شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در این همایش که بعد از ظهر دوشنبه با حضور فعالان روابط عمومی دستگاههای مختلف برگزار شد دبیر شورای روابط عمومی بهشهر گفت: متاسفانه نادیده گرفته شدن روابط عمومی در برخی از ادارات علی رغم پیشرفت های متعدد در جامعه همچنان باقی است.
فاطمه ذبیح پور ادامه داد: وظیفه روابط عمومی نصب بنر و پارچه و تبلیغات نیست و این مسائل باید با همراهی با مدیران و شناساندن دقیق جایگاه روابط عمومی برای مدیران مشخص شود.
وی با بیان اینکه روابط عمومی فراتر از مداحی کردن، زیبا نوشتن و خوب صحبت کردن است اظهار داشت: روابط عمومی تبلیغات نمیکند بلکه با حمایت از تبلیغات فضایی را ایجاد می کند تا مدیر دستگاه با تبلیغات اوج بگیرد.
مسئول روابط عمومی شهرداری بهشهر در ادامه با اشاره به اینکه باید نخبگان هر اداره در بخش روابط عمومی بکارگیری شوند ادامه داد: نخبه گرایی حرفه ای از مسائلی است که باید در دستگاهها جدی گرفته شود و در این رابطه مدیران فعال و پویا وارد شوند.
ذبیح پور گفت: روابط عمومی سخنگوی سازمان و شالوده اصلی ارتباط مردم با مدیر و عامل حیات سازمان است و اگر روابط عمومی نتوانست روابط عمومی تحلیل گر و تبیین گر باشد باید بداند که وظایف خود را شاید بدرستی به مدیر مجموعه خود توجیه نکرده است.
وی افزود: روابط عمومی بعنوان هنر، تکنیک و فن و شغلی مبتنی بر فلسفه است که باید با اعتمادسازی، امید بخشی و انجام درست و اصولی وظایف محوله در این راستا موفقیت حاصل کند.
فضای بسته روابط عمومیهای بهشهر
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی بیان داشت: متاسفانه فضای روابط عمومی شهر ما بسته است و با توجه به اینکه بسیاری از ممیزی ها رعایت می شود اما گاها" مشاهده می شود که خبرنگاران به دلیل انعکاس برخی از اخبار و مشکلات، مورد نقد از سوی دستگاهها قرار می گیرند.
علی اصغر باباکوهی اشرفی گفت: متاسفانه 90 درصد سایت فعال در شهرستان تنها به تبلیغ از دستگاه پرداخته اند و در این رابطه باید با ایجاد فضای آزاد اطلاعاتی، درست و به روز عمل کنیم.
وی با بیان اینکه روابط عمومی نقش محوری در دستگاه دارد افزود: باید بدانیم کاربرد رسانه ها متفاوت است و دستگاههای اجرایی باید همه رسانه های را ببینند و در جهت انعکاس اخبار گام بردارند.
منبع: مهر
|