شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی که ترکیبی از علم ، هنر و فن قلمداد می شود ، به مثابه یک حلقه اثر گذار، درون و بیرون یک سازمان را به هم مرتبط می سازد و در قالب یک تلاش برنامه ریزی شده و هوشمندانه سازمان و مخاطبان را در یک کنش و واکنش متقابل به یک نقطه تعاملی ،تفاهمی و مشارکتی نزدیک می کند.
در سازمان های اقتصادی و در عصر مشتری سالاری، روابط عمومی ها باید با شناسایی نقاط رضایت مشتریان تا حصول آن تلاش کنند و با درک عمیق نیاز مخاطبان همگام با شنیدن انتقادات در رفع نقاط ضعف بکوشند.
روابط عمومی و بینالملل بانک توسعه صادرات ایران به عنوان روابط عمومی یک نهاد اقتصادی سعی دارد با برنامهریزی مناسب و بکارگیری ایدههای جدید در تحقق چشم انداز، ماموریت، اهداف و استراتژی های بانک توسعه صادرات ایران گام بردارد.
روابط عمومی این بانک تلاش کرده است ماموریت خود را در برقراری ارتباطات دوسویه با مخاطبان درون و برون سازمانی به منظور انعکاس رویدادها، فعالیت ها، دیدگاهها، خط مشی ها، سیاست ها و برنامه های بانک و اطلاع یابی از نظرات و نیازهای مشتریان خصوصاَ فعالان عرصه صادرات کشور به بهترین نحو به انجام رساند.
در همین زمینه روابط عمومی بانک توسعه صادرات به منظور انعکاس عملکرد این بانک و تبیین سیاستها و مطالبات با بکارگیری ابزارهای نوین ارتباطی اقدام به برقراری ارتباط میان رسانههای گروهی، سازمانهای مختلف مرتبط با صادرات، تشکلهای صادراتی کرده است.
اداره روابط عمومی و بینالملل بانک در جهت تحقق اهداف پیشبینی شده در بخش ارتباط با رسانههای گروهی، ارتباط مشتریان و ارتباط با کارکنان بانک اقداماتی چون انتشار مستمر اخبار و رویدادهای بانک در رسانههای گروهی و روزنامههای کثیرالانتشار، بهروز رسانی مطالب خبرنامه الکترونیکی داخلی رویداد، حضور فعال در نمایشگاههای صادراتی و بانکی در کشور انجام داده است.
مطالب و اخبار جدید بانک توسعه صادرات و خدمات و تسهیلات این بانک به صورت لحظه ای از طریق وب سایت بانک توسعه صادرات به روز رسانی شده است و انتشار ا انتشار اسلایدهای فرهنگی و اطلاعرسانی و گرامیداشت مناسبتهای ملی، مذهبی از طریق سیمای بانک صورت گرفته است.
برگزاری همایش سراسری مدیران بانک توسعه صادرات ایران ، تولید فیلم ویدئویی به نام "باجه" برای انعکاس دیدگاهها و نظرات مشتریان، چاپ بروشورهای خدمات بانک برای مشتریان و صادرکنندگان، چاپ و انتشار ماهنامه "توسعه صادرات"، تهیه هدایای تبلیغاتی و محصولات فرهنگی و گردآوری نظرات و دیدگاههای همکاران درخصوص مباحث تخصصی بانک و انعکاس به مدیریت عامل با عنوان "راهکار شما" از جمله فعالیت های اخیر اداره روابط عمومی بانک توسعه صادرات است.
از دیگر اقدامات اخیر اداره روابط عمومی این بانک حمایت از انتشار کتاب شاهکارهای هنری در مجموعههای لهستان با همکاری فرهنگستان هنر، حمایت از همایشهای علمی و تخصصی در حوزه صادرات غیرنفتی و انتشار مستمر بولتن آگهیهای مناقصات بینالمللی را می توان نام برد.
مواردی که در فوق به آن اشاره شد تنها بخشی از فعالیت های اداره روابط عمومی در جهت اطلاع رسانی و اقناع مخاطبان خود بوده است. کارکنان این مجموعه در تلاشند با برخورداری از دانش تخصصی و پایبندی به اصول حرفه ای و اخلاقی، ضمن شناخت صحیح مسوولیت ها، نیازها و منافع متقابل بانک و مشتریان و رسانه ها را شناخته و آن را ارج نهند.
منبع: بانک توسعه صادرات ایران
|