی خودتان را برای مربیگری به محک آزمون بگذارید، همه چیزی که نیاز دارید این است که از راهنمای ساده مربیگری استفاده کنید. این راهنما توسط کاپلو اینچنین می گوید:
1. اطلاعات را به آسانی به اشتراک بگذارید.
2. زمانی را برای گوش دادن و پرسیدن سوالات اختصاص دهید.
این همه کاری است که شما باید به این منظور انجام دهید. اکنون می توانید از پای این یادداشت بلند شوید و در کسوت یک مربی فعالیت کنید.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
مترجم: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)
|