درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 13:27   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6161صفحه نخست » ادامه مطلب یکپنجشنبه، 25 مهر 1392 - 09:27
جنگ سئو- آیا پیکار آغاز می شود؟
عادل میرشاهی (مشاور سئو پی آر)
  

شارا، مترجم: عادل میرشاهی- کارشناس روابط عمومی و سئو پی آر سال ها درباره موجودیت موازی سئو و روابط عمومی سخن گفته ام.
یادداشت های فراوانی در مناسبت های مختلف نوشته ام (در مورد اینکه سئو و روابط عمومی چیست؟ و تفاوت های این دو کدام اند؟) و در رویدادهای فراوانی در باب اینکه چگونه روابط عمومی و سئو در هم تافته شدند، سخنرانی کرده ام. (اینکه آیا روابط عمومی سلاح رازآلود سئو است؟)


در خلال زمان هایی که خستگی بر من غلبه می کند، احساس اعتماد به نفس (خودخواهی؟) می کنم و اینکه برای سال ها به روابط عمومی و سئو پرداخته ام، مرا به کار امیدوارم می کند.
با ظهور روزآمد بدشکوم پنگوئن گوگل، تمرکز بر ساخت لینک به راهی از کمیت به کیفیت منتقل شد. از آنجا که تبهکاران عرصه سئو تقلا کردند به این روزآمد راه بیایند، دیدگاه من نسبت به ضرورت همکاری سئو و روابط عمومی تقویت شد.
برای دریافت پوشش رسانه ای، نیاز به داستان خوب دارید. برای دریافت لینک، نیاز به تماس خوب دارید.


در هر دو مورد نیاز به ساخت قلابی دارید که جلب توجه کنید و شرایطی را ایجاد کنید که کارتان به اندازه ای جالب باشد که عدم توجه به شما کاری سخت برای افراد قلمداد شود. ورود پنگوئن برای آژانس های سئویی که بر تولید انبوه هرزه نامه برای ساخت لینک( بدون توجه به کیفیت محتوا) تکیه کرده بودند، خبر بدی بود. و برای آژانس های روابط عمومی که از داستانسرایی برای فروش و معرفی محصولاتشان به مخاطبان استفاده می کردند، خبر خوشی بود.


روزآمد پنگوئن گوگل همانند کریسمس بود- جیبتان خالی می شود اگر بزرگسال (یا آژانسی با کلاه سیاه) باشید. اما هدیه های زیبا می گیرید اگر کودک ( یا آژانس روابط عمومی) باشید.
ما به روند تبدیل تکنیک های هرزه نامه ای سئو که باعث تشویق به تولید محتوای مطلوب می شود، خوش آمد می گوییم اما این روند به بحث «مرگ سئو» دامن زده است و سرانجام آتش جنگ میان آژانس های آنلاین- سئو و آژانس های سنتی روابط عمومی- و آنهایی که به دنیای دیجیتال رو کرده اند را مشتعل می کند.


•    چه کسی بیشتر در می آورد؟
شخصا فکر می کنم این جالب ترین بمبی است که در جنگ منفجر شده است.
روابط عمومی همیشه درباره ساخت روابط سخن گفته است. آژانس های روابط عمومی در کسب و کارهایی کاملا پیروز می شوند که از استعدادهای خود در کتاب سیاه شان استفاده کرده اند. ساخت لینک موفق نیازمند شکل دهی روابط است. در ملاقات های اخیر تجاری برخی مدیران، من را در مورد کیفیت روابط با صاحبان سایت مورد پرسش قرار دادند.


در آن روابط ارزش های ذاتی وجود دارند. از یک چشم انداز تجاری، آن ارزش نیاز دارد که محافظت شود و در عین حال که دوست دارم پهلو به پهلوی آژانس های روابط عمومی کار کنیم؛ تعداد روزافزونی از مسائل حاشیه ای را زمانی که می خواهیم با سایتی آنلاین همکاری کنیم، می بینم. این بدین معنی است که روابط عمومی ها با فضا آنلاین رابطه خوبی ندارند در حالی که جایگاه روابط عمومی امروز فضای آنلاین است.


در تجربه من، آژانس های سئو در قبال روابطشان با سایر سایت ها بیشتر نگاهی آزاد به اقتصاد دارند و من معتقدم که آنها نیازمند آموختن سریع ارزش هایی که روابط خوب می توانند برای سایت ایجاد کنند، هستند. چراکه این روابط می تواند جایگزین خبرد لینک شود و این چیزی است که آژانس های سئو به آن فکر نمی کنند.


بحثی جدی درباره اینکه آژانس های روابط عمومی قاعدتا در رسانه ای شدن بهتر عمل می کنند وجود دارد. آن ها این کار را طی سال ها انجام داده اند، در خلال مدتی که متخصصان سئو بدون کار اضافی تنها بر داده های متا و چگالی کلمات کلیدی تکیه داشتند.


آنچه من دیدم به هر حال ناتوانی آژانس های روابط عمومی برای برداشتن گامی فراتر از معرفی سازمان از طریق فهرستی کوچک از برترین بیانه های مطبوعاتی شان که تبدیل به خبر شده اند، نیست. بله، آنها ممکن است روابط مستحکمی با آن ناشران و وبسایت ها داشته باشند اما به استقبال فرصت های جدید در خصوص راه هایی که آژانس های دیجیتال به آن مایلند نمی روند. آژانس های روابط عمومی تکیه شان بر کتاب سیاه است اما آژانس های دیجیتال ورای نگاه به کتاب سیاه نگاهی به آینده و بهبود شرایط و فعالیت هایی که می توانند آن کتاب را رشد دهند، دارند.


آژانس های سئو در فرصت سازی برای ساخت لینک بهتر عمل می کنند و از نظر حقیر هزینه کمتری بابت تعامل می پردازند. این بدین معنا نیست که همه سایت های قدیمی این کار را می کنند اما چندین سایت (به ویژه وبلاگ) وجود دارند که ممکن است هنوز برندی نام آشنا نباشند. اما محتواهای عالی تولید می کنند و با مخاطبان خود به خوبی ارتباط برقرار می کنند. فعالیت آنها بیشتر در رده فعالیت آژانس های روابط عمومی است که متاسفانه توسط آژانس های سئو پیدا می شوند.


•    چه کسی پیروز جنگ است؟
من فکر می کنم در واقع پیش بینی این موضوع بسیار آسان است. نه آژانس های روابط عمومی و نه آژانس های سئو.
پیروزی از آن آژانس هایی است که فعالیت خود را منحصر به یکی از زمینه های روابط عمومی یا سئو نکرده اند و در هر دو زمینه فعالیت می کنند. آنها ذهنی روابط عمومی دارند و با فضای دیجیتال آشنا هستند. در جهانی که به طور فزاینده دیجیتال می شود و مطبوعات سنتی در حال دست و پا زدن است، مدرسه قدیمی آژانس روابط عمومی شانسی برای پیروزی ندارد.

آژانس های روابط عمومی ای که از درگیر کردن خودشان با بازاریابی دیجیتال سر باز می زنند، در راه سقوط قرار گرفته اند (استثنا ممکن است وجود داشته باشد اما آن فقط برای کسانی است که به جایی وابسته اند.)
در مقابل من فکر می کنم نهایتا زمان آن رسیده که بپذیریم «سئو مرده است.» و این ادعای معقولی است. دقیق تر بگویم، من فکر می کنم که سئو با آن فهمی که همگان از آن دارند، دیگر مرده است. اما در واقع سئو هنوز زنده است و هنوز قابلیت های گذشته اش را در خود دارد. اما در مورد جایگزینی و اقتدار (زنگ برای روابط عمومی به صدا در آمده؟) و نه در مورد تکنیک های روی صفحه. سئو بیشتر درباره لینک های متصل کننده صفحات به همدیگر و ارائه لینک ها به دایرکتوری ها است.


ممکن است قدری بیش از حد پیش رفته باشم اما هنوز احساس می کنم که آژانس های سئو در مقایسه با آژانس های روابط عمومی در صدر جدول بازی در عرصه دیجیتال  قرار دارند. بهره گیری از کلمات کلیدی در جهت دهی ایده های محتوا و استفاده وسواس گونه از تحلیل برای ارزیابی کارایی، هنوز تحت اقتدار آژانس های دیجیتال صورت می گیرد.


علی السویه است که تنها خیمه شب بازی های سئو واقعا می توانند پیگیری واقعی از مسائل سرویس دهنده و روی صفحه را انجام دهند. همه رسانه ها در جهان مسائل تکنیکی را تکمیل نمی کنند  و هنوز این بخش از وظایف سئو برای آنها حیاتی به نظر می رسد. تنها همین دلیل باعث می شود که آنها همیشه به متخصص سئو نیازمند باشند.


•    کجا رسانه مرورگر مناسب است؟
ما از سئوی واقعی در سال 2012 فاصله گرفته ایم و معتقدیم جنبش «بازاریابی محتوا» به آژانس های ترکیبی نزدیکتر می شود.


حقیقت این است که تبدیل «بازاریابی محتوایی» به شکلی بیشتر در معنا و مفهوم وجود دارد- سئو هنوز هسته اصلی آنچه ما انجام می دهیم می باشد و هنوز ملجا دریافت ترافیک از طریق به اشتراک گذاری به حساب می آید. من امیدوارم که این مساله به دستیابی مهارت های وسیعتری کمک کند که به صورت سنتی از یک آژانس سئو انتظار آن می رفت. سئو نباید یک انبار محتوا را بگرداند و باید در قلب طرح های بازاریابی شما حضور داشته باشد.


شکی نیست که ما در زمانه جذابی زندگی می کنیم، اما مرورگر رسانه از روز اول سئو و روابط عمومی را ممزوج کرده اند، بنابراین من می توانم به آسانی در شب ها بخوابم و از تماشای این بازی لذت ببرم.


شما چه فکر می کنید؟ ما همانند همیشه مشتاقیم که نظرات شما را بشنویم بنابراین در ارسال نظراتتان برای ما هیچ شبهه ای به دل راه ندهید.


منبع: http://www.browsermedia.co.uk/2013/06/27/seo-war-let-the-battle-commence/

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد