درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 03:40   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 857صفحه نخست » چهارشنبه، 17 خرداد 1391 - 11:07
تبلیغات و خوشنامی روابط عمومی
سرگزی راد کارشناس ارشد تبلیغات - تبلیغات می تواند از خوشنامی روابط عمومی بهره ببرد و روابط عمومی هم می تواند از قدرت تجاری تبلیغات برخوردار شود.
  

یک سئوال! آیا تبلیغات هم به روابط عمومی نیاز دارد؟ یک قاعده وجود دارد که می گوید؛ حوزه های علوم در هر زمینه ای به همدیگر نیاز دارند و علومی که با هم همسایه و نزدیک هستند بیش از سایر علوم به همدیگر محتاج هستند. تبلیغات و روابط عمومی هر دو در حوزه علوم انسانی قرار دارند و علیرغم اینکه به دلیل برخی سوبرداشت ها همواره نزاعی پنهان بین این دو وجود داشته است، اما هیچکدام، هیچگاه از همدیگر بی نیاز نبوده اند.
 شاید به نظر برسد که ما چون در سمت تابلوی روابط عمومی ایستاده ایم با زاویه خاصی به این امر نگاه می کنیم. ولی واقعیت این است که در دنیای جدید ارتباطات، این نگاه غیر واقعی چنان که احتمالا به نظر می رسد، نمی تواند وجود و دوام داشته باشد.
 اصل قضیه این است که هر دو حوزه روابط عمومی و تبلیغات وجود دارند، تلاش می کنند و هر یک هم بازار و هم مخاطب خود را دارند، اما روابط عمومی دارای ویژگی خاصی است که ما اعتقاد داریم به دلیل همین ویژگی می تواند به کمک تبلیغات بیاید؛ آن ویژگی هم مقبولیت عمومی به دلیل ارتباط های ریشه ای با مخاطب عام است.
 به محض شنیدن نام تبلیغات و به دلیل سوبرداشت هایی که وجود دارد، معمولا بحث تبلیغات با نفع طلبی و سودجویی همراه است، که البته در مورد تبلیغات واقعی و سالم صدق نمی کند. در تبلیغات به مفهومی اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطب اساسا سودجویی جایی ندارد، ولی متاسفانه به دلیل سواستفاده ها و نابخردی هایی که در این خصوص صورت گرفته است نام تبلیغات، خوشنامی روابط عمومی را ندارد. البته این امر در مورد روابط عمومی هم صدق می کند و ای چه بسا که در جایی روابط عمومی هم برای حفظ منافع خود با مخاطبش صادق نبوده باشد.
 خلاصه این حرف ها این است که تبلیغات می تواند از خوشنامی روابط عمومی بهره ببرد و روابط عمومی هم می تواند از قدرت تجاری و اقتصادی تبلیغات برخوردار شود.
 اینجاست که واژه "روابط عمومی تبلیغات" معنی پیدا می کند. یعنی اینکه متولیان امور تبلیغات، روش و مسیری را بپیمایند که بتوانند اعتماد مخاطب را به محصول خود جلب کنند. گرچه این امر در زمینه
 "تبلیغات" رخ می دهد، اما عین"روابط عمومی" است.
 هنر روابط عمومی در بسیاری از کشورهای موفق، از هنرهایی است که همه کارگزاران و حتی آحاد مردم آن کشور تلاش می کنند خود را به آن بیارایند و فضای کشورشان را فضایی آکنده از ارتباطات صمیمی و دوستانه کنند. به درست و یا غلط برخی از کشورها هم نام سرزمین لبخند را به خود اختصاص داده اند. به طور مثال کشورهایی مانند مالزی و یا اندونزی در مبادی ورودی کشورهای خود و از جمله فرودگاه ها، تابلو هایی را نصب کرده اند که عنصر لبخند و خوشامدگویی درآنها عنصری برجسته و شاخص است. تابلو و یا بنر نصب شده عنصری از عناصر تبلیغاتی است، اما این روابط عمومی است که به چشم می آید و همه به آن اعتماد می کنند. در چنین کشورها و چنان فضایی، تبلیغات و روابط عمومی چنان به هم آمیخته اند که تفکیک بین آنها امکان پذیر نیست و در واقع مفهوم "روابط عمومی تبلیغات" معنا پیدا می کند و منظور از این نوشته کوتاه هم بود تا با بیان استدلال های بیان شده به اهمیت این واژه ترکیبی که تاکیدش بیشتر بر عنصر روابط عمومی است اشاره شود. 
 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد