درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 05:00   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9121صفحه نخست » چهارشنبه، 30 بهمن 1392 - 06:02
چرا روابط عمومی دولت ضعیف است؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرورزی: از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم و در حالی که تعداد قابل توجهی از افراد رسانه ای و آشنا به مباحث رسانه و اطلاع رسانی اطراف شیخ حسن روحانی را گرفته اند و نیز، راه اندازی سایت ها و روزنامه های حامی دولت، اما وضعیت ارتباط دولت با رسانه ها و مردم در زمینه اطلاع رسانی به شدت ضعیف بوده است.
  

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرورزی: از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم و در حالی که تعداد قابل توجهی از افراد رسانه ای و آشنا به مباحث رسانه و اطلاع رسانی اطراف شیخ حسن روحانی را گرفته اند و نیز، راه اندازی سایت ها و روزنامه های حامی دولت، اما وضعیت ارتباط دولت با رسانه ها و مردم در زمینه اطلاع رسانی به شدت ضعیف بوده است.

براساس این گزارش، تایید و تکذیب های پرشمار و سخنان متناقض مسئولان بخش های مختلف دولتی و یا مرتبط با دولت طی این چندماه باعث نوعی سردرگمی در افکار عمومی و کمک به ترویج شایعات شده است.
از مذاکراتی که از سوی دستگاه دیپلماسی دولت محرمانه نام گرفت تا ماجرای عزل و نصب ها، به ویژه در وزارت علوم که فرهاد رهبر امروز آخرین معزول بوده است، و استعفای نجفی از میراث فرهنگی و گردشگری و در ادامه، وضعیت سبد کالا که در یک به هم ریختگی رسانه ای صورت گرفت و اینک، ماجرای گران شدن حامل های انرژی و سوخت و مشخصا مساله افزایش قیمت بنزین، همه و همه نشان می دهد که وضعیت اطلاع رسانی در دولت رضایت بخش نیست.

در ماجرای قیمت بنزین، روز گذشته جایگاه داران رسما اعلام کردند که براساس یک بخشنامه شفاهی، ۵ روز آماده باش برای جایگاه های سوخت در نظر گرفته شده است و آنان موظف شده اند خود را برای افزایش قیمت بنزین از ساعت صفر پنجشنه اول اسفندماه تجهیز کنند.


در حاشیه این نقل قول، حضور سرزده رییس دولت در وزارت نفت و دیدار او با مدیران نفتی بر تقویت این گمانه زنی افزود و در حالی که رسانه ها اخبار افزایش قیمت را دست به دست نقل می کردند، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، احتمال این افزایش قیمت را تا پایان سال منتفی دانست.


در ماجرای سبد کالا نیز وضعیت به همین منوال است. برخی گفته اند که هنوز تکلیف توزیع مرحله اول مشخص نشده و به پایان نرسیده است، برخی دیگر از توزیع مرحله دوم در سال آینده خبر می دهند و در این میان، مدیری دیگر به قطعیت اعلام می کند که مرحله دوم از اواسط اسفند توزیع خواهد شد.


این در حالی است که هنوز بخش های مهمی از مردم منتظر تعیین تکلیف وضعیت خود در این باره هستند و به ویژه آنانی که خود را محق می دانند، در انتظار پاسخ دولتمردان به سر می برند که به این حق خود چه زمانی خواهند رسید اما متاسفانه پاسخ دقیق و شفافی به آنان ارایه نشده است.


پیشنهاد مشخصی که در این زمینه ارایه می شود این است که به جای تایید و تکذیب هایی که تنها وقت و انرژی مدیران دولتی را می گیرد و تکرار گفتارهای متناقض که موجب سردرگمی بیشتر مردم می شود، سخنگوی دولت یا فرد دیگری، مسئولیت مستقیم ارتباط شفاف، صریح و صادقانه با رسانه ها، به عنوان نمایندگان افکار عمومی را برعهده بگیرد و بدون اینکه بخواهد به سوالات خبرنگاران فقط به پاسخ های کلی و سربسته بسنده کند، انان را دقیق و صریح در جریان امر قرار بدهد، قطعا همراهی رسانه ها و در نتیجه جامعه را بیشتر از قبل با خود به همراه خواهد داشت.


عدم اقناع عمومی در هر طرحی، بر مشکلات آن خواهد افزود که این امر، قطعا برای مسئولان دولتی پوشیده نیست اما چرایی عدم رسیدگی سریع به این معضل، ابهامی است که هنوز پاسخی برای آن یافت نشده است.
منبع: خیبر
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد