درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 05:43   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5931صفحه نخست » جمعه، 19 مهر 1392 - 09:46
بررسی رابطه میان کارآفرینی، نوآوری و عملکرد در کسب و کار‌های کوچک و متوسط
  

بررسی رابطه میان کارآفرینی، نوآوری و عملکرد در کسب و کار‌های کوچک و متوسط

 

نویسندگان :

 مجید اسماعیل‌پور

استادیار دانشکده ادبیات و علوم انسانی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر

majidesmailpour@yahoo.com

عادل پوردهقان

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر

adel.pourdehghan8@yahoo.com

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کارآفرینی به عنوان موتور محرکه‌ی توسعه اقتصادی و اجتماعی نقش اساسی در فرایند توسعه جوامع دارد. در سازمان‌ها کارآفرینی با هدف توسعه عملکرد انجام می‌شود که در سودآوری و افزایش تولید و ارتقای عملکرد اقتصادی نقش اساسی دارد. در دو دهه گذشته، محیط کسب و کار به طور فزاینده‌ای پویا، پیچیده و غیر قابل پیش بینی شده است. بنابراین سازمان‌ها باید مزیت رقابتی بیشتری نسبت به رقبای خود داشته باشد و آن را توسعه بدهد. برای مطابقت با محیط در حال تغییر، شرکت‌ها نیازمند افزایش گرایش کارآفرینی و نوآوری برای ایجاد انعطاف پذیری به منظور بهبود عملکرد شرکت می ‌باشند. کارآفرینی و نوآوری، قابلیت‌هایی هستند که می‌توانند در دستیابی به عملکرد برتر توسط شرکت‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. بنابراین این مطالعه تلاش می‌کند تا رابطه میان کارآفرینی، نوآوری و عملکرد شرکت را توسعه دهد. از این رو ابتدا راجع به کارآفرینی و نوآوری بحث شده و سپس به بررسی ارتباط ابعاد گرایش کارآفرینی، نوآوری و عملکرد در کسب و کارهای کوچک و متوسط پرداخته شده است.

 

واژگان کلیدی: کارآفرینی، نوآوری، عملکرد، کسب و کارهای کوچک و متوسط.

 

مقدمه

واژه کارآفرینی بیش از دو قرن نیست که در ادبیات مدیریت و اقتصاد وارد شده و مانند سایر واژه‌ها تغییرات زیادی را به خود گرفته و از رشد تکاملی برخوردار بوده است. کارآفرینی ابتدا در نظریه‌های اقتصادی تبلور یافته و به عنوان عامل اصلی ایجاد ثروت و ارزش اقتصادی شناخته شد و از قرن پانزدهم تاکنون، در کانون مکاتب مختلف اقتصادی قرار داشته است (ایمانی، 88). امروزه کارآفرینی منبعی برای تسریع رشد کسب و کار و موفقیت آن محسوب می‌شوند. کارآفرینان نقش مهمی در ایجاد ارزش و فرصت‌های شغلی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه دارند (پنگ ، 2011). از سوی دیگر در دو دهه گذشته، محیط کسب و کار به طور فزاینده‌ای پویا، پیچیده و غیر قابل پیش بینی شده است (اورگان، قبادیان و سیمز ، 2006). جهانی شدن، افزایش رقابت، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، توجه به کیفیت کالاها و خدمات، مشتری مداری، ناکارآمدی دولت‌ها و غیره اداره امور بخش عمومی را در سرتاسر  دنیا و در این عرصه‌ها با چالش‌های جدی روبه رو نموده است. از جمله راهکارهای اثربخش دولت‌ها برای رویارویی با این چالشها توسل به کارآفرینی و نوآوری است (مقیمی ، 2003). در واقع رقابت شدید در بازار جهانی سازمانها را به تغییر اهرم توانایی‌ها و شایستگی‌هایشان، تمایز در بازار و بهبود مزیت رقابتی و عملکرد وادار کرده است. برخی از سازمانها از طریق یک جریان مستمر نوآوری مزیت رقابتی پایدار بدست آورده اند و قادر به اهرم بندی دیگر قابلیت‌های شرکت شده اند (اندوبیسی و ایفتخار ، 2012). شرکت‌ها باید از هر فرصتی که ممکن است در بازار وجود داشته باشد آگاهی داشته باشند (کادوگان  و همکاران، 2002). با گام گذاشتن در هوش بازار، شرکت باید بهتر قادر به درک نیازها و خواسته‌های بازار باشد که منجر به ارائه ارزش بهتر به مشتریان و بهبود عملکرد کسب و کار می‌شود. در شرکت‌های بازار محور، گرایش کارآفرینی نیز به همان اندازه برای ترویج و ارتقای عملکرد شرکت مهم است (اتاهن-جیما و کو ، 2001؛ هسیم  و همکاران، 2011).
دیدگاه مبتنی بر منابع شرکت  (ناسوشن  و همکاران، 2011؛ نیوبرت ، 2007)، توضیحات جامعی راجع به تئوری مزیت رقابتی پایدار و اینکه چگونه شرکت‌ها می‌توانند از طریق گسترش منابع و قابلیت‌های خود مزیت رقابتی پایدار بدست آورند فراهم می‌کند، اما متاسفانه بسیاری از این مطالعات بر روی شرکت‌های بزرگ تمرکز کرده است. درک چگونگی موفقیت شرکتهای کوچک و متوسط و عواملی که باعث عملکرد بهتر آنها نسبت به رقبا شده مورد علاقه محققان و پژوهشگران است (اندوبیسی و ایفتخار، 2012). عملکرد کسب و کارهای کوچک و متوسط مبتنی بر خدمات در کشورهای در حال توسعه تحت تاثیر کارآفرینی و نوآوری می‌باشد (اندوبیسی و ایفتخار ، 2012). کارآفرینی و نوآوری، قابلیت‌هایی هستند که می‌توانند در دستیابی به عملکرد برتر توسط شرکت‌ها مورد استفاده قرار بگیرند

 

http://marketingarticles.ir/other/891-بررسی-رابطه-میان-کارآفرینی،-نوآوری-و-عملکرد-در-کسب-و-کار‌های-کوچک-و-متوسط.html

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد