درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 20:19   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد

  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن
  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما
  پیچیدگی‌های نظام رسانه‌ای
  ایران قوی با روابط عمومی قوی
  آخرین فرصت برای ثبت‌نام در وبینار "فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی"
  10 روش برای استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی بیش از حد شخصی
  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی
  زنده یاد «بیژن ناهیدی» مدیر اسبق روابط‌عمومی سازمان دامپزشکی به دیار باقی شتافت
  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد
  «جشنواره روابط‌عمومی»؛ بزرگ‌ترین رویداد دانشگاهی کشور
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10203صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 6 اردیبهشت 1393 - 00:48
روابط عمومی / تحلیل ارتباطی پیامک نیم میلیارد تومانی رئیس جمهوری
یکی از ویژگی های دولت تدبیر و امید، نگاه متفاوت این دولت به مساله ارتباطات و روابط عمومی است. شاید اقدام دکتر ظریف برای حضور فعال در فیسبوک، سرآغاز این تغییر بوده است. جایی که اکثر دولت ها در کشورهای توسعه یافته، سعی می کنند روابط خود را با مردم از ارتباطات جمعی یا توده ای به ارتباطات میان فردی تغییر دهند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  ارسال پیامک تبریک رئیس جمهوری برای تبریک سال نو حرف و حدیث های فراوانی را به همراه داشت که مهمترین بحث ها پیرامون هزینه این پیامک بود.


در عین حال ارسال یک پیامک از جانب رئیس جمهوری ایران که در آن طی یک جمله ساده نوروز به تمام مردم ایران تبریک گفته شده بود، برای افرادی که در حوزه ارتباطات فعالیت می کنند، معنای دیگری دارد. که در این یادداشت قصد داریم نگاهی متفاوت به این اقدام بیاندازیم.


یکی از ویژگی های دولت تدبیر و امید، نگاه متفاوت این دولت به مساله ارتباطات و روابط عمومی است. شاید اقدام دکتر ظریف برای حضور فعال در فیسبوک، سرآغاز این تغییر بوده است. جایی که اکثر دولت ها در کشورهای توسعه یافته، سعی می کنند روابط خود را با مردم از ارتباطات جمعی یا توده ای به ارتباطات میان فردی تغییر دهند.


در واقع وسایل ارتباطات نوین و عقلانیت دنیای مدرن می طلبد که با مردم رفتار متفاوتی شود. گاهی اوقات کانال های رسمی نظیر روزنامه ها و نشریات که نیازمند مجوز هستند، نمی توانند آنچه که مد نظر سیاستمدار است را منتشر کنند. و از طرف دیگر مردم امروز نسبت به گذشته درک سیاسی بیشتری کسب کرده اند و تحصیل کرده تر شده اند. به همین دلایل، استفاده از کانال های ارتباط مستقیم و دوسویه با مردم یکی از ضرورت هایی بوده که دولت تدبیر و امید نسبت به آن اهتمام داشته است.


ارسال پیامک از جانب رئیس جمهوری، نیز یک تغییر است. اینکه مردم ایران دیگر به عنوان یک مجموعه توده ای دیده نمی شوند و برای تک تک آنها پیامی از طرف رئیس جمهوری ارسال می شود. پیامی که نشان می دهد که رئیس جمهوری برای همه افراد این ارزش را قائل شده است و نوروز را تبریک گفته است.


ارتباط شخصی که در آینده می تواند از آن برای مقاصد دیگر استفاده شود. چراکه هیچ کس نیست که پیامک دریافتی را نخواند. پیامک یعنی یک ارتباط مستقیم با یک شخص و بسیار متفاوت از ارتباط توده ای است.


شاید اگر توییتر در ایران فیلتر نبود می شد این پیامک را به وسیله توییتر ارسال کرد. اما در عین حال با ارسال این پیام رئیس جمهوری باب داستان جدیدی را باز کرد.


حسن روحانی در این پیام که نخستین پیام وی بود، به مردم عید را تبریک گفت و شاید در شرایط دیگری بتواند از این ابزار درخواست هایی را مطرح کند که قطعا با پاسخی متفاوت از آنچه در خصوص انصراف از یارانه ها روبرو شده است، روبرو شود.

منبع مرجع: http://www.shara.ir/view/10203/روابط-عمومی-تحلیل-ارتباطی-پیامک-نیم-میلیارد-تومانی-رئیس-جمهوری


 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
خلیلی
| 1393/2/6 - 02:36 |     6     1     |
تحلیل خوبی بود.

زهرا
| 1393/2/6 - 17:44 |     5     0     |
با تحلیل شما موافقم. استفاده از ابزارهای روابط عمومی توسط رییس جمهور اقدام هوشمندانه ای است. آقای رییس جمهور بهتر است استفاده از ابزارهای روابط عمومی را به یک فرهنگ تبدیل کنند و این راز موفقیت است.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد