درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 03:35   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9697صفحه نخست » ادامه مطلب دوشنبه، 6 فروردین 1401 - 11:48
شکست روزافزون رسانه های چاپی در سطح جهان
شکست روزافزون رسانه های چاپی در سطح جهان به دلیل برنیاوردن نیاز مخاطبان قرن 21 - «صفحات عکس و خبر» - هشدار استادان روزنامه نگاری
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نوشیروان کیهانی زاده- در سال 2005 ناشران و سردبیران روزنامه ها برای چاره اندیشی، گرد هم آمدند زیرا که پس از قرار گرفتن اخبار مطلق (نه مطالب اختصاصی و مطالب حاشیه ای، عکس و کاریکاتور) در سایت های خبری در اینترنت، تیراژها در سراشیبی قرار گرفته بود و در سال 2004 میزان این سقوط به شش درصد نزدیک شده بود.

در این گردهمایی، پس از مذاکرات و بحث بسیار، قرار شد که روزنامه ها صفحات «عکس و خبر»، مصاحبه های خیابانی، میزگردها، مقالات و تحلیلها، مطالب دانستنی و اطلاعات عمومی و ... خود را افزایش دهند که در برخی از روزنامه ها چنین شد و صفحاتی که «لوگو» یکی از آنها در بالا کلیشه (کپی) شده است افزوده شد.

از آنجا که سازمانهای تبلیغاتی و مشاوران روابط عمومی (پی آر ـ پرسون ها) بیکار نمی نشینند، پس از مدتی آنان هم خودرا وارد این کار کرده و دست اندازی به این صفحات را آغاز کرده و عکس و خبر تبلیغاتی (سیاسی و یا اقتصادی) می دهند و از پرداخت بهای سنگین برای انتشار آنها نیز اباء ندارند. این بار (از مارس 2007) استادان روزنامه نگاری، حامیان خلوص روزنامه ها و مدافعان حقوق مخاطبان جمع شده و به چاره جویی افتاده اند و به جای ناشران، دبیران صفحات را مخاطب قرار داده و از آنان خواسته اند که به خاطر «ژورنالیسم اصیل» و حفظ اصالت حرفه خود، دقت بیشتری کنند تا عکس و خبر تبلیغاتی و پولی به آنان نیاندازند و این عکس و خبرها را از نشریات و سایت های تبلیغاتی، دولتی و روابط عمومی های هنرمندان و کمپانی ها نقل نکنند.

شکست دهها روزنامه در سال 2008 در کشورهای صنعتی و به ویژه در آمریکا که همچنان ادامه دارد نشان داده است که رسانه های چاپی موفق نشده اند خودرا با خواست و نیازهای مخاطبان قرن 21 تطبیق دهند و با وبسایت ها رقابت پیروزمندانه کنند.

بنابراین و به همین دلیل، تعطیل شدن بسیاری از روزنامه ها در سال های پس از آن در کشورهای صنعتی ادامه داشته است. پیروزمند بودن روزنامه های متعلق به خانواده ها و افراد (نه کمپانی های خارج از این حرفه) ثابت کرده است که روزنامه به دلسوز نیاز دارد و یک کمپانی مرکب از شرکاء متعدد و هدف های دیگر نمی تواند به اندازه «مالک انفرادی» دلسوزی داشته باشد.

شکست رسانه های چاپی در دهه یکم قرن 21 باردیگر این اصل قدیمی را ثابت کرده است که سرمایه یک روزنامه؛ «روزنامه نگار حرفه ای» است، نه پول و ماشین چاپ و ساختمان. باید نخست روزنامه نگار یافت و سپس روزنامه منتشر کرد.

روزنامه نگار حرفه ای کسی است که کار دیگر نداشته، از جای دیگر و ازجمله دولت هدیه و کمک مالی نگیرد و روزنامه نگاری را منحصرا (به استثنای تدریس) پیشه مادام العمر خود قرار داشته باشد.

شبکه های تلویزیونی وضعیتی بهتر از روزنامه ها ندارند ولی کاهش مخاطبان آنها تنها در میزان اعلان تاثیر می گذارد. ریتینگ ها که برپایه بازبودن سویچ گیرنده تلویزیون قرار دارد دقیق نیست زیراکه ممکن است یک گیرنده تلویزیونی باز باشد و برنامه پخش کند ولی کسی به برنامه گوش نکند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد