درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 18:51   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8407صفحه نخست » سه شنبه، 24 دی 1392 - 19:07
بررسی بودجه بخش رسانه در سال 93
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اعتبارات اختصاص یافته به بخش رسانه را در قالب لایحه بودجه سال 1393 کل کشور بررسی کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اعتبارات اختصاص یافته به بخش رسانه را در قالب لایحه بودجه سال 1393 کل کشور بررسی کرد.

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات فرهنگی این مرکز اعلام داشت: لوایح بودجه می‌توانند تصویری از اراده دولت در اهتمام و عطف توجه به برنامه یا دستگاه خاص و تغییر اولویت‌های دولت را در سال مالی آینده نشان دهد.

در گزارش حاضر تلاش شده با تکیه بر این فرض که قانون برنامه، معیار ارزیابی لوایح بودجه بوده و نیز توجه به اینکه کارآمدترین ابزار مجلس در نظارت بر روند اجرای قوانین برنامه و توجه به ماموریت دستگاه‌های اجرایی، بررسی لوایح بودجه است در بخش اول ضمن مقایسه لایحه بودجه با احکام برنامه، برنامه‌های حوزه رسانه مورد بررسی مقایسه‌ای با لایحه بودجه سال 1392 قرار گرفته گیرد و این مهم با توجه به اینکه لایحه بودجه سال 1392 نخستین لایحه دولت یازدهم است در واقع به نوعی مقایسه جهت گیری‌های مالی و اعتباری نخستین لایحه بودجه دولت یازدهم و آخرین لایحه دولت دهم محسوب می‌شود و از این جهت اهمیت مضاعف خواهد داشت همچنین سال 1393 چهارمین سال اجرای برنامه پنجم است که توجه مضاعف به احکام برنامه پنجم را می‌طلبد.

در بخش دوم اعتبارات دستگاه‌های حوزه رسانه، صدا و سیما، شورای نظارت بر صدا و سیما ، خبرگزاری دانشجویان ایرانISNA و خبرگزاری جمهوری اسلامیIRNA مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته‌اند.

یکی از ویژگی‌های مهم لایحه بودجه سال 1393 در مقایسه با سال 1392 در حوزه رسانه، کاهش 35 درصدی اعتبارات عمرانی برنامه‌های رسانه‌ای است‌. کاهش شدید اعتبارات مذکور با احکام مندرج در بندهای «الف» و «ب» ماده (3) قانون برنامه پنجم که بر اساس آن دولت مکلف است حمایت های لازم را از بخش غیردولتی در زمینه تولید، طراحی ، پخش و انتشار برنامه‌های هنری، رسانه‌ای و فرهنگی به عمل آورد، هماهنگی ندارد.

اعتبارات هزینه‌ای برنامه‌های رسانه‌ای در لایحه بودجه سال 1393 به میزان 15 درصد افزایش داشته و در مجموع کل اعتبارات برنامه های حوزه رسانه در فصل فرهنگ و هنر، رسانه‌های جمعی و گردشگری (30200) در لایحه بودجه سال 1393 رقمی معادل (11,340,649) میلیون ریال می شود که نسبت به اعتبارات برنامه های مشابه در لایحه بودجه سال 1392 که معادل (10,722,181) میلیون ریال بوده ، حدود 6 درصد افزایش یافته است.

در لایحه بودجه سال 1393 اعتبارات دو برنامه ساماندهی و توسعه رسانه ها و فعالیت های فرهنگی دیجیتال (30283) و برنامه حمایت و ارتقای مطبوعات (30255) به ترتیب 56 و 50 درصد نسبت به لایحه سال 1392 افزایش داشته و در میان برنامه های حوزه رسانه بیشترین درصد افزایش اعتبارات را به خود اختصاص داده اند. در حالی که در لایحه بودجه سال 1392 این دو برنامه با حدود 28 درصد کاهش دستخوش بیشترین میزان کاهش اعتبار در بین برنامه های رسانه ای بودند ، این افزایش اعتبار در صورتی که به منظور حمایت های لازم از فعالیت های رسانه ای بخش غیردولتی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی مصروف شود با ماده (3) قانون برنامه پنجم هماهنگ خواهد بود.

بر اساس بررسی‌های انجام شده در بخش دستگاه‌های رسانه‌ای اعتبارات خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) حدود 26 درصد افزایش داشته که بیشترین درصد افزایش در میان دستگاه‌های رسانه است.

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد