درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 18:21   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10183صفحه نخست » جهان روابط عمومیچهارشنبه، 3 اردیبهشت 1393 - 06:41
سخت ترین واژه ها از نظر املایی در روابط عمومی کدام هایند؟
برایان گرین- غلط های املایی که در نگارش روابط عمومی ها مشاهده می شود شرم آور است نه «شررم آور.»
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، عادت به نگارش کلمات با املای غلط می تواند به شهرت یک ارتباطگر حرفه ای آسیب وارد کند. فرقی ندارد این اشتباه در نگارش یک ایمیل فوری به همکاران باشد یا یک گزارش مطبوعاتی به مهمترین مشتری، کلمات با املای غلط می توانند به سادگی چهره نویسنده را خراب کنند.

 

کاملا صحیح است که بسیاری از کلمات در زبان انگلیسی به گونه متفاوت از آنچه خوانده می شوند، نوشته می شوند. به کلمه «غلط املایی» توجه کنید- ممکن است با خودتان فکر کنید که از «ئ» باید استفاده کرد یا «ی»؟ یکی از خصیصه های ذاتی هر زبانی این است که نگارش آن دیرتر از گفتار تغییر می کند. بنابراین امکان دارد در چند سال گذشته تا امروز بسیاری از واژه ها دگرگون شده باشند و باید در هر حال رسم الخط معیار را در نظر داشته باشید.

 

غلط های املایی گاه به گاه به طور ناخواسته وارد نگارش شما می شوند.  و البته هیچ کس در این زمینه کامل نیست. با این حال در حوزه بررسی املا، نگارش اشتباه واژه های ساده کاملا غیر قابل توجیه است. به خصوص زمانی که می خواهید پیام مهمی را منتقل کنید، گاهی اوقات نگارش اشتباه یک واژه در متن سبب می شود که ذهن مخاطبان از محتوای متن به املای کلمه معطوف شود و شاید محتوا تحت تاثیر قرار گیرد و مخاطب دچار کژ فهمی شود.

 

در تلاش برای کمک به بنیان های برخی غلط های ساده املایی، ما مخاطبان خود را به فیسبوک و توییتر ارجاع می دهیم که ببینند که مهمترین بعد به کارگیری کلمات متخصصان روابط عمومی، املای آنهاست. می توانید از غلط های املایی زیر برای آزمایش آنها استفاده کنید.

 

Definitely. Not "definatly" and definitely not "definately."

Necessary. Only one "c."

Conscious. Not to be confused with conscience or spelled, "conscius."

Accommodation. Combinations of double letters are tricky.

Conveniently. Vowel soup.

Occasion. Not "occassion."

Commitment. Double letters at work again.

Receive. "I" before "e" except after "c."

Embarrassing. Don't get "emmbarrassed" by adding an extra "m."

Tomorrow. Come on.

 

همانطور که ملاحظه می کنید واژه های فوق یک حرف کم یا زیاد دارند اما اگر آن را در املای خود بکار ببرید خواهید دید که مخاطبان شما برایتان آنها را اصلاح خواهند کرد و این اصلاح به معنای رسوایی شما در نگارش صحیح واژه ها می باشد. چیزی که می تواند اعتبار شما را سخت تحت تاثیر قرار دهد.

 

برای دنبال کردن برایان گرین از توییتر او استفاده کنید: @bwilliamgreene

 

منبع: http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2014/04/01/what-are-some-of-the-toughest-words-to-spell/?hq_e=el&hq_m=2860183&hq_l=9&hq_v=472ca672b1

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
مهرنوش
| 1394/9/12 - 18:30 |     4     5     |
بسیار جالب. خوب و کامل

دریا
| 1396/12/12 - 00:11 |     2     6     |
لطفا سخت ترین کلمه را بگویید


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد