درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 14:13   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7205صفحه نخست » دوشنبه، 27 آبان 1392 - 21:00
بررسی عوامل موثر بر تصویر نام تجاری شرکت مدیران خودرو با استفاده از مدل هویت وتصویر کاپفرر
  

بررسی عوامل موثر بر تصویر نام تجاری شرکت مدیران خودرو با استفاده از مدل هویت وتصویر کاپفرر

 

نویسندگان :

دکتر حامد حق طلب 

استادیار، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی

مریم قره ئی

 

دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی)،دانشگاه آزاد اسلامی

m.gharehee@yahoo.com

 

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  پژوهش کاربردی و همبستگی حاضر با هدف بررسی تصویر نام تجاری شرکت مدیران خودرو با استفاده از مدل هویت وتصویر کاپفرر در بین دارندگان محصولات  شرکت مدیران خودرو در سطح شهر مشهد پرداخته است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دارندگان محصولات شرکت مدیران خودرو در سطح شهر مشهد که حدوداً  10،000 نفر می باشد.  نمونه آماری این تحقیق که به روش تصادفی ساده و با استفاده از فرمول مورگان 370  نفر بدست آمد. در این تحقیق برای پاسخ به فرضیه ها از پرسشنامه استفاده شد. پرسشنامه با استفاده از مطالعات اسنادی تهیه که ، شامل 28 سئوال بسته با 6 شاخص مرتبط با فرضیه های پژوهش می باشد. همچنین در بخش اول پرسشنامه 6 سوال مشخصه های فردی پاسخ دهنده شامل جنسیت ، سن ، وضعیت تاهل ، سطح تحصیلات و وضعیت شغلی افراد مطرح گردید. پایایی پرسشنامه ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 73/0 بدست آمد. اطلاعات حاصل از پرسشنامه ها با استفاده از آزمون همبستگی و تحلیل معادلات ساختاری ، تحلیل و نتایج زیر بدست آمد. نتایج نشان می دهد که بین هویت نام تجاری ، تقلید ، فرصت طلبی و آرمان طلبی با علائم ارسالی رابطه ای مثبت و معنی دار وجود دارد، هم چنین بین علائم ارسالی و تصویر نام تجاری رابطه مثبتی وجود دارد.

 

  

واژگان کلیدی: هویت نام تجاری، تقلید،فرصت طلبی،ایده آل گرایی ،تصویر نام تجاری

 

 

مقدمه :
همراه با گسترش وتکامل روزافزون بازاریابی،فنون جدیدی در این رشته پا به عرضه وجود نهاده اند.یکی از این فنون که در چند دهه اخیر به موضوعی جنجالی  وبا اهمیت در میان تئوریسین های بازاریابی تبدیل گردیده،بررسی تصویر نام تجاری است.
  دنیای امروز تجارت در عصر فرا رقابتی قرار دارد، دورانی که در آن برندهای قوی بین المللی وارد عرصه های گوناگون تولید شده اند و بقای شرکت های بزرگ از سوی رقبا با تهدید مواجه شده است. برای برخورد با این مسئله شرکت های نامدار جهانی باید ضمن ارزیابی وضعیت فعلی جایگاه برند خود و چگونگی درک مصرف کنندگان از آن، در پی حفظ و تقویت جایگاه خود و ارتقای آگاهی مصرف کنندگان از برند خود باشند.
   تقریبا تمامی خودروسازان، برای سودآور ماندن در بازار بی رحم رقابت جهانی از طریق افزایش مشتریان و ظرفیت تولیدی دست و پنجه نرم می کنند. در آینده ای نزدیک، نجات یافتگان این رقابت، شرکتهایی خواهند بود که یا بتوانند خود را با برند سرآمدشان معرفی کنند و یا محصولات خود را با قیمت کمتر و کیفیت بهتر ارائه نمایند. اگر شرکتها تصمیمی برای دنبال کردن یکی از این دو استراتژی (برند سرآمد و یا قیمت کم وکیفیت بالا) نداشته باشند محکوم به شکست خواهند بود.امروزه سرمایه اصلی بسیاری از کسب وکارها ،نام های تجاری آنهاست. برای دهه ها،ارزش یک شرکت برحسب املاک،سپس دارائی های ملموس،کارخانه ها وتجهیزاتش اندازه گیری می شد.با این حال اخیرا به این نتیجه رسیده اند که ارزش واقعی یک شرکت جایی بیرون از آن ،یعنی در اذهان خریداران بالقوه وبالفعل قراردارد.تنها دارائی برروی ترازنامه ی شرکت عبارت بودند از دارائی های ثابت و ملموس،نظیر ماشین آلات و موجودی های کالا. (آکر ، 1992).
   یکی از حوزه های مورد علاقۀ مدیران برند، ایجاد معانی در ذهن مصرف کننده از طریق ایجاد هویت برای نام تجاری می باشد. امروزه، به منظور تعریف یک نام تجاری، توجه و تأکید آن بر هویت، به عنوان یک عنصر مهم و غیر قابل رؤیت، بیشتر از هر مورد دیگر است. هویت، عنصری است که قابل رؤیت نیست اما دارای اصالت و ریشه است. زمانی که مصرف کنندگان، به کیفیت نام تجاری توجه زیادی داشته و و رقبا به آسانی می توانند ویژگی های محصول را کپی و تقلید نمایند، ایجاد یک هویت نام تجاری قوی جهت ایجاد ارزش ویژۀ برای برند، بسیار بااهمیت و گرانبها است(آکر ، 1992).

 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد