شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- احمد مرادعلیزاده مدیرعامل شرکت مس با بیان این مطلب در نخستین همایش روابط عمومیهای استان کرمان در سرچشمه افزود: این هدف با افزایش بهرهوری گروهی و فردی محقق میشود.
در این همایش که با حضور فرمانداران و مسئولان شهرستانهای استان کرمان برگزار شد مهندس مرادعلیزاده با اشاره به گذر بیش از 40 سال از فعالیت شرکت مس، این واحد بزرگ معدنی و صنایع معدنی را سازمانی با بلوغ فکری ارزیابی کرد و گفت: تعهد دهه پنجم فعالیت شرکت مس ساختن سازمانی با کارایی بالاست.
وی با بیان اینکه راه دستیابی به سازمانی با کارایی بالا، تحول فرهنگی است، اظهار کرد: در چند ماه اخیر گفتوگوهای بسیاری با همکارانم داشتم تا نقاط ضعف و قوت فرهنگ سازمانی را با مشارکت هم شناسایی و در جهت اصلاح امور حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه کالایی که ما تولید میکنیم محصولی با اثرگذاری جهانی است افزود: هرچه کیفیت محصولات افزایش یابد اثرگذاری ما نیز بر صنایع جهانی نیز افزایش خواهد یافت.
مدیر عامل شرکت مس به نقش روابط عمومیها در تحول فرهنگ سازمانی اشاره کرد و گفت: روابط عمومیها نقش واسطه وابزاری برای خلق آثار سودمند هستند.
وی بر لزوم تغییر چارچوبهای ذهنی و سنتی روابط عمومیها تاکید کرد و افزود: روابط عمومیها باید از عادت به خبر به سمت تعهد به اثرگذاری حرکت و بجای رفتارهای نتیجهگرا به سمت رفتارهای فرآیندگرا حرکت کنند.
وی ریشه مشکلات کنونی کشور را نبود آگاهی خواند و افزود: روابط عمومی متعهد، با خلق بستری نوین برای ایجاد ارتباط درون و برون سازمانی، پیشگام در گسترش فرهنگ نوین سازمانی و تحول آن است.
مهندس مرادعلیزاده با تاکید بر لزوم اخلاقگرایی نیروهای روابط عمومی، آموزههای سوره حجرات را بهترین الگوی اخلاق حرفهای برای روابط عمومیها اعلام کرد.
در این مراسم که به مناسبت هفته روابط عمومی و ارتباطات برگزار شد دکتر علیاکبر جلالی استاد فناوری اطلاعات به سخنرانی پرداخت.
منبع: معدن نیوز
|