درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 6 مرداد 1403 - 14:57   

مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟

  مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟


ادامه ادامه مطلب یک

نظرسنجی در مورد هوش مصنوعی

  نظرسنجی در مورد هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

  نظرسنجی: سنجش دیدگاه مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی در مورد مسئولیت اجتماعی


ادامه ادامه مطلب سه

ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد

  ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی: پیامدهای رویکرد شتاب‌زده به سرمایه انسانی
  بحران اطلاع‌رسانی در بحران گرما
  قطع جهانی فناوری و سوء استفاده سایبری
  کاسوهارا: زنگ خطر برای مهمان‌نوازی ژاپنی
  اختلالات سایبری به برند ممتاز دلتا آسیب زد
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  آینده سئو در دنیای مبتنی بر هوش مصنوعی
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای مدیریت تصویر عمومی در المپیک ۲۰۲۴
  هفت نشانه ویدیوی جعل عمیق
  سرچ‌جی‌پی‌تی؛ ابزار جدید اوپن‌ای‌آی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9719صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 9 فروردین 1393 - 16:57
روابط عمومی در اولین سال کار دولت تدبیر و امید
محمود حق وردی - با تغییراتی که از تابستان 1392، پس از روی کار آمدن دولت یازدهم در روابط عمومی های دستگاه های دولتی آغاز شد و آنچنان که از شواهد امر پیداست، 1393، برای جامعه روابط عمومی چشم اندازهای روشن تری دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یک سال پر فراز و نشیب برای جامعه روابط عمومی به پایان رسید. سالی پر از رویدادها و انتصاب های مهم.
 
 با تغییراتی که از تابستان 1392، پس از روی کار آمدن دولت یازدهم در روابط عمومی های دستگاه های دولتی آغاز شد و آنچنان که از شواهد امر پیداست، 1393،
 برای جامعه روابط عمومی چشم اندازهای روشن تری دارد. با کمی خوشبینی حداقل می توان انتظار داشت که در چند وزارتخانه مهم همچون ارشاد، ورزش و جوانان،نفت و علوم به سبب حضور مدیرانی با تحصیلات ارتباطات، اتفاقات مثبت و خوبی در انتظار روابط عمومی باشد.
 
 تبیین برنامه های مدیران کل وزارتخانه های یاد شده در همایش هایی با حضور مدیران روابط عمومی دستگاه های تابعه و استان ها، پایه این خوش بینی و تحول مثبت در روابط عمومی هاست. از سوی دیگر، فراوانی همایش های روابط عمومی، از همایش روابط عمومی الکترونیک و حرفه یی گرایی در روابط عمومی تا سمپوزیوم و کنفرانس و همایش روابط عمومی برتر و جشنواره انتشارات، به حدی رسیده است که می توان هر دو ماه یک بار در یکی از این همایش ها شرکت داشت. به دور از هر گونه قضاوت در خصوص همایش هایی که نام برده شد (به دلیل عدم حضور در آن ها) معتقدم تشتت و برنامه های موازی، انرژی های هم سو را از یکدیگر دور می کند و نتیجه برگزاری همایش هایی با این حجم سرمایه و وقت و انرژی، خروجی مؤثری بر بهبود کیفیت فعالیت روابط عمومی هانخواهد داشت.
 
 چشم پوشی از برخی منافع مادی و معنوی و تمرکز همایش ها نه بر کارشناسان و مدیران روابط عمومی بلکه بر مسئولان و سیاستگذاران، بی تردید نتیجه بهتری نسبت به تجربه سالیان اخیر، خواهد داشت. همه کارشناسان و مدیران روابط عمومی می دانند در روابط عمومی چه باید بکنند و چه نباید. در این برهه، برگزاری برنامه هایی در مقیاس کوچک تر برای مدیران و مسئولان دستگاه ها، به مراتب ضروری تر از
 برگزاری همایش های چند صد نفری برای کارشناسان و مدیران روابط عمومی است. همایش هایی که از روی اسپانسرها می توان برندگان جوایز آنها را پیش بینی کرد. همایش هایی که علی رغم پسوند تخصصی روابط عمومی، از داشتن یک ستاد خبری محروم اند.
 
 حرکت به سمت آموزش های از راه دور و استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی تخصصی، ایجاد کارگاه های آنلاین برای بحث و گفتگو در خصوص موضوعات تخصصی کار روابط عمومی، خلاصه کردن کتب تخصصی و استخراج محتوای کاربردی نشریات، همگی گزینه هایی هستند که می توانند جایگزین همایش های کم تأثیر حوزه روابط عمومی باشند.
 
 شورای هماهنگی روابط عمومی استان ها، یکی از ظرفیت های مهم معرفی و ارتقای جایگاه روابط عمومی هاست. ورود انجمن های تخصصی روابط عمومی به حوزه آموزش و همسان سازی دانش روابط عمومی در استان ها با محوریت روابط عمومی استانداری ها، پیشرفت و بهبود جایگاه روابط عمومی ها در سراسر کشور به همراه خواهد داشت.
 
 بخشی از بهبود وضعیت روابط عمومی به دستگاه های دولتی و بخش مهمی از این وظیفه به عهده خود روابط عمومی هاست. متأسفانه، جامعه روابط عمومی، در روابط عمومی کردن با خود دچار اشکال و ضعف است و انتظار بهبود اوضاع در این شرایط کمی ساده انگاری است. لذا انجمن هایی می توانند در آینده، برند برتر روابط عمومی باشند که با شناخت صحیح از ضعف های ساختاری روابط عمومی ها در مرکز و استان ها، برای تقویت روابط عمومی ها پیشگام شوند.
 
 با این اوصاف همان طور که در مقدمه آمد، شواهد و قرائن حکایت از آن دارند که اوضاع روابط عمومی در سال 1393 بهتر از قبل می شود و امیدارم این پیش بینی به واقعیت برسد.
 
 حرفه؛ روابط عمومی <http://www.haghverdi.com/>

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پیشنهادهایی برای بهبود عملکرد دولت در حوزه روابط‌عمومی


  بیش از نیمی از نسل زدی‌ها اطلاعات بهداشت و سلامتی خود را از تیک‌تاک‌ می‌گیرند


  شارلاتانیزم رسانه‌ای؛ تهدیدی برای حقیقت گویی و اعتماد عمومی


  ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد


  واکنش کارگروه طبقه‌بندی مشاغل روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی به بررسی‌های شارا در خصوص بخشنامه جدید روابط‌عمومی


  روابط سرمایه‌گذار در فین تک: دیدگاه روابط‌عمومی


  سرچ‌جی‌پی‌تی؛ ابزار جدید اوپن‌ای‌آی


  مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟


  غلبه بر رقبا: راهنمای عملی


  هفت نشانه ویدیوی جعل عمیق


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد