درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 10:48   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10602صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 24 اردیبهشت 1393 - 14:59
روابط عمومی از شرایط آرمانی تا وضعیت موجود
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- قبل از هر کلامی فرصت را مغتنم شمرده، فرارسیدن روز بزرگ روابط عمومی را به تمامی فعالان و زحمتکشان این عرصه در کشور و استان قم تبریک عرض می نمایم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- قبل از هر کلامی فرصت را مغتنم شمرده، فرارسیدن روز بزرگ روابط عمومی را به تمامی فعالان و زحمتکشان این عرصه در کشور و استان قم تبریک عرض می نمایم.

 

اگر بخواهیم تعریف شفاف و ساده ای را از روابط عمومی داشته باشیم باید گفت روابط عمومی مجموعه ای از اقدامات و تلاش های آگاهانه ، ‏سنجیده و برنامه ریزی شده به منظور جلب مشارکت عمومی و کسب تفاهم متقابل بین یک سازمان و گروه های مورد ‏نظر آن سازمان است.

روابط عمومی نهادی پاسخگو برآمده از نیاز جامعه است که می بایست بین مصالح فردی و منافع اجتماعی وفاق ایجاد کند و لذا باید آیینه تمام نمای سازمان باشد. روابط عمومی درواقع پل ارتباطی بین  مجموعه مخاطبان و مجریان یک سازمان است و وظیفه آن انعکاس و انتقال دیدگاهها و نظرات مسئولان و مخاطبان به یکدیگر یعنی اطلاع‏رسانی و اطلاع‏یابی است. به عبارت دیگر کار اصلی این نهاد ایجاد زمینه های تعامل مؤثر، هدفمند و دو سویه در درون‏ و برون ‏سازمان است. امروزه روابط عمومی به عنوان یک عنصر تعیین کننده و یکی از مجموعه های تاثیرگذار و عامل توفیقات سازمانی مطرح است.

این نهاد از بدو شکل گیری تا به حال، فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته و امروز توانسته است جایگاه خود را نه به عنوان یک تشکیلات و نهاد صرف تشریفاتی و اجرایی، بلکه به عنوان بازوی مشورتی مدیریت در سازمان ها تثبیت نماید. امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان، نقشی ویژه و تعیین کننده است. اهمیت و جایگاه روابط عمومی در عصر کنونی و در برهه ای که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها به عنوان رمز موفقیت حرف اول و آخر را می زند ، دوچندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و مجموعه های اداری به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

کارکردهای روابط عمومی در گذر زمان دستخوش تغییرات زیادی شده است و ریشه این تحولات را باید در توسعه و پیشرفت روزافزون جوامع و تغییر در نوع نیازهای بشری جستجو کرد. اگر در دوره ای روابط عمومی صرفاً نقش یک واحد تبلیغاتی را ایفا می کرد اما امروز به عنوان هنر هشتم و یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار، اصلی ترین حلقه ارتباط بین سازمان و مخاطبین، مدعی العموم و وکیل مدافع سازمان ایفای نقش می نماید.

به واقع امروزه مهم ترین وظایف روابط عمومی را می توان هدایت صحیح افکار عمومی  وبرنامه‌ریزی ویژه برای رهبران فکری جامعه و ارائه اطلاعات مشاوره‌ای به مدیریت سازمانها  با استفاده از ابزارها و فنون نوین ارتباطی و اطلاعاتی، دانست. با این وجود نقد منصفانه عملکرد این نهاد در مجموعه های دولتی بیانگر این است که روابط عمومی ها در حال حاضر علیرغم همه فعالیت ها و تلاش های در خور تحسین، فاصله زیادی با شرایط مطلوب آرمانی حرفه خود و آنچه که باید باشند دارند و تلاش برای برون رفت از این وضعیت و بهبود و ارتقای جایگاه حرفه ای این نهاد، رسالت خطیری است که همه فعالان این حوزه باید در برابرآن احساس تکلیف بکنند.

پایان سخن این که باید گفت افزایش اعتماد عمومی، دمیدن روح امید، نشاط و طراوت در جامعه، از طریق انعکاس خدمات بی شمار نظام در عرصه های گوناگون و ارائه تصویر واقعی از تلاش شبانه روزی دولتمردان و خادمین مردم در دستگاه های اجرایی، تلاش مقدس و  گرانسنگی است که فعالان سختکوش و پرتلاش عرصه روابط عمومی، مفتخر به انجام آن هستند از این منظر است که روابط عمومی سرمایه اجتماعی مهم یک سازمان محسوب شده و مدیران باید تلاش کنند تا  با رفع موانع و مشکلات پیش روی رشد و بالندگی این نهاد، به شایستگی از این ظرفیت و سرمایه های ارزشمند در جهت پیشبرد مؤثر برنامه ها و سیاست های خرد و کلان سازمانی بهره ببرند.

نویسنده: سید رضا طباطبایی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم
فردونیوز
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد