درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 13 خرداد 1403 - 08:29   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7861صفحه نخست » پنجشنبه، 21 آذر 1392 - 09:41
مطبوعات "بدلی" مدیران "بدلی"
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-امروز متاسفانه ضعف مالی نشریات بهانه‌ و اهرمی شده تا بیرحمانه‌ترین و زشت‌ترین شیوه‌ها را برخی مدیران دستگاهها درباره مطبوعات در پیش بگیرند و اهل قلم و صاحبان واقعی و نه بدلی مطبوعات را خانه‌نشین کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-امروز متاسفانه ضعف مالی نشریات بهانه‌ و اهرمی شده تا بیرحمانه‌ترین و زشت‌ترین شیوه‌ها را برخی مدیران دستگاهها درباره مطبوعات در پیش بگیرند و اهل قلم و صاحبان واقعی و نه بدلی مطبوعات را خانه‌نشین کنند.

 

به گزارش شارا، به نقل از سبلانه، از وقتی دولت یازدهم اعلام کرد که استانداران را از طریق تعامل با نمایندگان مجلس و نمایندگان ولی فقیه در استانها انتخاب می‌کند تلاش توام با رقابت درونی نمایندگان برای نزدیک ساختن گزینه مدنظر به عالی‌ترین جایگاه و پست اجرایی هر روز پیچیده‌ تر شد به طوری که در هفته‌های منتهی به انتخاب آقای مجید خدابخش به منصب استانداری اردبیل، میان مجمع نمایندگان پیرامون گزینه‌های مورد توافق برای معرفی به وزارت کشور اختلاف نظر و افتراق پدیدار شد که در مراسم معارفه دقیقاً خودنمایی کرد.

 

آنچه که در این مدت در صدر مطالبه و اصرار اغلب نمایندگان مجلس و مدیران اجرایی استان قرار داشته، ضرورت معرفی گزینه "بومی" برای استان اردبیل بوده است که با انتخاب آقای خدابخش، علی‌الظاهر مهم‌ترین خواست نمایندگان و مدیران محقق شد اما این همه ماجرا نیست بلکه به دلایلی که خواهد آمد اصل ماجرا از این به بعد است که اگر آقای استاندار از حالا خود را برای برخی واقعیات تلخ و البته پیشامدها آماده نکند چه بسا ممکن است بعدها با مشکل جدی مواجه شود.

 

1- بهتر است آقای استاندار بدانند که بخش اعظم حلقه مدیریت اجرایی استان اردبیل ممکن است به ظاهر خود را متاثر از تقسیم بندی‌های مرسوم جریانات سیاسی که صرفاً در تهران و برخی کلانشهرها و به هنگام تغییر دولتها محصول خود را نمایان می‌سازد، جلوه دهد اما یک بررسی  ساده حقایقی را روش می سازد که این حلقه بسته و خانوادگی مولود تعلقات قومی و قبیله‌ای که با بدیهی‌ترین فاکتورهای فرمول رقابت سیاسی هم نسبتی ندارد افراد خارج از خود را برنمی‌تابد و برای همین هم هست که میانه‌ای با استاندار "غیربومی" ولو معتمد رئیس دولت و حزب حاکم ندارد چون می‌داند که فرد غیربومی در عزل و نصب‌ها بی‌تعارف و بی‌ملاحظه رفتار می‌کند و لذاست که برای ماندگاری و ثبت بالاترین زمان عمر مدیریت، ایده‌ال استاندار "بومی" است که معمولاً به خاطر ملاحظات و تعارفات به سمت "تغییر" نرفته و از ورود به منطقه "ممنوعه" پرهیز می‌کند.

 

2- خوب است بدانید برخی مدیران اردبیل شامل کسانی هستند که پس از اتمام تحصیل در همین استان، پست‌های اجرایی را در اختیار گرفته‌اند و به جز دوره‌های آموزشی و توجیهی دستوری وزارتخانه‌ها و سازمان‌های متبوع خود در خارج از جغرافیای استان، زمینه‌های مدیریتی متفاوت را تجربه نکرده‌اند و به همین دلیل در برابر مهاجرت معکوس مدیران به عنوان الگوی موفق برای جهش توسعه‌ای و احیاناً تزریق تیم مدیریتی مدنطر و مفروض جنابعالی مقاومت خواهند کرد که مصداق بارز آن در دوره مدیریت حسین صابری استاندار اسبق بوضوح دیده شد.

 

3- در اردبیل کمتر سابقه‌ای را پیدا می‌کنید که مدیری به خاطر عدم پاسخگویی به مردم و بی‌توجهی به خواست بحق شهروندان از سمت خود کنار گذاشته شده باشد؛ سند و دلیل شفاف درباره این ادعا، مرور ستون ارتباط مردمی مطبوعات محلی است که اغلب آنها به خاطر بی پاسخ ماندن پی در پی دیدگاهها، نظرات، شکایات و انتقادات مردمی، ترجیح داده‌اند این بخش را از صفحه روزنامه پاک کنند تا موضوع بااهمیت( پاسخگویی و شنیدن درد و مشکلات مردم) لوث نشود.

 

4- هر چند در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به نام استان اردبیل مجوز بیش از 60 نشریه ثبت شده اما خوب است بدانید مطبوعات هر آنچه که از باب رسالت اصیل خود در ضمن تحمل انگ‌ها و تهمت‌های گوناگون بنویسند،تولیدات محتوایی آنان به عنوان کاغذ پاره اهمیتی برای خیلی از مدیران پیدا نمی‌کند؛ حاضرم به جنابعالی آدرس بدهم که در اغلب سازمانهای اداری استان به خاطر بی‌اهمیت انگاشتن مطبوعات محلی، یک ریالی هم بودجه برای تهیه، رصد و پاسخگویی به خواست افکار عمومی و شهروندان تخصیص داده نمی شود؛ روابط عمومی یکی از سازمان‌ها در مواجهه با تماس نشریه به منظور ارائه توضیح و پاسخ به گزارش مشکلات و نارسایی‌های موجود در بخشی از استان در اوج ناباوری این گونه پاسخ می‌دهد"پولی برای خرید نشریات نداریم اگر گذرتان افتاد برایمان بیاورید تا ببینیم چی نوشته‌اید!"این در شرایطی است که اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل با علنی کردن مصوبه خود، با استدلال پاسخگویی بهتر به تماس‌های تلفنی شهروندان! ماهیانه هر کدام 40 هزار تومان پول مکالمه مویایل شخصی می‌گیرند.

 

5- اگر گفته شود جنابعالی نماینده عالی دولت در استانی با این ویژگی‌ها و خیلی خصایص نادر و کم نظیر دیگر که از حوصله این یادداشت خارج است، هستید بیراهه نیست؛ هر چند بخشی از وضعیت اسفبار حال حاضر مطبوعات محلی استان معلول عملکرد خود جامعه مطبوعات و صاحبان نشریات است اما باید گفت که رفتار بیشتر مدیران و بی‌توجهی آنان به رکن چهارم دموکراسی و ملجاً مردم بیش از عامل پیش گفته شده در این باره موثر بوده است؛ امروز متاسفانه ضعف مالی نشریات بهانه‌ و اهرمی شده تا بیرحمانه‌ترین و زشت‌ترین شیوه‌ها را برخی مدیران دستگاهها درباره مطبوعات در پیش بگیرند و اهل قلم و صاحبان واقعی و نه بدلی مطبوعات را خانه‌نشین کنند؛اساساً در تعامل این قبیل مدیران با مطبوعات، "عدالت" واژه انتزاعی است چرا که وقتی شیر یک طرفه است (آگهی‌های دولتی و ...) انتظاری خلاف این نمی‌رود.

 

6- در پایان مشفقانه عرض می کنم که اگر با نیت تکمیل روزمه، مسئولیت خطیر "استانداری" اردبیل را پذیرفته‌اید بی اعتنا به موارد گفته شده، وارد حیات خلوت برخی‌ها نشوید در غیر این صورت حداقل انتظار این است که آستین‌ها را بالا بزنید و بدون توجه به آدرس‌های غلط عده‌ای، در عزل و نصب ها و سپردن ماموریت‌ها و مسئولیت‌ها ملاک را صرفاً نه مشی و مواضع سیاسی بلکه صلاحیت‌ها و شایستگی‌ها قرار دهید چون اگر در معرفی نیروهای جدید به شما گفتند که فلانی طرفدار آقای روحانی است بدانید که حداقل در اردبیل چنین تقسیمات سیاسی وجود نداشته و از قاعده کلی و مبتلابه دولتها پیروی نمی کند؛ اینها برخی شان حدود 20 سال است که در همه دولتها پست خود را حفظ کرده اند و برای همین هم اعتقادی به رکن چهارم دموکراسی و پاسخگویی به مردم ندارند!  

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد