درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 13 خرداد 1403 - 12:49   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات
  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد
  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟
  ظهور معیارهای تبلیغات تجارت الکترونیک
  نکات کلیدی و مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند
  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7404صفحه نخست » سه شنبه، 5 آذر 1392 - 07:02
مقصر آژانس امنیت ملی آمریکاست، نه فیس‌بوک و گوگل
"مقصر دانستن کمپانی‌های عظیم فناوری برای جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا نه تنها یک فرافکنی‌ است، بلکه خطرناک است."
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ماروین اموری، ستون‌نویس روزنامه یو.اس.ای. تودی می‌نویسد: «آژانس امنیت ملی آمریکا نه تنها از کمپانی‌های عظیم فناوری و مخابراتی داده‌های کاربران را تقاضا می‌کند بلکه حریم خصوصی آنها را نیز هک می‌کند. کمپانی‌های خصوصی باید حجم وسیعی از داده‌ها را تنها برای تامین سرویس‌های پایه جمع‌آوری کنند. محدود کردن جمع‌آوری داده‌ها توسط کمپانی‌های خصوصی هیچ محدودیتی برای آژانس امنیت ملی آمریکا به وجود نمی‌آورد. به طوری که اخیرا مدیر اجرایی گوگل آخرین اقدامات آژانس مذکور را غیرقانونی و نامتعارف خواند. هفته گذشته، هفت گروه از وکلای خصوصی پرده از شخصیت‌های منفی این داستان برداشته و شکایتی علیه آنها ارائه کردند.

حال این شخصیت‌های منفی در داستان جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا چه کسانی هستند؟ گوگل، فیس‌بوک، اپل و ... اما اینها در واقع قربانی هک هستند. شکایت گروه‌های وکلای خصوصی از این شرکت‌ها بر این قرار است که این کمپانی‌ها باید برای خنثی کردن فعالیت‌های آژانس امنیت ملی آمریکا بیش از اینها فعالیت می‌کردند.

این گروه‌های وکلای خصوصی تنها گروه‌هایی نیستند که کمپانی‌های خصوصی را به خاطر اقدامات این آژانس مقصر می‌شمرند. مدافعان و وکلا به روزنامه‌های واشنگتن‌پست و نیویورک‌تایمز گفته‌اند که کمپانی‌های عظیم فناوری تا حدودی مسوول برنامه‌های نظارتی و جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا هستند؛ چرا که آنها مدل‌های تجاری هستند که در پوشش آگهی‌های تبلیغاتی به این اقدامات دست می‌زنند و آژانس امنیت ملی آمریکا را برای جمع‌آوری داده‌ها وسوسه می‌کنند. این مدافعان بعدا پروژه درازمدتی را که مایه دلخوشی و تسکین بود، مطرح کرده و مدعی شدند که نیازمند تمرکز بر فعالیت‌های بخش خصوصی هستند چرا که دولت در کنترل این بخش ناکام مانده است. در اصل، این وکلا مطرح کردند که این کمپانی‌های عظیم مقصر وسوسه کردن آژانس امنیت ملی ‌آمریکا برای جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های کاربران هستند.

در این جا به دو مشکل در رابطه با مساله جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از استراتژی آگهی‌های تجاری گوگل و فیس‌بوک اشاره می‌کنیم: نخست اینکه این مساله کاملا در تضاد با تکنولوژی و چگونگی استفاده امروز مردم از اینترنت است. دوم اینکه بازتاب بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی سیاسی است.

با اشاره به همین مساله است که وکلا اعتبار خود را در معرض تضعیف دیده و تلاش‌هایشان برای بررسی بیشتر این مساله به مخاطره افتاده است. بحث و جدل آنها بر پایه حقایق نیست. محدود کردن دسترسی و جمع‌آوری داده‌ها توسط کمپانی‌های عظیم خصوصی خواه تبلیغاتی یا غیرتبلیغاتی باعث محدود شدن فعالیت آژانس امنیت ملی آمریکا نمی‌شود.

به عنوان مثال، اولین افشاگری ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس مذکور درباره به اشتراک گذاشتن داده‌های مربوط به مکالمات تلفی کاربران شرکت مخابراتی "وریزون" با آژانس امنیت ملی آمریکا بود.

دومین افشاگری این مقاطعه‌کار 30 ساله که همچنان مورد مناقشه است، دسترسی مستقیم آژانس مذکور به داده‌های شرکت‌های بزرگ اپل، یاهو، گوگل و مایکروسافت است. البته تنها راه از میان برداشتن و خنثی کردن دسترسی آژانس امنیت ملی آمریکا به داده‌ها خاموش کردن تلفن‌های همراه، خارج شدن از ایمیل‌ها، ‌عدم استفاده از نقشه‌های اینترنتی و سایر سرویس‌ها و خدمات مورد نیاز به اینترنت است.

آژانس امنیت ملی آمریکا با بدنام‌سازی کمپانی‌های فناوری توانست تا پوششی ارزشمند و سیاسی بر اشکال مختلف فعالیت‌های جاسوسی‌اش ایجاد کند و متاسفانه وکلای کاربران نتوانستند این را درک کنند.

 

منبع: ایسنا

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ


  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد