درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 9 خرداد 1403 - 17:11   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6960صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 18 آبان 1392 - 14:49
مهمترین گروه ذینفعان سازمان برای روابط عمومی ها
حقیقات اخیر نشان داده است که مهمترین گروه ذینفعان سازمان های بزرگ، کارکنان آن هستند- که پیشتر از مشتریان، تهیه کنندگان، گروه های جامعه و به مراتب جلوتر از سهامداران می باشند.
  

مهمترین گروه ذینفعان سازمان برای روابط عمومی ها
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تحقیقات اخیر نشان داده است که مهمترین گروه ذینفعان سازمان های بزرگ، کارکنان آن هستند- که پیشتر از مشتریان، تهیه کنندگان، گروه های جامعه و به مراتب جلوتر از سهامداران می باشند.


به گزارش سرویس ترجمه شارا، نیگل دی. باسی، برای رساله دکترایش در دانشگاه کورتن در غرب استرالیا، یک مطالعه ملی برای شناسایی ذینفعانی که بیشترین تاثیر را بر عملکرد مالی شرکت دارند، انجام داد.


دی. باسی گزارش داد که کارکنان حیاتی ترین گروه ذینفعان در طولانی مدت هستند. وی متوجه شد که سازمان هایی که به گونه ای مثبت درگیر فعالیت های مشتری مداری می شوند، دستاوردشان رضایت بیشتر ذینفعان است، که به نوبه خود منجر به عملکرد مالی قوی تری می شود. به عبارت دیگر، سازمان هایی که مفهوم ذینفعان را نهادینه کرده اند، پول بیشتری را به دست آورده اند.


دی. باسی، ارزیابی دقیقی از میزان قدرت مشتری مداری در خصوص ذینفعان انجام داده است که نتایج آن نشان می دهد، تا چه اندازه مشتری مداری در خصوص گروه های مختلف ذینفعان سبب ایجاد تفاوت بر عملکرد مالی می شود. ضریب مشتری مداری در مورد کارمندان 84 درصد بود که در مقایسه با سایر مقادیر بسیار پایین تر است اما هنوز ارزش های قابل توجهی برای مشتریان ( 36 درصد)، تهیه کنندگان (35 درصد) و جوامع (32 درصد) وجود دارد. ضریب برای مشتری مداری سهامداران در حداقل ممکن (08 درصد) بود.


در پیمایش او 626 سازمان استرالیایی با حدود 100 یا بیشتر کارمند، مورد بررسی قرار گرفتند. سازمان های شرکت کننده متشکل از شرکت ها (85%) و سازمان های غیر انتفاعی (15%) بودند. پرسشنامه به ویژه برای تحقیقات (STAKOR)، تهیه شده بود که می توانست به عنوان ابزاری برای شناسایی تمایلات سازمان ها برای ارزیابی شیوه های مشتری مداری ذینفعان شان در عمل مورد استفاده قرار گیرد.


یک ذینفع، گروه یا فردی است که می تواند به طور قانونی تاثیرگذار یا تاثیر پذیر از اهداف و دستاوردهای سازمان باشد. مشتری مداری ذینفعان در باره ایجاد جامعه ای با ارزش های اقتصادی برای ذینفعان، گوش دادن و پاسخگویی به نگرانی های ذینفعان، با روحیه حسن نیت میان دو طرف است.


پاسخ دهندگان به پرسشنامه مدیران ارشد مالی بودند چراکه آنها بهترین موقعیت را برای اظهار نظر در مورد عملکرد مالی سازمان خودشان داشتند.
برای دریافت اطلاعات بیشتر از Dr. Nigel de Bussy می توانید به دانشکده بازاریابی، دانشگاه فنی کورتین، پرت، استرالیای غربی مراجعه کنید.
 

مترجم: عادل میرشاهی

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد