درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 20:58   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9697صفحه نخست » ادامه مطلب دوشنبه، 6 فروردین 1401 - 07:54
شکست روزافزون رسانه های چاپی در سطح جهان
شکست روزافزون رسانه های چاپی در سطح جهان به دلیل برنیاوردن نیاز مخاطبان قرن 21 - «صفحات عکس و خبر» - هشدار استادان روزنامه نگاری
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نوشیروان کیهانی زاده- در سال 2005 ناشران و سردبیران روزنامه ها برای چاره اندیشی، گرد هم آمدند زیرا که پس از قرار گرفتن اخبار مطلق (نه مطالب اختصاصی و مطالب حاشیه ای، عکس و کاریکاتور) در سایت های خبری در اینترنت، تیراژها در سراشیبی قرار گرفته بود و در سال 2004 میزان این سقوط به شش درصد نزدیک شده بود.

در این گردهمایی، پس از مذاکرات و بحث بسیار، قرار شد که روزنامه ها صفحات «عکس و خبر»، مصاحبه های خیابانی، میزگردها، مقالات و تحلیلها، مطالب دانستنی و اطلاعات عمومی و ... خود را افزایش دهند که در برخی از روزنامه ها چنین شد و صفحاتی که «لوگو» یکی از آنها در بالا کلیشه (کپی) شده است افزوده شد.

از آنجا که سازمانهای تبلیغاتی و مشاوران روابط عمومی (پی آر ـ پرسون ها) بیکار نمی نشینند، پس از مدتی آنان هم خودرا وارد این کار کرده و دست اندازی به این صفحات را آغاز کرده و عکس و خبر تبلیغاتی (سیاسی و یا اقتصادی) می دهند و از پرداخت بهای سنگین برای انتشار آنها نیز اباء ندارند. این بار (از مارس 2007) استادان روزنامه نگاری، حامیان خلوص روزنامه ها و مدافعان حقوق مخاطبان جمع شده و به چاره جویی افتاده اند و به جای ناشران، دبیران صفحات را مخاطب قرار داده و از آنان خواسته اند که به خاطر «ژورنالیسم اصیل» و حفظ اصالت حرفه خود، دقت بیشتری کنند تا عکس و خبر تبلیغاتی و پولی به آنان نیاندازند و این عکس و خبرها را از نشریات و سایت های تبلیغاتی، دولتی و روابط عمومی های هنرمندان و کمپانی ها نقل نکنند.

شکست دهها روزنامه در سال 2008 در کشورهای صنعتی و به ویژه در آمریکا که همچنان ادامه دارد نشان داده است که رسانه های چاپی موفق نشده اند خودرا با خواست و نیازهای مخاطبان قرن 21 تطبیق دهند و با وبسایت ها رقابت پیروزمندانه کنند.

بنابراین و به همین دلیل، تعطیل شدن بسیاری از روزنامه ها در سال های پس از آن در کشورهای صنعتی ادامه داشته است. پیروزمند بودن روزنامه های متعلق به خانواده ها و افراد (نه کمپانی های خارج از این حرفه) ثابت کرده است که روزنامه به دلسوز نیاز دارد و یک کمپانی مرکب از شرکاء متعدد و هدف های دیگر نمی تواند به اندازه «مالک انفرادی» دلسوزی داشته باشد.

شکست رسانه های چاپی در دهه یکم قرن 21 باردیگر این اصل قدیمی را ثابت کرده است که سرمایه یک روزنامه؛ «روزنامه نگار حرفه ای» است، نه پول و ماشین چاپ و ساختمان. باید نخست روزنامه نگار یافت و سپس روزنامه منتشر کرد.

روزنامه نگار حرفه ای کسی است که کار دیگر نداشته، از جای دیگر و ازجمله دولت هدیه و کمک مالی نگیرد و روزنامه نگاری را منحصرا (به استثنای تدریس) پیشه مادام العمر خود قرار داشته باشد.

شبکه های تلویزیونی وضعیتی بهتر از روزنامه ها ندارند ولی کاهش مخاطبان آنها تنها در میزان اعلان تاثیر می گذارد. ریتینگ ها که برپایه بازبودن سویچ گیرنده تلویزیون قرار دارد دقیق نیست زیراکه ممکن است یک گیرنده تلویزیونی باز باشد و برنامه پخش کند ولی کسی به برنامه گوش نکند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  هفت اشتباه زبان بدن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد