درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 00:49   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8364صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 22 دی 1392 - 15:28
کمپین
کمپین روابط عمومی چیست و چه کاربردی در کسب و کار دارد؟
یک کمپین روابط عمومی چیزی بیشتر از یک فهرست فعالیت است. «کمپین روابط عمومی چیست» سوال مهمی است که هر کسب و کار و سازمانی که در جستجوی روابط عمومی است، بایستی آ را بپرسد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یک کمپین روابط عمومی چیزی بیشتر از یک فهرست فعالیت است.
«کمپین روابط عمومی چیست» سوال مهمی است که هر کسب و کار و سازمانی که در جستجوی روابط عمومی است، بایستی آ را بپرسد. بخشی جدایی ناپذیر از هر تلاش روابط عمومی، کمپین تعریف می شود و مجموعه ای از هرچیزی است که روابط عمومی شرکت شما آن را برگزیده است و یا شرکت روابط عمومی از طریق مرحله ای از تلاش های شما برای تولید اخبار و اطلاعات مثبت در مورد کسب و کار شما انجام می دهد. به مراتب بیشتر از یک فهرست حاوی فعالیت ها، یک کمپین روابط عمومی نیاز به تحقیقات دقیق و برنامه ریزی شده دارد که شامل استراتژی های دستیافتنی و مناسب  و اعمالی می شود که بر پایه اهداف واقع بینانه انجام می شوند.


طی ایجاد یک کمپین روابط عمومی، آژانس یا شرکت روابط عمومی مراحلی مجزا برای کمپین تعریف کرده نتایجی را که می توانید از هر کدام از آنها انتظار داشته باشید را شرح می دهد و سپس با شما بر روی هر مرحله کار می کند.


کمپین خودبه خود از طریق یک سری از فعالیت های از پیش تعیین شده و استراتژی هایی از قبیل گزارش و پخش گزارش های خبری و داستان های خبری برای رسانه های کلیدی «شروع به کار» خواهد کرد.
همچنان که این فعالیت ها و استراتژی ها را تعریف می کنید، در طی ایجاد کمپین روابط عمومی، آژانس یا شرکت شما روابطی را با رسانه های کلیدی برقرار می کند تا مطمئن شود که اطلاعات برای مخاطبان هدف شما منتشر شده اند.


•    تفاوت بین کمپین روابط عمومی و کمپین بازاریابی چیست؟
این دو عبارت در مصاف با عبارت «کمپین تبلیغاتی» که سعی می کند هر دوی این ها را شرح دهد، دچار خلط می شوند. یک کمپین روابط عمومی و کمپین بازاریابی در واقع چیزهای متفاوتی هستند. کمپین بازاریابی و کمپین های روابط عمومی به این دلیل با هم خلط می شوند چون اهداف تقریبا مشابهی دارند- که یک کسب و کار را به موفقیت برسانند- اما این رویکرد وجود دارد که این دو بخش متفاوت را برای هدف یکسانی به کار بگیرند.
بازاریابی، رشته ای است که بر «تبلیغات» برای کسب و کار یا سازمان برای توسعه شهرت کالا و خدمات متمرکز شده است. بنابراین یک کمپین بازاریابی استراتژی ها و اقداماتی را در بر می گیرد تا فروش را افزایش داده و موفقیت های مالی را برای شرکت به همراه بیاورد. روابط عمومی، در سوی دیگر، رشته ای است که هنوز یک کسب و کار و سازمان را «تبلیغ» می کند و همچون راهی برای افزایش پدیداری و شهرت کسب و کار را به طور کل افزایش می دهد. کمپین روابط عمومی، می تواند راهی برای کسب و کار تلقی شود که اعتماد مخاطبان خاص را نسبت به سازمان افزایش می دهد.


•    چگونه یک کسب و کار می تواند استفاده ای واقعی از کمپین روابط عمومی ببرد؟
کمپین روابط عمومی راهی عالی برای ارتقاء کسب و کار و سازمان در تمام اندازه ها و بخش های متنوع تلاش ها و کوشش های ترویجی و تبلیغی است. روابط عمومی همانند تمام ابزارهای دیگر دارای اشکالاتی است، اما یک کمپین روابط عمومی به دقت برنامه ریزی شده شامل اقدامات واقعی می شود که می توان آن را در هر کسب و کاری مورد استفاده قرار داد.
یک کمپین روابط عمومی اعتبار کسب و کار را بیشتر از بازاریابی ساده و یا تبلیغات افزایش می دهد، زیرا این خود کسب و کار نیست که برای خودش ترویج می کند. در عوض کمپین روابط عمومی شامل اشخاص ثالثی از قبیل رسانه ها می شود که شهرت شما را شرح داده و عناصر مثبت کسب و کار و سازمان را به شیوه ای مخاطبان شما آن را بی طرفانه و بدون اثرپذیری ببینند ترویج می کنند.
کمپین روابط عمومی که با اعمال و استراتژی ها سازگار و برنامه ریزی شده باشد، می تواند همه نوع فایده و مزایایی را برای کسب و کار واقعی به همراه بیاورد.
برای اینکه بیشتر درباره کیفیت هایی که یک کمپین روابط عمومی را موفق می کنند، نگاهی به مقالات دیگر ما از مجموعه «چه چیز بهترین کمپین های روابط عمومی را به سوی موفقیت سوق می دهد؟» بیاندازید.


مترجم: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)
منبع: http://www.quotebean.co.uk/buying-services/pr-companies/pr-campaigns/help-to-buy-guides/what-is-a-pr-campaign-and-how-can-i-use-one-for-my-business/

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد