درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 15:57   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6960صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 18 آبان 1392 - 15:25
مهمترین گروه ذینفعان سازمان برای روابط عمومی ها
حقیقات اخیر نشان داده است که مهمترین گروه ذینفعان سازمان های بزرگ، کارکنان آن هستند- که پیشتر از مشتریان، تهیه کنندگان، گروه های جامعه و به مراتب جلوتر از سهامداران می باشند.
  

مهمترین گروه ذینفعان سازمان برای روابط عمومی ها
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تحقیقات اخیر نشان داده است که مهمترین گروه ذینفعان سازمان های بزرگ، کارکنان آن هستند- که پیشتر از مشتریان، تهیه کنندگان، گروه های جامعه و به مراتب جلوتر از سهامداران می باشند.


به گزارش سرویس ترجمه شارا، نیگل دی. باسی، برای رساله دکترایش در دانشگاه کورتن در غرب استرالیا، یک مطالعه ملی برای شناسایی ذینفعانی که بیشترین تاثیر را بر عملکرد مالی شرکت دارند، انجام داد.


دی. باسی گزارش داد که کارکنان حیاتی ترین گروه ذینفعان در طولانی مدت هستند. وی متوجه شد که سازمان هایی که به گونه ای مثبت درگیر فعالیت های مشتری مداری می شوند، دستاوردشان رضایت بیشتر ذینفعان است، که به نوبه خود منجر به عملکرد مالی قوی تری می شود. به عبارت دیگر، سازمان هایی که مفهوم ذینفعان را نهادینه کرده اند، پول بیشتری را به دست آورده اند.


دی. باسی، ارزیابی دقیقی از میزان قدرت مشتری مداری در خصوص ذینفعان انجام داده است که نتایج آن نشان می دهد، تا چه اندازه مشتری مداری در خصوص گروه های مختلف ذینفعان سبب ایجاد تفاوت بر عملکرد مالی می شود. ضریب مشتری مداری در مورد کارمندان 84 درصد بود که در مقایسه با سایر مقادیر بسیار پایین تر است اما هنوز ارزش های قابل توجهی برای مشتریان ( 36 درصد)، تهیه کنندگان (35 درصد) و جوامع (32 درصد) وجود دارد. ضریب برای مشتری مداری سهامداران در حداقل ممکن (08 درصد) بود.


در پیمایش او 626 سازمان استرالیایی با حدود 100 یا بیشتر کارمند، مورد بررسی قرار گرفتند. سازمان های شرکت کننده متشکل از شرکت ها (85%) و سازمان های غیر انتفاعی (15%) بودند. پرسشنامه به ویژه برای تحقیقات (STAKOR)، تهیه شده بود که می توانست به عنوان ابزاری برای شناسایی تمایلات سازمان ها برای ارزیابی شیوه های مشتری مداری ذینفعان شان در عمل مورد استفاده قرار گیرد.


یک ذینفع، گروه یا فردی است که می تواند به طور قانونی تاثیرگذار یا تاثیر پذیر از اهداف و دستاوردهای سازمان باشد. مشتری مداری ذینفعان در باره ایجاد جامعه ای با ارزش های اقتصادی برای ذینفعان، گوش دادن و پاسخگویی به نگرانی های ذینفعان، با روحیه حسن نیت میان دو طرف است.


پاسخ دهندگان به پرسشنامه مدیران ارشد مالی بودند چراکه آنها بهترین موقعیت را برای اظهار نظر در مورد عملکرد مالی سازمان خودشان داشتند.
برای دریافت اطلاعات بیشتر از Dr. Nigel de Bussy می توانید به دانشکده بازاریابی، دانشگاه فنی کورتین، پرت، استرالیای غربی مراجعه کنید.
 

مترجم: عادل میرشاهی

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد